Venäjän hyökkäys Ukrainaan 24.2.2022- (osa 1)

Venäjän kansa on verisiin vallankumouksiin taipuvaista kansaa.

4 tykkäystä

Tällä kertaa olis syy, jonka monet lännessäkin hyväksyy. Suuri toivo on nyt asetettava Venäjän kansaan, että se tajuaa totuuden ja reagoi siihen voimakkaasti. Ja totuudessa ei ole kyse siitä, mitä Putinin teatteri on meille tarjonnut.

8 tykkäystä

Harvemmin en mitään stressaa tai jännitä, mutta avoimesti täytyy kyllä tunnustaa että tänään on ollut todella ahdistunut ja pelokas olo tulevaisuutta ajatellen. Vaikka ollaan vielä kaukana meidän maaperältä.

40 tykkäystä

Itse pyrin ainakin parhaan mukaan pyörittämään arkirutiineja. Ne on melkein ainoat mitkä maadoittaa itseni normaaliin elämään tällä hetkellä.

Viikonloppuna paria lätkäpeliä katsomaan ja muutenkin jälkikasvun kanssa erilaisia aktiviteetteja.

Suosittelen kohtuudella seuraamaan tilannetta myös ihan sen perusteella miten helposti asiaa stressaa. Aikanaan lopetin kokonaan koronaan liittyvien uutisten seuraamisen, kun ahdistus nosti päätään.

22 tykkäystä

Kun karttapallosta katsoo ja Euroopan maihin vertaa niin ei siinä nyt niin kovin kaukana loppujen lopuksi olla.

4 tykkäystä

Ei valitettavasti olla kovin kaukana loppujen lopuksi.

1 tykkäys

Lähinnä tarkoitin sotatoimilla. Ne ei ala ykskaks vaan siihen on viitteitä pidemmän aikaa.

2 tykkäystä

Onhan toi Putler ihan dementoitunu hullu. Ihme pullistelua muuta maailmaa vastaanm

12 tykkäystä

Tämä on kyllä toimiva strategia ja toimin samoin koronan kanssa. Tuo Ukrainen tilanne on semmoinen mihin minä en henk.koht. pysty vaikuttamaan, niin silloin kannattaa miettiä paljonko asialla päätään vaivaa.

Asiasta tänään Intagramissa hyvin puhui Harri Gustafsberg

https://instagram.com/harrigustafsberg?utm_medium=copy_link

(PAHOITTELUT LINKIN MUODOSTA, MUTTA EN OSAA ”PAREMMAKSI” LAITTAA)

omassa stoorissaan aiemmin päivällä. Tuohan tunnetaan myös termillä ”vaikuttamisen kehä”. Googleen kun tuon termin laittaa tulee hyviä esimerkkejä vaikka kuvahaussa.

1 tykkäys

Autolla Helsingistä Utsjoelle on suurinpiirtein sama matka kuin Tallinnasta Kiovaan.

3 tykkäystä

Minä olen kuullut jostain huhun, että hänellä olisi Alzheimer.

1 tykkäys

Juu voi olla, mitä enemmi sil sairauksi, nii ain hullummaks se tule.

Oikea ratkaisu hiihtoväeltä. :+1:

Suomi on ilmoittamassa, ettei se aio kilpailla maastohiihdon maailmancupin kauden päätöstapahtumassa Venäjän Tjumenissa 18–20. maaliskuuta.

11 tykkäystä

Ei mikään normipäivä. Itse olen ollut lähinnä vihainen ja jopa jotenkin ärtynyt. Jotain pitäis tehdä, semmoinen on fiilis. Ei tästä draamasta voi etäällä pysyä, kun maisemat on niin tutut. Kiovan pääkatua olen kävellyt ainakin satoja kertoja ja auton kyydissä vielä enemmän. Aivan liian tuttuja maisemia ja kun sieltä jäi monia hyviä ystäviä. Kaapin päällä on Ukrainan lippu ja punatähtinen koppalakki, jossa kuitenkin ohimoilla on Ukrainan vaakunat. Niiden vuoksi lakki ei lennä kaatopaikalle.

Nyt vihdoin ymmärrän sitä hiljattain haudan lepoon laskettua 96-vuotissta sotiemme veteraania, joka antoi minulle aikanaan satikutia jo Ukrainasta puhumisesta. Ei kestänyt kuulla sanaakaan. Syy oli tietysti Neuvostoliitosta ja viime sodasta. Itselleni on nyt kehittynyt sama tunne Venäjää kohtaan. Täysin mahdollista, etten enää koskaan katsokaan Venäjälle päin. Paljon täytyy tapahtua, jos toisin on. Muutama paikka Karjalan kannaksella on, joissa olisin sukulaisten sotahistorian vuoksi halunnut käydä, mutta kyllä ne suunnitelmat taisivat nyt palaa poroksi.

13 tykkäystä

Iltasanomien mukaan:
Venäjän puolustusministeriö kertoo että, saavutimme tavoitteet Ukrainassa

Venäjän puolustusministeriö ilmoitti maan armeijan tuhonneen 83 Ukrainan maakohdetta torstaina. Asiaa ei ole vahvistettu puolueettomista lähteistä.

Puolustusministeriön mukaan se saavutti kaikki torstaille asettamansa tavoitteet, venäläinen uutistoimisto Interfax kertoo.

Itsellänikin kun on pieniä lapsia, niin tässä hyvä muistilista miten asioista lasten kanssa kannattaa keskustella.

Edit. Jaa, tähän ketjuun ei taida saada linkkiä laitettua vai onko jotain muuta taustalla @henkilökunta

Edit2. Nyt taisi onnistua
https://www.unicef.fi/unicef/tyomme-paakohteet/hataapu/miten-toimia--kun-katastrofi-pelottaa-lasta/

9 tykkäystä

Valko-Venäjän lähtökohdat ovat kyllä paljon suosiollisemmat Venäjän kannalta. 25 vuoden ajan seurannut Ukrainaa melko läheltä ja siellä on koko ajan menty eri suuntaan kuin vanhassa “loukussa” eläneessä Lukashenkan kotimaassa. Ukraina tulee kapinoimaan aina. Venäjän pitää rakentaa valtava muuri länsirajalle, sillä Puola ja Liettua eivät hylkää ukrainalaisia. Näin uskon.

5 tykkäystä

Hyvin paljon Putinin homma muistuttaa Janajevin touhuja 1991; mitään logiikkaa, järkeä, realiteettia näissä touhuissa ei tälläkään kertaa ole. Mitään Putinin esittämää kun ei oikeasti ole olemassa. Silti tankit liikkuvat jälleen.

1 tykkäys

Valitettavasti Ukraina olisi tarvinnut hävittäjiä ja ilmatukea. Talouspakotteet ja ”tsemppiviestit” ei nyt auta …

8 tykkäystä