Adam Polasek ja Ilveksen Eemeli Suomi maalineduskähinässä 31.01.2020

En ole aiemmin löytänyt osuvaa käyttöä sanonnalle “Ja sillon lähti, sano Annikki Tähti” . Tähän se sopii mainiosti.

6 tykkäystä

Niin Polasekhan teki sitä mitä pakin (ja ihan kenen vaan kentällä olevan) kuuluu tehdä kun vastustaja ajaa tuolla tavalla maalille. Sitä saa mitä tilaa. Täytyy kuitenkin muistaa että ei Suomi mikään sikapossu ole vaan hyvinkin esimerkillinen pelaaja. Mielelläni näkisin omassakin joukkueessa.

Mutta voi sitä parkua kun mirokarjalaiset keväällä paiskaavat vaikka juurikin Kuuselan jään pintaan. Kyllä meinaan Krissekin aika hanakasti irtopaloille menee. Mutta se nyt ei ole tämän ketjun juttuja.

2 tykkäystä

Polasek teki sen mitä pakin pitää tehdä ja Suomi teki sen mitä hyökkääjä tekee eli pelasi loppuun asti. Eteenpäin sano Juti.

22 tykkäystä

Tätä itsekin katsoin heti livetilanteessa ja aavistuksen jännitin että miten tuomarit näki tilanteen, hätäisempi olisi saattanut 5+20 tuomita potkusta myös. Liike ei tosiaankaan ollut iso enkä sellaista siis ollut vaatimassa, mutta mahdollisuuden antoi siihenkin.

Sitten tuomioista. Polyn poikkari oli kuin Kukkoslassella konsanaan, ja väkivaltaisuus jäi siihen että Suomea raahattiin pitkin kenttää ilman suurempia osumia kuitenkaan. 2 minuuttia vähintään oikea tuomio, 2+2 myös perusteltu. Kukkonen olisi selvinnyt kakkosella ja Poly olisi saattanut selvitä pelkällä poikkarikakkosella. Suomelle vaikea kyllä saada tilanteesta 2+2, mutta sikäli oikea tuomio että mielestäni molemmat ansaitsi kakkosen tilanteesta. Nyt kun Polylle haluttiin antaa tuplat niin ei kuitenkaan haluttu palkita maalivahdin ronkkijaa ylivoimalla. Lopputulos oikein, minuuttimäärät vähän kummalliset.

4 tykkäystä

Mun mielestä Suomi ja Pola pelas molemmat tilanteen täysin oikein. Ja ehkä jäähytkin meni oikein.
Ja molemmat oli eilisessä pelissä hyviä. Suomi ehkä kentän näkyvin pelaaja. Kovia äijjiä molemmat.

4 tykkäystä

Mää oon pitäny sua huumorihenkilönä, joten ajattelin sun ymmärtävän. (Totuus on toki se, ettei Kuuselaa tommonen poikkari olis liikauttanu senttiäkään. :wink:) Jos siis viittasit mun palautteeseen. No parhaimmankin huuomorintajun omaavat Ilvesfanit kyllä menettää huumorinsa, jos Ilves pääsee iskuetäisyydelle ja kokee pettymyksen, olishan se pitäny muistaa.

4 tykkäystä

Itse näin tämän tilanteen seuraavasti.

Suomi ajautui Tapparalaisen avustuksella Garteigin suliin ja hakkasi sen jälkeen molarin varusteisiin, vaikka kiekko ei ollut lähimaillakaan.

Garteig hermostui Suomen toimintaan ja meinaa käydä mieheen käsiksi.
Polasek hoitelee todella epä-Tapparamaiseen tyyliin hyökkääjän pois ensin poikkarilla ja sitten vielä vähän maassa makaavaa mysömällä.

Vähemmän yllättäen Liigan tuomarit tyytyivät tapauksessa Salomonin tuomioon, vaikka itse olisin pelkästä Suomen retuuttamisen ilosta hyväksynyt vaikka alivoiman.:wink:

Polasek otti miehekkäästi tuomion kärsittyään muutaman Ilvesläisen taklauksen vastaan, mutta muuten ei Ilveksen joukoista tullut kostoa vaikka heidän kapteeniansa juuri mopitettiin.
Varmaankin ottelun tilanteella oli vaikutusta asiaan. :thinking:

Suomi oli merkittävässä roolissa kun Ipa nousi tasoihin, joten uskoisin hänen olevan niin henkisesti kuin fyysisestikin kunnossa.

