Tuossa tilanteessa tulee töötti lähes aina eikä tule yllätyksenä, tämä jyväshyvä ottaa tilanteen järkyttävän löysästi ja on itse syyllinen iskuunsa.
Edelleen pysyn Antsa fanina tämän pelin jälkeen.
Toivotaan ettei tästä saada kakkua vielä.
Videosta pyydän seuraamaan Malisen oikean olkapään liikettä. Kontakti tulee takaapäin.
Ja minä en ole koskaan liputtanut sinun viestejäsi.
Työntö tulee takaviistosta. Pyydän seuramaan missä kohtaa Levtchi on suhteessa Maliseen, kun tämän olkapää liikahtaa. Melkein rinnalla! Mahdoton silloin tulla takaapäin, kun miehet on melkein rinnakkain tuossa.
Päätuomari Salonen antoi pari päivää sitten vastaavasta tilanteesta Pakariselle 2min estämisestä. Rissanen ei palanut niskan repsahduksen jälkeen peliin.
Tänään sama Salonen heitti Levtchin suihkuun.
Tapausten ero? Pakarinen taklasi pelin ulkopuolella kiekotonta. Levtchi kiekollista.
Taklattavan vastuu? Kiekollisena sun täytyy olla koko ajan valmis ottamaan taklaus. Jääköön kurinpidon arvottavaksi josta tulle min 2 peliä koska Tappara.
Korjataan sen verran, että Rantala vihelsi tämän, vaikka katsoi tilannetta kauempaa. Toki siihen suuntaan saattoi olla eri näköinen.
En oo nähny hetkeen ketään ottavan taklausta noin velttona vastaan. Suoranainen idiootti tuo Malinen kun on kuin spagetti.
Kyllä siinä Salonen oli tekemässä päätöstä myös.
Edit: Oli tuomarina kuka tahansa niin linja on ihan höpöhöpöä.
Tässä yksi syy miksi nuorten määrää ei tarvitse kasvattaa liigassa.
No tuosta se tosiaan näkyy vielä selvemmin. Anton tuuppaa olkapäähän sivusta ja Malinen on löysä kuin vedellä täytetty muovipussi ja päättää lösähtää pää edellä laitaa vasten. Erittäin huono vihellys tuomareilta, ei varsinaisesti kyllä yllätä.
Vähän veikkaan että Rautakorpikaan ei tuosta pelaajaa kiittele, vaikka etua joukkueelle tuolla saikin hankittua.
Sääntökirja sanoo päähänkohdistuneesta näin: “Pelaaja kohdistaa minkälaisen iskun millä tahansa vartalonsa tai varusteensa osalla vastustajan päähän tai niskaan/kaulaan tai iskee tai runnoo vastustajan pään suojalasia tai laitaa vasten käyttäen mitä tahansa ylävartalonsa osaa.”
Tämähän jäähy kuitenkin annettiin laitataklauksesta: “Laitataklauksesta tuomitaan rangaistus pelaajalle, taklaa tai työntää puolustuskyvytöntä vastustajaa aiheuttaen vastustajan voimakkaan tai vaarallisen osumisen tai törmäämisen laitaa vasten.”
Itse en osaa sanoa tuomiosta oliko oikein, mutta ainakin ihan turhaan voima kohdistui vain ja ainostaan ylös.
Eli jos vastustajan pää kolahtaa pleksiin voitaneen tulkita päähänkohdistuneeksi.
Tämä Tapparan pelaajien jatkuva sikailu alkaa kyllästyttään.
Onhan tämä toiseksi pahin törkeily tällä vuosituhannella heti sen Matti Järvisen hirmupuskun jälkeen.
Jos se tulee sivusta eikä takaa niin miksi se olkapää kääntyy laitaa kohti?
Kerrotko vielä niistä Malisen pisteistä, että miten liittyi tähän keissiin?
Sivustako et voi ohjata eteen tai taakse? Erikoisia näkemyksiä.
Tänään nähdyn perusteella olen entistä vahvemmin sitä mieltä, että 5 minuutin rangaistukset pitäisi tuomita vain videotuomareiden toimesta. Ottelun päätuomarit voivat ehdottaa isoa rangaistusta, mutta viimeinen sana tulisi videotuomarilta. Tämä siksi että vitonen on aina 5+PR, eli pelaaja ulos päätyovista.
Ei voida. Se taklaus pitää kohdistua pään tai niskan alueelle, että voidaan tulkita päähän kohdistuneeksi.
Siksi koska Malinen on niin löysä tuossa tilanteessa. Normaali liigapelaaja ottaa tuon tuuppaisun olkapäähän vastaan ja nojaa laitaan, peli jatkuu.
Kerrotko vielä miksen olisi saanut niitä pisteitä mainita? Oli vain sellainen yleinen toteamus loppupelistä ja Malisen osuudesta siihen, ei taida palstan säännöt kieltää?
Katso nyt noita miesten asentoja äläkä tuijota pelkkää olkapäätä. Voi olla, että itse olen sokea mutta eihän tuo nyt missään nimessä tule suoraan takaa. Ainakaan tuon videon perusteella.
Levtchin oikea käsi työntää olkapäätä suoraan sivusta ja vasen takaviistosta. Levtchi on kontaktissa lähes poikittain suhteessa Maliseen niin, että Malisen olkapää on Levtchin rintamuksen kohdalla. Toinen käsi työntää sivusta toinen takaa. Lähes normaali laitaan saattotilanne joita peleissä tulee monia! Nyt vaan herra Malinen oli spagettia…
Mutta kuten sanoin voin nähdä tämän myös täysin väärin. Näin kuitenkin näen tilanteen.