Väitän, että pudotuspeleissä vaan on se juttu, että tunnelma katsomossa on jo valmiiksi aika kiimainen, kun 13 500 katsojaa adrenaliinihuuruissa elää yhdessä joka solullaan sitä hetkeä. Sitä ei mikään alkushow pysty näin syyskuussa matkimaan.
Sampl hoiti viime kauden lähes kokonaan yksin. Sitä ennen jokusen kauden tekivät suurin piirtein puoliksi. Varmaan sitten tuon 5 vuotta. Leppälä kuitenkin ollut mukana ns. aina pl. viime kausi. Samplella enemmän yökerhomeininkiä.
Voiko joku sanoa tuota nafti 5 minuutin pätkää showksi? Samanlainen intro mitä on ollut 10 vuotta sitten Hakametsässä.
Joko oikea Tapsu oli eilen puikoissa?
Ei ollut
Ei ole näkynyt.
Tämä stuntti ei nähtävästi osaa luistella ja luonnollisestikaan ei tarjonnut myöskään akrobaattisia temppuja.
Rappusia osaa kävellä ja lyödä ylävitosia, ehkä se sitten riittää ainakin lapsille.
Jossain pitää sääsätää ja nyt se säästö kuuri osu viihtyvyyteen ja pelaaja hankintoihin. Hyvällä mallilla mennään. Areenankin alkaa olee jo varmaa kaikki nähnyt,ketkä o sen halunnut nähdä. Tulee oikeesti vaikeet ajat, kun pitäis keksiä jotain uutta mutta kun hokkuspokkus lattikko o tyhjä.
Metallican käyttö alkushowssa on mun mielessä ainakin kääntynyt vitsiksi. Aina kun on uusi alkushow tulossa, niin kaverin kanssa pidetty varmana sitä, että Metallicaa siinä on jossain muodossa.
Noh, ainakaan ei kuultu mitään epämenevää muminaräppiä. Mut joo, kyllähän tälläset entersandmanit ja welcometothejunglet ja vastaavat ovat menneet introtarkoituksessa sinne väsyneen puolelle jo 20 vuotta, vaikka kuinka hyviä kappaleita ovatkin.
Mää tykkään tästä Tapparan tämänhetkisestä sisääntulomusasta, varsinkin sillon kun äänet areenassa on ensin saatu kalibroitua kohdilleen ja se tulee kovaa mutta puhtaasti. Vielä on säätämistä tasojen kanssa.
Mun parannusehdotuksena sen joukkueen videoesittelyn voisi läväyttää ihan vaan siihen kohtaan kun joukkue luistelee kentälle eikä jossain monta minuuttia aiemmin. Joukkue tulee kuitenkin niin löysänpulskeesti sieltä aukosta, ettei siinä varsinaisesti ole edes katsomista.
Tämä oli muuten kanssa huvittava, kun Vainionperä kuuluttaa Tapsun, niin tämä heiluttaa kättään kentän laidalla. Tapsu on kuitenkin vuosien saatossa luonut itsellensä tietynlaisen identiteetin, joten tämä kokonaisuus oli melkoinen riman alitus.
Itse en helposti rapaa anna mutta…
Jos ajatellaan tätä kokonaisuutta vielä:
- Kausikortti on kohtuullisen kallis
- Ottelutapahtumassa venytetään railakkaasti penniä peruuttamalla 15 vuotta taaksepäin
- CHL-pelit viedään hakametsään ja kausarin omaavat joutuvat kikkailemaan saadakseen liput. Tämäkin säästösyistä.
Jos tiedätte Ketosen ja Myllyrinteen sijoitusneuvoja-sketsin, niin se tähän väliin.
Herätys nyt siellä toimistolla.
Mää oon satunnaiskävijä. Kai. Mutta en kaipaa yhtään mitään ns. tykitystä. Tommonen rauhallisempi alku on huomattavasti enemmän mun makuun.
Oli kyllä pohjat eilinen uusi alkushow ja ottelutapahtuma ylipäätään. Toki yleisömääräkään ei antanut yhtään tukea tälle. Joukkue tulee jäälle tuhnusavujen saattelemana, musiikki hiljasella tai korkeammat äänet jotenkin mutella. Sopii toki tiistai-illan SaiPa-klassikkoon, mutta heikko esitys kaikkineen, jos jatkuu näin koko kauden.
