Sellainenhan oli joskus varmaan 10 vuotta sitten. Missä Saravo ja kumppanit takoivat Tapparan siinä videolla.
Ilveksen eka peli, mutta ei ollut enää mikään areenan avajaispeli. Olis saanut olla alku lyhyempi. Esim Sepän puhe. Kyllä minä sen ymmärrän, että jengiä ketuttaa se ettei seisomakatsomossa saa seistä. Iso lampaanperse Osasto41:lle pelistä pois jäännistä silti. Eihän tuo Ilveksestä johtunut. Ei faniporukka voi joukkuettaan hylätä tommosen takia. Menee samaan kategoriaan niiden koronapassittomien “en koskaan enää osta kausaria” avautumisten suhteen.
Etkö anna lampaanpersette Sinioranseille kun ihan yhtälailla he loistivat poissaolollaan (tai ehkä olivat paikalla, mutta eivät ainakaan siten että heitä olisi huomannut)? Minulta molemmilta oikein toimittu, vaikka itsekkin olisin kaipaillut heitä halliin ja tietysti käy pelaajia sääliksi, kun ihan oikeasti arvostavat sitä kannustusta. Niin arvostivat tosin varmasti myös A-junnnut, joiden peliin Osasto lopulta päätyi.
Eihän tosiaan tämä Ilveksen vika ole, mutta onko Osasto niin väittänyt? Moneen kertaan someissaan korostanut kuinka tällä ei ole mitään tekemistä Ilveksen kanssa ja he ovat yrittäneet saada asiaan ratkaisua. Ihan tuosta syystä olisi toki voinut saapua paikalle, mutta ideanahan tässä oli boikotoida areenaa ja antaa painetta Ilvekselle, Tapparalle ja etenkin areenayhtiölle toimia asian suhteen. Tähän mennessä asenne kannattajaryhmiä kohtaan on vaikuttanut areenayhtiöltä todella välinpitämättömältä, ja kun heiltä esimerkiksi kyseltiin jo luvatun banderolliaidan perään, kuului vastaus “aiotteko alkaa riehumaan kun mellaka-aitaa kaipaatte” (tai jotain sinnepäin).
Toivottavasti surkea tunnelma herättelee tämän asian suhteen.
Itseä ei eilen ihan hirveästi kiinnostanut se takomisvideo, joten meni hieman ohi, mutta väitän, ettei tuo ole mikään kovin omaperäinen idea. Olen melkein 100% varma, että olen katsonut Youtubesta pelaajaesittelyvideota, missä jonkun joukkueen pelaajat takovat logoansa tai jotain muuta vastaavaa samaan tyylin. Olisiko ollut HPK? Eivät toki Tapparaa takoneet, mutta ei Ilveksenkään biisi ollut TNT eikä siinä huudettu Luleå.
Tuomisto on itsekkin sanonut, että ideoita otetaan muualta. Tuota Luleån alkushowta ovat monet hehkuttaneet, joten miksi ei voisi tehdä siitä omaa hieman erilaista versiota?
Itse pidin siitä, on varmasti hieno jos ja kun siihen saadaan lisää yleisöä mukaan.
Tappara matki itseään jostain 10 vuoden takaa, kun lehterät takoi kirvestä.
Ilves meni “säästölinjalla” ja tyytyi pelkästään valoefekteihin ilman kuution käyttöä. Yksinkertaisuus kyllä toimi. Hieno esitys vaikka biisit ja muut olikin vanhaa ja turvallista.
Saattaa löytyä. Mutta kun miettii Tapparan brändiä, niin tuo takominen ja teräs osuu aika hyvin. Kuten osuu jäähän heijastetut koneen akselitkin. Tapparaa kun on luonnehdittu koneeksi. Tuossa oli oikeasti vähän mietitty. Toki se ei täydellinen ollut.
Itse en innostunut tuosta Luleån showsta.
Kuten sanoin, niin Ilveksellä oli valot jne. ihan hyvät, mutta muuten aika laimea.
Pidin ehkä Ilveksen introa vähän parempana, areenan projektiota ja valoja osattiin käyttää paremmin. Tapparalla taisi projektiona olla laidoista jäälle nousseet liekit, mitkä tuntui vähän irralliselta kaikesta muusta.
