Aleksi Elorinne

Vähän haikeeta kieltämättä on, joukkue uudistuu ja niin sen kai kuuluukin tehdä. Aika pitkään nimittäin suht samalla rungolla painettiinkin menemään.

Elorinne pelas Tapparassa reilut 300 peliä. Parit hopeat tarttu mukaan ja myöskin pari kultasta mitalia, ja oli niilläkin kausilla Tapparan tukipilareita puolustuksessa.

Sieltä Jokipoikien, LeKin ja Tapparan kautta aina maajoukkueeseen asti, aika hieno tarina. Ja nyt sitten naapuriin tie vie.

Allulle kaikkea hyvää Ilvekseen, hieno mies.

14 tykkäystä

Onnea jatkoon Allu. Teit miehen työt Tapparassa. Minä olisin jatkossakin mielelläni nähnyt tämän pelaajaan, jolla oli mielestäni luonnetta. Autat sitten Ilvestä parhaimpas mukaan, ja muista aina kääntyä oikealla kun tulet ulkoa ala-aulaan hallissa. :smiley:

20 tykkäystä

Onnea matkaan Allulle! Ikävä tulee mutta tämmöstä tämä on. Toivotaan että mies saa uuden nosteen uralleen tästä :blush:

4 tykkäystä

Onnea matkaan Allu! Samalla tilaan pari rysää vanhan joukkueesi päätyyn ensi kaudella.

1 tykkäys

Mä olen sen verran ikävä, että toivon tason jatkuvan korkeintaan samalla tasolla mitä nähtiin menneellä kaudella.
Ok. Pikku virkistymisen suon, mutta en enempää. Ei ole korvaamaton pelaaja.

Näin ilman tunnesiteitä näen asian. Elorinne Tapparan aikana:
2014-2015 = 1,5/5
2015-2016 = 3,5/5
2016-2017 = 4/5
2017-2018 = 2,5/5
2018-2019 = 1,5/5

7 tykkäystä

Minä olen sen verran mukava, että toivotan liki täydellistä onnistumista Allulle. Se liki tulee siitä, ettei nyt sentään johdata joukkuettaan Tapparan yläpuolelle.

Hieno mies, Elorinteen suorittama (seisoma)katsomon huomioiminen matsien jälkeen + maali 5. finaalissa Helsingissä neverforget.

13 tykkäystä

@gatecrasher @Keigykedy ansiokasta tekstiä aiheesta (Ilveksen roster 2012-20-ketjussa) - näinhän se on nimenomaan Tapparan vinkkelistä katsottuna.

En kuitenkaan näe itse niin, että Elorinne ei enää voi kehittyä. Kyllä hän voi vielä ottaa steppejä, jos ja kun saa ison peliajan, jonka Ilves aivan varmasti tarjoaa. Heikkoudet löytyvät aivan ehdottomasti sieltä avauksista ja nopean liikkeen pelistä kuten sanoittekin jo.

Elorinne on hyökkäyspäässä jopa harvinaisen yksiulottoinen ja yksinkertainen pelaaja. Parhaiten nämä heikkoudet tulee näkyviin, kun Elorinne tekee nousuja maalille ja pääsääntöisesti kierros päättyy aina siihen, että hän ei joko itse syötä kenellekään tai yrittää vanhanaikaista sisään, joka onnistuu aika harvoin.

En usko, että Ilves tulee pelaamaan yhtään enempää “trappia” kuin muutkaan ja myös Ilveksellä on pyrkimys aktiiviseen peliin. Ilvekseltä on kuitenkin löytynyt tuota variaatiota jo viime kausilla, että yllättävän paljon ottavat lähdöt viiveellä. Tuohon pelitapaan Elorinne on vahvistus Ilvekselle, jota ei kannata unohtaa.

Elorinteen ongelmat tulee parhaiten näkyviin, kun vastustaja paineistaa oikeasti pakkeja kunnolla niin valitettavan usein lähtee se rystyneppi ränniin paniikissa ja se on muuten 9/10 vastuksen lavassa. Tapparassa tehtiin Elorinteen kanssa paljon töitä, että noi saatiin pois.

2 tykkäystä

Hieno mies. Varmasti on. Harmittaa, että en ole yhtä komea kuin Elorinne. Tai ei oikeastaan harmita, koska toimeen olen tullut.

Ilman tunteita ja pelkästään peliesityksiin liittyen kommentoin ja minun mielestäni taso on käynyt ylhäällä ja taso on mennyt alas. Voi hyvin olla mahdollista, että taso taas nousee pykälän. Mutta onko väärin toivoa, että ei nouse kahta tai kolmea pykälää, koska siirtyi Ilvekseen?

5 tykkäystä

Tsemppiä Allulle vaan jatkoon. Tapparan pitää uudistua ja Allulle hyvä saada uusi alku jossain muualla.

