Ulkomainen seurajalkapallo 2018-19

Jaa että mitä? :grin:

3 tykkäystä

Eric Cantona veti sellaisen puheenvuoron, että koko urheilukansa jäi hämilleen. Itse olen Liverpoolin kannattaja, mutta silti täytyy kehua Cantonan puhumista. Tuossa oli jonkinlaista yhteiskuntakritiikkiä, jalkapalloyhteisöön kohdistuvaa kritiikkiä, pinnallisuuteen kohdistuvaa kritiikkiä ja lopuksi “kuulun teihin” -lausunto: “Rakastan jalkapalloa!”. Mies kulkee edelleen omilla laduillaan, ei voi ainakaan sanoa tyhmään massaan kuuluvaksi :smile:

3 tykkäystä

Oli kyllä mahtavaa tajunnanvirtaa, epäselvällä englannilla lausuttuna. :smile:

Tämä mies oli ja on legenda.:sparkling_heart:

1 tykkäys
2 tykkäystä

Union Berlin kaatoi juuri Dortmundin ja otti näin 1. BuLi-voittonsa.

3 tykkäystä

Romelu Lukaku sai rasistisia solvauksia Cagliaria vastaan vierasottelussa joiltakin kotijoukkueen kannattajilta. Eilen Interin Ultras Curva Nord on julkaissut tiedoitteen/kirjeen asiasta itse Romelu Lukakulle. Pahoittelee jos Lukaku koki ne rasitiseksi, mutta tämä on Italian stadioneilla tapa auttaa joukkuettaan “kaikilla keinoilla”. Puolustavat siis Cagliarin kannattajia ja vetoavat ettei tämä ole rasista, vaan stadioneilla oleva tapa auttaa omaa joukkuettaan. Tulevat myös itse käyttämään kaikkia keinoja joukkueen auttamiseksi.

1 tykkäys

Osa kyseisestä julkaisusta löytyy twitteristä:

Kurvien ajatusmaailma on perinteisesti yleisen normiston vastainen ja tätä rasismia suunnataan ihan joka suuntaan, ei siis pelkästään ulkomaalaisin.
Pohjois-Italian kannattajien lauluissa on etelä-Italia saanut perinteisesti melkoisen vahvaa kielenkäyttöä osakseen ja varsinkin Napolia on vedetty huolella kölin ali. Eivät tietenkään Napolilaiset ole tässä jääneet pelkiksi vastaanottajiksi.

Tätä perinteistä toimintaa on Italian jalkapalloliitto melko innokkaasti viime vuosina sanktioinut. Voisi jopa sanoa, että innokkaammin, kuin afrikkalaistaustaisiin suuntautunutta huutelua.

Varmasti tuossa lausunnossa pyritään avaamaan ultrien ajatusmailmaa, mutta onhan tuo aivan uskomattoman surkea selitelmä ja ulostulo.
Väittäisin, että ulostulossa ammutaan itseään enemmän jalkaan, kuin oikeasti saadaan tarkoitusperiä avattua. Mitenköhän Interin pelaaja Lukaku kokee kannattajiensa mielipiteen?

Lappalainen on ihan kohtuullisen hyvin päässyt sisään MLS -kuvioihin. Nyt takana on yhdeksän peliä Montreal Impactin paidassa. Tilastoihin on kertynyt syöttö ja viisi maalia. Kauden viides oli hallittu viimeistely loistavasti ajoitetun juoksun päätteeksi:

3 tykkäystä