Aleksi Elorinne

Nähtävästi. :joy: Mutta tosissaan, niin oon ollut kyllä itse hyvin tyytyväinen Elorinteen peliin. Hyvää ja jämäkkää puolustamista, tukee hyvin hyökkäystä ja on yllättävänkin taitava kiekon kanssa. Lisäksi uskaltaa haastaa ja kokeilla, mutta ei kuitenkaan liiallisella riskillä. Harvoin tekee mitään isompia virheitä. Minusta Ilves puolustuksen tärkeimpiä palasia ja Peltolan jälkeen varmaan toisiksi paras puolustaja.

5 tykkäystä

Elorinne palaa vielä Tapparaan, jos vaan pääsee… Olisi nytkin riveissä, mutta Tappara ei tarjonnut jatkoa… Vaimon työpaikka piti Tampereella… Viihtyy täällä muutenkin loistavasti… Siviilissä Tapparan mies edelleen.

2 tykkäystä

Mäntylä valitettavasti isompana Tappara söi Elorinteen paikan… Ens kaudella olis taas paikka, mutta sopimus jo Ilveksen kanssa ja sopimuksen loputtua jo ikääkin sen verran, että ei varmaan enään kysytä. Valitettavasti näin…itse olisin antanut Mäntylän mennä ja pitänyt Elorinteen.

1 tykkäys

Minulla ei ole ikävä rystyneppiä omissa. Hieno pelaaja, mutta viime kauden esityksillä ei vaan mahdu. Erikoinen vertaus Mäntylän kanssa - enemmänkin korvattiin Ytterellillä. Ytte on myös parempi hyökkäysalueella ja pärjää omissa samalla tasolla.

Muutoinkin ura oli melkoisessa luisussa Tapparassa, joten viisas ratkaisu lähteä muualle nyt.

4 tykkäystä

Näin varmasti, enkä miestä erityisemmin seurannut teillä pelatessaan, mutta nyt kuitenkin tuntuu, että olisiko saanut vähän uutta virtaa seuran vaihdosta. Ainakin itse pidän kovasti miehestä. Vielä mielestäni parantanut kokoajan kauden edetessä. Olisiko sitten ollut myös hiukan itseluottamuksen puutetta alkuunsa.

4 tykkäystä

Näyttää sujuvan Ilveksessä ja ura taas nousussa. Sieltä kohti maajoukkuetta jne. Kuitenkin vaihdos on varmasti tehnyt hyvää hänelle ja saanut taas hommaa oikealle raiteelle. Vertaus Tapparaan ontuu, kun meillä tuskin olisi saanut riittävää ruutua kääntää suuntaa.

1 tykkäys

Niin minkäs verran Allulla on ikää sopparin loppuessa?
Sitten mietitään minkä ikäinen esim. Tuukka on.

Vaikea uskoa, että Allua enään Tapparassa nähdään kun ei riittänyt viime keväänäkään vaikkakin vissiin ollut taas edukseen kun saanut uusia tuulia allensa vaikken miehen otteita ole paljoa itse nähnytkään. Kuullut vain Ipalaisilta.

Vaikka tämä onkin täyttä spekulaatiota, niin ehdottomasti ottaisin Elorinteen takaisin Tapparaan mikäli pitää tämän kauden tasonsa. Pelasi Tapparassa viisi kautta ja voitti viisi mitalia, joista kaksi kultaista ja oli mestarijoukkueiden aliarvostetuimpia pelaajia. Viime kausi ei mennyt nappiin, mutta eihän sillä nyt ole enää mitään mekitystä, kun sen jälkeen mies on nostanut taas tasoaan. Tapparan puolustus menee varmaan tässä tämän ja ensi kauden aikana melkoisen uusiksi ja Allun tapaiselle kokeneemmalle perusvarmalle työmyyrälle olisi käyttöä.

1 tykkäys

Tämä hoituisi pelaamalla vasemmalla, kuten itse asiassa ainakin viime pelissä olikin.

1 tykkäys

Kyllä Elorinne kelpaisi minulle. Oli loistava yleispuolustaja Tapolan kausilla 2015-2017. Itse näen Elorinteen olosuhteiden uhrina. Hän vain ei sopinut yhtään tähän Rautkorven hitaampaan pelitapaan. Ilveksessä näyttäisi nyt kulkevan.