Lasten puolesta tuo nyky-Tapsu harmittaa. Ei ole helppoa saada pikkuisia viihtymään koko peliä ja vanhan tapsun kaukalossa luistelut, kaiteiden kanssa temppuilu, portaiden liukumiset olivat iso osa kokonaisuutta. Saattoivat seurata puolet pelistä missä Tapsu menee ja mitä tekee. Identeteetti on tosiaan luotu ja siitä ei ole syytä tinkiä.
Ehkä tässä nyt on se pointti, että silloin kun mainostetaan showta, niin silloin toki odotetaan sen olevan jotain muuta kuin intro, mikä on samaa tasoa Hakametsässä esitettyjen kanssa.
Mä en vieläkään ymmärrä mikä sen erätauon lopussa tulevan yökerhomaisen jumputuksen ja välkytyksen idea on.
Alkaa vaan vtuttamaan, kun luulin tulleeni kiakkopeliin, mutta huomaankin olevani yökerhossa.
Mut sit taas toisaalta erätaukojen vikalla minuutilla tulee sellanen herätys, että kohta muuten pelataan!
Mitä taas ei tuu alku”shown” aikana kertaakaan.
Mun mielestä ekat 15 sekkaa olo jees. Sit lässähti. Sitku Grönborgin puhe alkoi ni parani ja March of the dead toimii edelleen hyvänä sisääntulobiisinä. Mutta muuten aika laimea ja lyhyt. Toivoisin pelaajakortteja osaksi alkushowta.
Myöskin kun 3Dtä on huudettu niin ekan kauden koneiston toivoisin tekevän paluun ja samalla Jussi Huhtalan sävellyksen sisääntulobiisiksi.
Se puhekin muuten kaipaisi tekstityksen. Voi olla että soundit saadaan paremmaksi että siitä myöhemmin saa selvääkin, mutta ei silti olisi pahitteeksi jos sanoma olisi siinä saatavissa suomeksikin.
Täytyy sanoa, että odotin jotain paljon parempaa. Se Tapparalaisuuden tarina ja raudantaota video on sellaisia, jotka sai ja saa yhä ihokarvat pystyyn. Lisäksi pelaajien esittely oli nyt ihan surkea. Ehkä oon sitten vanhoihin tapoihin kangistunut, mutta kunnon menevä biisi ja jokaisen pelaajan kuva/video ja numero mediakuutiolla iskee kyllä paljon enemmän. Oliko siinä muutamia pelaajia tunnistettavissa eilen. Kokoajan odotti milloin se oikea show alkaa. Meillä on perhe tykännyt siitä ihan ekasta eniten, kun Nokia Arenaan siirtyi nää pelit. Mutta makuasioitahan nämä on. Toivottavasti joku tykkäsikin
Jos en nyt aivan väärin muista niin hyvin monesti täällä on aikaisemmin valitettu että alkushow on aivan liian pitkä ja pitäisi olla nakampi kattaus. Nyt se on sitten liian lyhyt?
Nyt on kyllä yksinkertainen ja lyhyt. Kyllähän tuo jonkun ensimmäisen kauden raudantaonnan tyylisen tosiaan kaipaisi ja samalla jäähän kuvioita, nyt jäähän ei käytännössä tullut mitään pl. liekit.
Itse uskon että nuo laitteet ei ole niin hyviä kuin täällä oletetaan. Alkuun Tapparalla oli yritystä 3D-jääshown kanssa, mutta ei siitä oikein mitään selvää ole saanut. Katsoin tuossa huvikseen Ilveksen viime kauden sisäntulon playoffeissa. Alkuun tuli Ilves-kissan käpäliä muutamia jäähän ja sitten heijastettiin jotain jäähän, mutta en saanut mitään selvää. Sitten alkaa ns. sisääntulo ja Ilves-nimi vilkkuu aloitus ympyrässä ja muuttuu lopulta logoksi pelaajien tullessa jäälle. Keski-ympyrässä ja b-pisteillä pyörii pallot eri väreillä, aivan kuten Tapparallakin on muistaakseni on ollut. Hyvin identtistä tietyllä tapaa molempien jään käyttö.
Vaikea uskoa että monen vuoden jälkeen näihin ei kumpikaan ole saanut edistystä jos muka laitteet on “priimaa” tehdä mitä vai.