Sydän lienee “sinioranssi” edelleen ja tulevaisuudessa.

Edit: meni vähän väärään ketjuun…

@Kilo
Minun mielestäni Elorinne on lähinnä Ben Bloodia. Molemmilla on ulottovuus, vähän puutteellinen liike ja puutteellinen pelisilmä. Molemmilla on kokoa ja toinen käyttää kokoaan/ulottuvuuttaan paremmin kuin toinen.

Vertasit Vittasmäkeen. Vittasmäki käyttää pienempää kokoaan hyödyksi liikkeen kautta. Ja käyttää liiketään paremmin ja kokoaan joukkueen eduksi paremmin hyödyksi kuin Blood ja/tai Elorinne.

Koppasin tämän viestin ihan väärään ketjuun (keksi parempi), mutta minä vertaisin mieluummin Elorinne vs Blood kuin Elorinne vs Vittasmäki.

Samaa mieltä kirjoituksen kanssa. En tosin mielestäni väittänytkään että ei voisi jatkaa kehittymistä , Tapparassa se kehitys tyssäsi jo toissa kaudella ja kuluneella kaudella mielestäni jopa taantui.

1 tykkäys

Mä näen myös, että Elorinne voi edelleen kypsyä pelaajana ja päästä takaisin sille tasolle mitä parhaina kausina Tapparassa nähtiin, kunhan pystyy mukautumaan nopeutuvaan peliin. Elorinteen kohdalla tekee mieli todeta, että the future is unwritten…

3 tykkäystä

Jos olisi mennyt muualle kuin Ilvekseen niin voisin sympata ja toivottaa onnea jatkoon. Kiitän vuosista Tapparassa, mutta ei sen kummempaa.

8 tykkäystä

Juu ei missään nimessä :slight_smile: Ihan samoin ajatuksin menin itse kuin sinun @gatecrasher kommentit Ilveksen ketjussa. Halusin vaan tuoda noi samat ajatukset myös tähän ketjuun ja ehkä jonkun omaan mausteeni soppaan mukaan. Ilveksen ketjussa oli muita (ei teidän kommentteja), jotka vahvasti hakivat sitä asetelmaa, että Ilveksessä ei ole mahdollista kehittyä / ongelmia tiedossa, kun ei sovellu Ilvekseen. Tai ainakin itse tulkitsin muutamia kommentteja siihen suuntaan.

Kyllä ainakin itseäni harmittaa tosi paljon että Allu ei jatka Tapparassa. Mun mielestä äijä olisi ollut ehdottomasti jatkon arvoinen.

1 tykkäys

Tappara päästi Elorinteen pois ja mahdollisesti myös Utunen lähtee rapakon taakse. On siinä paikkaamista.

3 tykkäystä

Maali ja (mestaruusmaalin) syöttö kahteen viimeiseen finaalipeliin 2016 olivat kaikkein kirkkaimmat tähtihetket. Muutenkin tietty luotettavaa luutimista suorastaan lähes kisällimäisellä pieteetillä pitkät menestysperinteen vuodet.

Toivottavasti pääsee pian pois Ilveks… uusine seuroineen Tapparan vieraaksi Hakametsän karuselliin!

6 tykkäystä

Tähän vastaaminen sopii varmaan paremmin tänne:

Piti käydä täällä katsomassa tapparalaisten ajatuksia pienentyneestä peliajasta keväällä ja ei se “salaliittoteoria” ihan Ilveksen kannattajien keskuudesta ole syntynyt.

1 tykkäys

@Naapuri
Kyllä Elorinne voi nousta taas tyydyttävälle tasolle. Olen aikaisemminkin todennut, että Elorinteen taso ei pudonnut viime kaudella, vaan se taso putosi Tapparan viimeisen mestaruuskauden jälkeen. Elorinne oli parhaimmillaan kaudella 2015-2016.

9 tykkäystä

Allua haastateltu naapurin nettisivuilla ja samalla tuo esiin pienen yksityiskohdan miksi oli sivussa ratkaisupeleistä.

Ilmeisesti osasyynä on ollut terveysongelmat:

https://www.ilves.com/aleksi-elorinne-haluaa-menestya-ilveksen-kanssa/

– Oli tietenkin kova paikka olla syrjässä viime kauden lopulla, mutta korostan että peilistä löytyy syyt aina viimekädessä eikä mitään jäänyt hampaankoloon. Olin valmiina kaukaloon loppuun saakka, mutta näin jälkikäteen on pakko myöntää asioiden menneen ihan oikein, sillä minulla oli terveysongelmia. Nyt pääsen uuteen kauteen varmuudella täydessä kunnossa ja viime kauden lopun katsomosta pelien seuraaminen antaa siihen valtavasti uutta energiaa ja motivaatiota.

4 tykkäystä