Ilveksen showssa paremmat (selkeämmät) projektiot ja valojen käyttö. Tapparalla sekoteltiin vähän liikaa värejä, oli omaan makuun turhan räikee. Pitäis valita pääväriks kerrallaan joko sininen tai oranssi. Ipa käytti enimmäkseen kerrallaan vaan joko vihreetä tai keltasta. Noh makuasioita. Tapparalla sit taas oli enemmän muuta sisältöö.
Paha sanoo kumpi oli parempi, kun olivat niin erilaisia. Makuasioitahan sekin.
Ilveksellä ei sentään ollu rullapyärii-heppua, mikä jo itsessään teki väliajoista paljon nautittavampaa.
Jep, Tapparalaiset takoivat Tapparan kuumasta teräksestä. Ehkä ilvesläiset voisivat muotoilla vastavuoroisesti nahkaa ja liimata siihen karvat, liimata pari silmää ja suipot korvat - alkais kiinnostaan?
Hupaisaa.
Keskustelin sillä hetkellä kiivaasti puhelimitse muistaakseni tästä seisomakatsomo asiasta jollakin foorumilla, joten en kerennyt katselemaan sitä takomisjuttua paljoa.
Ottakaas mietintätauko
Ketju on rönsyilemässä
- Katsomorakenteisiin
- Tapparaan
- Faniryhmiin
Puhutaan siitä miten Ilves on ottelutapahtumansa toteuttanut.
Ketju avattiin automaattisesti 60 minuutin kuluttua.
Näin oli, ja oli myös kopioitu “Tämänkin munkkimaalin maksoi” -mainosta tyylillä “Tämänkin pelimiehen tunteet viilentää”
Kukas oli paitatykin sponsori?
Tuo on kyllä ollut Ilveksen peleissä vastustajan jäähyn jälkeen niin kauan kuin muistan, ei ollut uusi juttu Arenalle
Minusta tuntui, että hienot kuviot jäässä ei mitenkään liittyneet jääkiekkoon ja musat oli tyyliä “top3 hockey songs” -googlehaun tulokset.
Tykkäsin Ilveksellä siitä, että halli oli pimeänä ja show veti itse itseään, oli mielestäni hieman tyylikkäämpi toteutus kuin Tapparalla. Tapparalla tuli Tapsut ja juontajat ja yleisöä koitettiin enemmän saada mukaan ohjeistuksen avulla. Se kyllä sinänsä toimi, koska Ilveksen shown aikana ainakaan yläkerrokseen ei mitään rytmikästä taputusta/huutoja hallissa kuulunut samalla tavalla kuin Tapparan vastaavassa.
Antaisin Tapparalle 5,5/10 ja Ilvekselle 6/10 tuosta. Paljon on tekemistä, mutta en ainakaan itse pettynyt kumpaankaan introon.
Tapparan mainoskatkojen juontaja + Sointu Borg -duo oli mielestäni parempi kuin Ilveksen vastaava. Ilveksen välispiikit tuntui olevan joko Jokereilta kopioitua tuotemainostusta tai sitten haastatteluja ilman etukäteen pohdittua pohjaa.
Aijaa! Ei osunut korvaan viimeisessä paikallisessa, nyt huomasin. Mun moka
Hyvä vaan, faniryhmät näyttivät miksi modernia kannatuskulttuuria tarvitaan ja miksi sen kasvu on positiivista Liigalle (vrt. Ruotsi).
Istumaan pakottaminen on käytännössä loppu eurooppalaiselle fanikulttuurille, ja se ei edesauta yhdenkään seuran toimintaa Suomessa.
Ja miksipä ei otettaisi. En ymmärrä mikä vika on siinä että seura ottaa vaikutteita muualta ja muokkaa niitä omaan ympäristöön sopivaksi
Samalla tavalla Tappara otti taskulamppuvalot osaksi avajaismatsin seremoniaa. Tuo on ollut Ilveksellä ja muillakin seuroilla Euroopassa käytössä ennenkin. Eli kopioitu.