6 tykkäystä

Rautakorven Tappara on nopeuttanut peliä merkittävästi Tapolan ajoista ja juuri se näytti ongelmalliselta Elorinteelle.

6 tykkäystä

Rautakorpi on yrittänyt nopeuttaa peliä, jonka seurauksena se on hidastunut merkittävästi Tapolan ajoista ja juuri se oli ongelmalliselta Elorinteelle.
Se, että pelaajat luistelevat enemmän ja viettävät vähemmän aikaa maalin takana ei tee pelistä nopeampaa. Yleensä se paradoksaalisesti tekee siitä hitaampaa.
2017-18 kaudella JR:n “nopeuttaminen” tarkoitti käytännössä paluuta erittäin tunkkaiseen 90-luvun pystysuunnan jääkiekkoon. Yhtä hidasta peliä oli nähty Tapparassa viimeksi Sami Hirvosen päävalmentajakaudella vuosikymmenen alussa. Tämä epäjääkiekko ei sopinut Elorinteelle yhtään (eikä kyllä sen paremmin muillekkaan)
Nyt on reilu 1,5 kautta pelattu vähän “tapolamaisempaa” tai “JR2012-13-maisempaa” pelitapaa, josta kuitenkin on se viisikon tiiveys ja omista lähtemisen rytmi loistanut poissaolollaan. Tämä on se isoin yksittäinen tekijä miksi JR:n Tappara pelaa on hitaammin, kuin Tapolan. Kun kolme omaa hyökkääjää seisoo vastustajan siniviivalla, ja pakin ainoa vaihtoehto on kuljettaa kiekko omista pois ja roiskaista päätyyn, on Allun kaltaiset pakit aika hyödyttömiä.

9 tykkäystä

Ansiokas analyysi, mutta valitettavasti väärä. Tällä kaudella Tappara on pelannut hyvin pelinopeasti aina, kun keskikaistalla on äijä, joka siihen pystyy. Jos ei ole pelinopeaa sentteriä niin puskemaan joudutaan.

5 tykkäystä

Aika tylyä, analyysi oli osittain oikea, kuten tavallaan viestistäsikin käy ilmi.

Elorinne nyt ei tuohon puolustukseen valtaisaa lisäarvoa toisi. Toki, jos olisi keväällä ollut kristallipallo, niin Bloodia olisi kiitetty palveluksista ja tarjottu Allulle sopimusta. Välillä nämä vaan urheilussa menee näin.

3 tykkäystä

Jatkaa ensi kaudellakin Ilveksessä.

7 tykkäystä

Pysyy hyvin mukana Ilveksen nopeassa pelityylissä, syö lakua av:lla ja on todella varma peruspakki. Lisäksi heittää jonkun yllättävän kikan aina tasaisen epätasaisesti hyökkäyspäässä. Todella tärkeä palanen Ilveksen joukkuetta ja pelannut Ilveksessäkin tiensä fanien sydämiin.

15 tykkäystä

Kannattais Ilveksen koettaa pitää kiinni pitempäänkin tästä Elorinteestä. Vois olla hyvä runkopelaaja puolustukseen ja miksei ihan johtavaankin rooliin vaikkapa 3-5 kautta eteenpäin. Nyt mennään näköjään sitten vielä kausi kerrallaan.

Elorinne ei vielä ole hyökkäyssuuntaan juurikaan profiloitunut, mutta epäilen siellä jotain piilossa olevan. Sopivassa seurassa hyvinkin 20-25 pts per 60 ottelua. Painotus syöttöpuolella, tottakai. Mutta en hattuani syö vaikka joskus lämmäis runkosarjaan viisikin maalia.

Allun jatko on paras sopimusuutinen sitten Eemeli Suomen jatkon. Iiiiiiso peukku tälle.

7 tykkäystä

Tapparaan olisi ollut haluja palata jo ensi kaudeksi, mutta käsittääkseni ipan optio oli ensi kaudesta ja ipa antoi mahdollisuuden jatkaa Tampereella, niin siellä kunnioituksesta seuraan ensi kausi vielä ainakin. Sitten ehkä kotiin, vaikka ikää jo onkin…

4 tykkäystä