Areena: Kannustuslippujen käyttö Tapparan otteluissa

Näinhän on tehty.

2 tykkäystä

Minäkään en ymmärrä sinun kommentteja asiasta liput tuo lisäarvoa miten ne tuo lisäarvoa? Ei sata varmasti kenellekään tuo lisäarvoa että ei nää peliä kun joku heiluttaa lippua. Edellinen kommentti oli osaltaan toki kärjistys.

4 tykkäystä

Toivottavasti joku joka lippujen heiluttelusta keskustelua käy seuran suuntaan tai seuran puolelta keskustelua käy, nappaa tästä juupaseipäs keskustelusta edes järkevät ehdotukset ajatushautomoon.

13 tykkäystä

Ei tietenkään itsessään näkemättä jääminen tuo lisäarvoa mutta liput selkeästi tuovat visuaalisen näyttävyyden muodossa kun tästä täällä keskustellaan. Siksi ajattelin että jos liput heiluisivat ylempänä niin toinen puoli joka haluaa heiluttaa olisi tyytyväinen ja kun niiden etupuolella matsia saisi katsoa esteettä, myös toinen osapuoli saisi toiveensa läpi.

Päin vastoin. Fani tulee sanasta fanatic. Kannattaa voi vaikka ei olisi edes hallilla.

Keskustelun kuumuus korostaa sitä, kuinka väärin valittu oli ajankohta kokeilulle. Nyt on just ne pelit, kun kaikki haluaa nähdä maalien lisäksi jokaisen poikkarin ja irtokiekon. Itselläkin on playoffeissa meinannut mennä kuppi nurin Tapsun pään kanssa, vaikka ei tuo marraskuussa haitannut. On keskusteltu pariinkin kertaan viittomakielellä asiasta (viimeksi ryömi rappuja pitkin pois :joy:)

7 tykkäystä

Kyllä ne on talteen otettu. Vaikka ei tätä samaa jankutusta ihan hirveästi enää jaksa edes seurata.

Eniten ihmettelen tuota minkä myös @Treppu otti esille. SiniOranssit ei kuulemma kuuntele eikä ota yhtään palautetta vastaan, tai ita koppia niistä. Tuo väitehän on aivan täysin väärin. On pyydetty lisää tiettyjä huutoja → näin on tehty. Pyydettiin lisää lippuja → niitä tuotiin. Ei ole haluttu että heilutetaan lippuja → niitä ei yhtä erää lukuunottamatta ole heilutettu kesken pelin, eikä enää loppukaudella tulla heiluttamaan. Ei tässä jokaista ehdotusta tai huutoa käyttöön oteta, mutta kyllä tässä paljon mennään muidenkin toiveiden mukaan.

29 tykkäystä

Ehkä sitten oma kuvani on poikkeava, mutta etymologiasta huolimatta sanoisin että nykykielessä fan(i) on miedompi sekä englanniksi että suomeksi. Noh, menee offtopiciksi muutenkin liiankin aktiivisessa ketjussa.

1 tykkäys

Tottakai muutaman ylimmän rivin voisi hyvinkin vapauttaa lippujen heilutukseen koska silloin eivät ole kenenkään edessä. Tietenkään varmasti kukaan ei ole kieltämässä heiluttamista vaikka käytävällä koska ei estä kenenkään näkyvyyttä.

2 tykkäystä

Miksi kenelläkään hallille tulevalla olisi velvollisuus selitellä sinulle heidän pukeutumistaan?

Mielestäni esimerkiksi huutojen huutaminen ja chanttien laulaminen olisi paljon relevantimpi mukaanpääsyvaatimus :slight_smile:

Ensin vaaditaan värikkäitä paitoja ja sitten syytetään SOta tunnelman heikkoudesta :joy: ei ne siellä ole töissä, eikä sinulla ole yhtä ainutta oikeutta vaatia SOlta yhtään mitään. Kuka tahansa saa hallissa kannustaa - paikalta miltä hyvänsä. Lauantaina koko hallin tunnelma oli heikko, mukaanlukien Pelicans-fanit.

Tästä samaa mieltä, ikävä yllätys varmasti monelle kun kielto on aikaisemmin julkisesti esitetty.

9 tykkäystä

Voihan siellä käytävälläkin joku näyttö niiden takia peittyä. :slightly_smiling_face:

Mutta en oikein ymmärrä että miksi nuo liput pitäisi viedä tuonne aivan ylimmille riveille. Eivätkö liput siinä seisomakatsomon puolessavälissä ja siitä ylöspäin riittäisi ja puolet katsomosta sen alla olisi näköesteetöntä tilaa? Minusta jos kumpikin tässä joustaa niin myös esteetöntä näkemistä haluavien kannattaisi joustaa siten että tullaan hieman alemmas josta näkisi kuitenkin varsin hyvin.

