Tässäkin on isojen pelien mies. Vaikkei tän vuoden poffeissa niin otsikoissa paistatellutkaan.
Vähintään samanlaisen rupeaman saa näillä näytöissä Tapparassa painaa jos ei isommat kuviot kutsu. Jos kutsuu, niin meille jää hienojen pelien lisäksi taas yksi sellainen kasvutarina josta kehtaan väittää, että muut seurat eivät pysty.
Tästä taisin aiemminkin kaudella runkosarjan aikana mainita jossain ketjussa. Elorinne on myös kova blokkaamaan kiekkoja (Liigapörssin tilastoissa koko kaudella 53 blokkia vrt Peltola 28 blokkia …).
Tässä pätkä Kiekkoareenan pudotuspelien tilastoja käsittelevästä jutusta:
Elorinne on 12 merkinnällä Tapparan blokkaustilaston ylivoimainen ykkönen (blokit sisältävät sekä erikois- että tasakenttätilanteet).
Elorinteen blokkausero muihin kirvesrintoihin on hämmentävän suuri. Toiseksi useimmiten itsensä kiekon eteen on uhrannut Peltola (6).
Ihan veikkauksena Saravon ja Bonsaksenin jättäytyessä pois Allun rooli vain kasvaa puolustuspäässä (Onhan siinä kova kolmikko: Elorinne, Vittasmäki, Mikkola ).
Allun sopimushan on nykyään mallia 2019, mutta onko kuulunut mitään huhuja että hän olisi lähdössä Tapparasta ennen sopparin umpeutumista?
Pohjois-Amerikkaan on huhujen mukaan ollut jotain neuvotteluja. Mä pahaa pelkään että lähtee sinne kokeileen jos ei nyt, niin vuoden päästä.
Ei ole Allu itse kuullut huhuja suuntaan eikä toiseen…Kysyin ihan itse.
Moneen kertaan olen hehkuttanut Herra Elorinteen tapaa huomioida koko “fanipääty”.
Nyt Allu veti kuitenkin värisuoran hihasta ja kävi meillä kotona signeeraamassa oman pelipaitansa, lupauksensa mukaisesti.
On kyllä asiakaspalvelu enemmän kuin kohillaan…Lakkia päästä.
Tämän ketjun innoittamana tuli käytyä katsomassa Elorinteen pelaajakorttia Eliteprospectsin puolella ja siellä näytti olevan Allulla kaudella 2014-15 pelattujen pelien määrä 96 ottelua. Voiko tuo pitää paikkansa? Neljä ottelua CHL:ää, runkosarjassa 50 peliä Tapparassa ja 22 peliä LeKissä ja päälle vielä 20 pudotuspeliä Tapparassa.
Joo, kato se kävi LeKissä pelaamassa, kun Tappara ei pelannut.
Voi kun Marjakin voisi tepastella vielä täällä maanpäällä… no, aikansa kutakin…
Elorinne-Kemiläinen
Lehtonen-Rantakari
Mikkola-Salonen
Vittasmäki
Ois tuo kyllä hurja pakisto jos huhut toteutuu sekä Allu jää vielä.
Älkää sitten kaikki ruvetko Allua kyseleen kylään kuitenkaan.
Leijonien snapchatissa “olympiaehdokkaat koolla” ja yhdellä videolla näkyy myös Allu. Vaikka kuinka monta kertaa se on tullut tässä parin vuoden aikana todettua niin onhan miehen nousu ollut ihan huikea. Kuka olisi kaudella 2014-2015 uskonut jos olisi väittänyt, että Elorinne on muuten ehdolla 2018 olympialaisiin. Joo NHL:n uupuminen tietty vaikuttaa, mutta silti. Huikeeta Allu!
Onko tietoa miksi Allu ei pelannut Salzburgia vastaan?
Huilipäivä vai oikein sairaana?
Kuulin HUHUN (ihan positiivisista) perhesyistä.
Äh, toivoin jotain lievempää.
Se kausi oli sit siinä?
sarkasmia
Kääriäisen Petri vahvisti tämän huhun.
Tän kauden Tapparasta ei ns. heikkoa lenkkiä löydy. Tapparaan tullaan sen takia, että otetaan ns. seuraava steppi kohti kansainvälistä tasoa. Allun kohdalla vähä pelkään, että tää kausi ei Allun osakkeita nosta. Jotenkin tuntuu, että koko muu joukkue on kasattu uutta ja nopeampaa kiekollista pelitapaa silmällä pitäen. Jos Elorinne siinä kehityksessä pysyy mukana, tulevaisuus näyttää tosi hyvältä. Mulla vaan on pieni aavistus siitä, että Elorinne ei tässä kelkassa pysy, vaan tipahtaa terävimmän pakkikärjen taakse osastolle ynnämuut. Ainahan Allun rooli on ollu semmonen, että jos kaveria ei kentältä erota, homma on hoitunu mallikkaasti. Mutta riittääkö se tällä kaudella? Jääkä Elorinne liian näkymättömäks. Itse oo pari kertaa huomannu sellasen, että kun nää muut pakit painaa aika suoraviivasesti kiekkoa ylöspäin itse jalalla tai syöttäen vauhtiin hyökkääjille, Elorinne on jostain selkäytimestä jäänyki hidasteleen ja antanu sitte paineen alla heikon syötön pakkikaverille. Toki kausi on vielä nuori, mutta jos tässä vaiheessa maalailee piruja seinälle, Allu luultavasti tulee ja näyttää mulle tavoittelevansa jopa Olympiapaikkaa. Olin epäileväinen myös Haapalan kohdalla moneen kertaan, ja nyt kaveri pelaa änärissä, josko tää kirjotus viitottais Elorinteenkin tien aina sinne asti.
En menettäisi yöuniani Allun suhteen.
Miksi Allu ei sopeutuisi Rautakorven pelitapaan, jos muutkin siihen pystyvät?
Harmittavasti Allu oli perhesyistä pois Hakametsässä pelatuista CHL-peleistä.
Allulla on siis ainakin kaksi oikeata peliä vähemmän alla kuin monella muulla pakilla.
Lisäksi Tampere Cupissa jossain pelissä Allu ohjattiin kohteliaasti isoista ovista pihalle, joten siitäkin pelistä vajaat minuutit.
Eilinen peliä Tepsiä vastaan ei ollut kyllä keneltäkään pakilta mitään näytösluonteista riemumarssia…
@pieni_m Voinemme molemmat olla ihan rauhassa ja odotella Allun nousua vaikka sinne Änäriin asti?
Pelasiko Elorinne enää montaa vaihtoa sen toisen erän blokinsa jälkeen?
Oli iso blokkaus ja taisi kiekko napsahtaa suoraan kylkeen.
Mielestäni ei palannut enää kentälle?
Toivottavasti ei sattunut pahasti ja on huomenna jo mukana.