Areena: Keskustelua Tapparan ottelutapahtumista

Joo itellä kanssa sen verran pituutta ja huono verenkierto, ettei pysty koko peliä paikallaan istumaan. Mutta en eilen edes viitsinyt lähteä sinne käytävälle sukkuloimaan vaan asemoin itseni katsomon sisäänkäynnin liepeille. Katselin siinä tuota hidastettua filmiä ”näin sukkuloit ympäri areenan” :sweat_smile:

1 tykkäys

Eilen mielestäni hallissa oli hyvä meininki. Sisälle pääsin pitkistä jonoista huolimatta kohtuullisessa ajassa eli noin 10 minuuttia kesti kun saavuin jonoon A-sisäänkäynnille noin klo 18.

Näin alkushown ja se oli teknisesti mennyt eteenpäin, mutta mielestäni se on kokonaisuudessaan musiikeiltaan ja temmoltaan aika tylsä. Ei nostata ns tunnelmaa, mutta ehkä se tällä kaudella onkin tarkoituksellisesti historiafiilistelyä enimmäkseen. :man_shrugging:

Yläkatsomon jonot tarjoilupisteille olivat kyllä älyttömät ja täytyy ihmetellä miksi kaikki tiskit eivät olleet siellä auki. Jos perjantain loppuunmyydyssä paikallisessa ei ole tarjouilupisteitä niin milloin sitten?
Mietittiin porukalla, että voiko ravintola-alalla varmaan oleva työvoimapula vaikuttaa asiaan, että Noho ei pysty hallin koko tarjoilukapasiteettiä käyttämään. :thinking:

Pelin jälkeen myös muut ravintolat saivat nauttia areenan läheisyydestä, kun sen verran täynnä olivat lähistön kuppilat. Varmasti piristysruisketta myös keskustan muille anniskelupaikoille.

2 tykkäystä

Alaa piinaa tällä hetkellä valtava työvoimapula. Koronan jälkiseuraamukset on alalle valtavat ja kestää pitkään saada työvoimaa takaisin alalle. Mutta kyllähän loppuunmyydylle areenalle pitäisi silti saada kaikki paikat auki maksoi mitä maksoi.

6 tykkäystä

Olen utelias, mikä tämä juttu on, kun telkkarin välityksellä itse nykyään seuraan.
Otettiinko se lentoaseman blondi jotenkin mukaan ottelutapahtumaan?

Selostajan mukaan oli “julkkis”-nostona taululla.

1 tykkäys

En kommentoi.

Ok, kiitokset. Meni tuokin ohi korvien.

Puolialaston blondi lentoasemalla = julkkis, joka pitää nostaa esiin jääkiekko-ottelussa.
Apua että tässä tuntee itsensä muinaisjäännökseksi joltain ihan toiselta aikakaudelta…

5 tykkäystä

Olihan tuo välittömästi ip-lehtien otsikoissa. En nyt pahastu jos tämä nostetaan katsomosta screenille. En tämä nyt niin haudanvakavaa ole.

3 tykkäystä

Ottelussa se Iida Vainio (mtv:n juttu naisesta) otettiin kuviin, kun haluttiin yleisön tanssivan taululla. Sinne otettiin kymmenkunta muutakin, kuin tämä yksi blondi, joten ei tästä sen isompaa numeroa tehty. Noi yleisön mukaan ottamiset on hämäläisille vähä ikäviä. Lapset lähtee aika hyvin mukaan ja joskus joku muukin, mutta usein kameraan osuu tosi vaivaantunut henkilö. Itsekään en tykkäisi.

4 tykkäystä

Olin humalassa, mutta eikö tuo ollut erätauolla ihan Jeesboxin puolella haastattelussakin? Ainakin kaks kappaletta naisia siellä puhui Valavuoresta. En sen tarkemmin kuunnellut tai lähtenyt katsomaan.

3 tykkäystä

Alkushow ja videot: Sekava setti historiavideoita ja pelaajaesittelyjä. Ja itse olen siis historianiilo, mutta niiden paikka on jossain muualla. Projektioita ja valoja ei hyödynnetä ollenkaan. Melkoinen antikliimaksi. Tällaisen alkushow’n jälkeen en ihmettele pelaajien ja yleisön vaisuutta. Ei uskoisi, että setin tarkoitus on luoda tunnelmaa ja tunnetta, odotusta että kohta laidat ryskyy. Kaikki uusiksi, ensi kaudeksi.

Musiikit: Ei mitään juonta tai käsikirjoitusta. Sekavaa. Eivät suoranaisesti kannusta taputtamaan tai eivät edes luo tunnelmaa.

Kuulutus: Kääriäisen ääni ei vain toimi tuollaisessa isossa tilassa. Tarvitaan lisää ”bassoa”, laajempaa ääntä.

Ja paljon parjattu Sointu on hyvä juontaja, ammattilainen. Paitatykit on ok.

Mutta menköön tämä kausi näillä. Ensi kaudeksi ammattilaiset ideoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan koko pakettia.

11 tykkäystä

Täälä on annettu aikaisemmin negaa djn biisilistalle. Siitä en jaksa valittaa kun se nyt ei järkeväksi tunnu muuttuvan. Mutta miksi se soittaa niin lujaa että kaiuttimet rupeaa särkemään? Ei voi ymmärtää että ammatti DJ toimisi noin. Tänäänkin useaan kertaan pelin aikana kävi näin. Lisäksi äänen voimakkuus on laittoman iso. 90-100db meni jatkuvasti rikki. 105 dB oli isoin lukema minkä puhelimen äänimittarisovellus mulle tänään näytti. Tuolloin ei tullut kuin pelkkää musiikkia. Eli katsojien huudoista ei ollut kyse. Tuollaisista lukemista voisi olla jo viranomaisetkin kiinnostuneita.

3 tykkäystä

Naulan kantaan!Tosta on kyllä helppo parantaa.Pari kertaa naapurin pelissä käyneenä täytyy sanoo et sieltä vois vähän ottaa mallia.

On muuten sama tyyppi myös Ilveksen show’n takana joten siitä tuskin on kyse.

1 tykkäys

Eikös se vain ns. hoitele laitteita?

1 tykkäys

Eipä kai? Hoitanut show’n kaiketi myös Turussa. Näin muistelin.

Ja jostain kumman syystä meillä on näistä selkeästi, no huonoin, sekavin, en ihan ymmärrä mitä tarkoitusta varten tuo paketti laadittu. Ajetaan putkeen vartti YouTube-videoita, joissa musiikit kuin jossain yritysesittelypätkissä. Rytinää ja munaa lisää!

5 tykkäystä

Erikoinen juttu, kun paikallispelissä alkushowssa oli 3d:tä. Itse en ehtinyt tänään peliin, mutta vieruskaveri kommentoi, että tänään oli se vanha alkushow.

Kyllä siinä pikku hetken ne 3D:t pyöri, kentällä oli jo silloin ainakin tuomarit. Katsomoon niistä ei jäänyt kyllä mitään ideaa tai kuvaa.

Ja sitten yht’ äkkiä vaan räjähdykset ja Tappara kentälle…varmaan ”ihan” hyviä ideoita muttei nuo solju mitenkään luontevasti eteenpäin, luo tunnelmaa ja fiilistä.

Mutta jaksan odottaa ensi kauteen.

1 tykkäys

Siellä pyörii uudet klipit erätauoilla myös. Tuli eilen katseltua ne.

1 tykkäys