Tapparan kannattajilla otti Polasekin toiminnasta eteen. Ipan kannattajilla ei ota et…ei ole ymmärrystä tuomioihin tapauksessa.

3 tykkäystä

Aika vahvat :lasit: nyt monella päässä. Miettikääpä jos roolit olisi toisin päin ja siellä olisi Kuusela/Peltola ja vaikkapa Berger/Finley. Siellä ajettaisiin upeasti maalille ja pelattaisiin tilanne loppuun. Vastustaja olisi tietysti väkivaltainen kusipää ja toiminta ei kuuluisi mitenkään jääkiekkoon.

5 tykkäystä

Samanlaisia poikkareita se Kukkonenki jakelee. Täysin normaali jääkiekkotilanne tässä kyseessä.

18 tykkäystä

Nyt meilläkin oma kukkolasse jakamassa poikkarioikeutta…

2 tykkäystä

Mikäli hyökkääjä menee hakkaamaan maalivahtia varusteisiin, vaikkei kiekosta ole tietoakaan. Mielestäni silloin on oikeus siivota maalinedusta puhtaaksi.
Meidän hyökkääjät ei mene maalille vaikka kiekko olisi siellä, eli en pysty kuvittelemaan tilannetta toisinpäin :sweat_smile:
Mikäli hyökkääjä ei lyö maalivahtia mailalla niin silloin mielestäni ei moinen toiminta ole oikeutettua ainakaan noin ”rajussa mittakaavassa”.

4 tykkäystä

Samoilla linjoilla, siinä kohtaa kun Suomi päätti lyödä Garteigia, niin Polasek “sai luvan” mennä putsaamaan miehen alueelta. Jos olisi tapahtunut vain törmäys ja Suomi olisi pyrkinyt heti pois, niin poikkari + tappelu olisi ollut turha.

3 tykkäystä

Mun mielestä tuossa tilanteessa parasta olikin että Suomi sai vain yhden kovan poikkarin, jonka jälkeen Poly vain raahaa Suomen pois sivuun, eikä käy mätkimään tai tee muuta vahinkoa puolustuskyvyttömälle.

2 tykkäystä

Onnittelut! :clap:
Selitit juuri kaikkien maailman fanien ajatusmaailman.

3 tykkäystä

Ja sillä että ei vaan ollut uskallusta lähteä hippasille. Minkä kyllä ymmärrän sinänsä. Polasek on aika häijyn oloinen ja näköinen kaveri.

1 tykkäys

Suomi pitäisi laittaa vuodeksi Siperiaan, potku maalivahdin munille. Siitä koko härdelli alkoi.

5 tykkäystä

Hyvin siivouspalvelu pelas maalinedessä. Toki jos ton ois tehnyt kuka tahansa muu toisesta joukkueesta niin olis vaadettu pelikieltoa :joy:. Mutta näin

1 tykkäys

Juuri näin, väkivaltaisuus tuli munille potkimisesta. Siitä olisi voinut laittaa Alain Coté -tyyliin jokusen pelin potkusta miettiin tekoja.

4 tykkäystä

Vuosi 2020 ja jääkiekkoaiheisella palstalla ihmiset jaksavat vielä ihmetellä jos puolustaja retuuttaa vastustajaa joka ajaa maalivahdin päälle :roll_eyes:

12 tykkäystä

Noinhan se kuuluu. Vaikka jäähy tulis. Myöhemmin kyllä suomi muistaa vaikka playoffeissa mitä sieltä tulee jos menee. —> alkaa varoon, joka aiheuttaa pehmeyttä maalinedessä ja huolimattomuusvirheitä. Lisäksi en pistä pahakseni vaikka otettas jäähyn maalivahdin suojelemisesta. Varsinkaan runkosarjapeleissä. Playoffeissa voi vähän käyttää pelisilmää ja jättää kouluttamatta jos yv olis tulossa.

6 tykkäystä