En oikeasti pyri nyt vain vänkäämään vaan löytämään jonkinlaisia ratkaisuja. En minä ole kukaan näistä päättämään, kunhan ideoin.

2 tykkäystä

Tottakai se on ok jos sinne ylös riittää väkeä joita liput ei haittaa.

3 tykkäystä

Tapparan markkinointiosastolla onkin sitten tehtävä keksiä kohderyhmä, jolle tätä katsomo-osaa tarjotaan myyntiin. Voisin ehdottaa, mutta jätän liputuksen pelossa tekemättä.

2 tykkäystä

Kyllä tässä ihan ns. rivijäsenenäkin (vaikka en ole edes työvuoroista ja etäisyydestä Tampereelle johtuen aktiivisimmasta päästä) turhauttaa aika paljon, että kaikki hyvä, mitä SO saa aikaan häviää monien mielistä kuin tuhka tuuleen heti, jos jotain tällaisia “lipsahduksia” tulee.

Puhumattakaan sitten niistä yksilöistä, joiden mielestä SO ei ole saanut ikinä mitään hyvää aikaan ja parempi olisi ilman.

10 tykkäystä

Nyt on vähän yliampuvaa. Luulen ja tiedän, että tuolla Nokia Arenalla pyörivät arvostaa SO porukan touhua lähes varauksetta.

Tässä ei ole edelleenkään kyse siitä, että kuka arvostaa ketä, vaan miten voidaan yhdessä tehdä paremmin. Jos liput ei toimi noin, niin sitten mietitään uusia ratkaisuja. Ja yhteistyössä.

Asiat mistä pitää päästä eroon on ajattelumaailmat: “minä kannustan paremmin”, “olen parempi kannattaja kuin nuo tuolla”.

Mulle voi tulla ihan kasvotusten kertomaan, että olen huono kannattaja/fani. Tuskin löytyy hirveästi yksityisviestejä boksista.

Mutta nyt ihan oikeasti ne päät perseestä pois joka osapuolten osalta ja lopettakaa vääntäminen.

19 tykkäystä

Hyvä jos näin. Itse tiedän kyllä myös näitä mainitsemiani yksilöitä. Jos ei muuten niin tältä foorumilta ja muualta somesta ainakin löytyy.

Tästä olen ehdottoman samaa mieltä. Tätä on niin SO:n sisällä kuin sen ulkopuolella havaittavissa. Samalla asialla tässä kuitenkin loppuviimeksi ollaan.

4 tykkäystä

Ainakaan itselle liput ei ole ongelma pelin aikana. Se on oma vika jos ei hakeude ennen pelin alkua semmoseen kohtaan missä liput ei heilu esimerkiksi eteen tai lippuheiluttajien väliin. Itsellä menee muutenkin paljon tilanteita ohi kannattaessa niin se että joku lippu tulee eteen joka toinen sekuntti ei minua liikuta.
Täällä on moni sanonut että tahtoo samaan aikaan nähdä peliä kun kannattaa niin miksi ette vaikka pyydä seurajohdolta toista seisomakatsomoa?

Et kai kirjoittanut tätä ihan tosissasi??? :thinking:

5 tykkäystä

No siellä on toinen pääty vapaana kun se on boikotissa :stuck_out_tongue:

6 tykkäystä

Pikkaisen haisee mun nenään nyt turhalta provosoinnilta Ilves mieheltä tuo viesti.

6 tykkäystä

Mää oon kyllä tästä samaa mieltä että sillä omalla sijoittumisella saa paljon aikaan ja muutenkin tiedostan että kannattajakatsomoon mennään kannattamaan joukkuetta ennen kaikkea joten se saattaa aiheuttaa esteitä näkemiselle, näin omassa filosofiassani. Toki jos haluaa välttämättä yläriveille niin liehuvat liput voivat tulla eteen mutta itse kokisin helpommaksi mennä vain alemmas niiden eteen tai väleihin.

Mutta täytyy etsiä erilaisia ratkaisuja sillä selkeästi eri filosofiat kokevat yhteentörmäyksen tässä keskustelussa joten kompromissina liput hieman ylempänä olisi minusta hyvä ja niiden alle/väliin sitten pääsee mikäli haluaa nähdä pelin esteettä ja osallistua chänttäämiseen. Samoilla linjoilla kyllä myös ettei kannattamisen lomassa muutenkaan joka pelitilanteeseen kykene keskittymään täysillä niin ettei mitään menisi ohi muttei se minua haittaa sillä meiningistä saatava tunne on täysin lippurahojen väärti.

1 tykkäys