Omasta mielestä ihan hyvä, että Benkku näyttää tätäkin puolta. Ollut Tapparassa liian kiltti. Tosin noista keskialueen pommeista ja hauista en oikein tykkää. Saa ainakin olla pirun tarkkana, kun niitä tekee.
Turhista turhimman tappelun aloitti Ben Blood. Ei näin.
Missä oli Ben Blood, kun Patrik Virta telottiin? Missä oli Ben Blood, kun Tyler Morley telottiin?
Missä oli Ben Blood, kun Martin Berger sikaili Hakametsässä?
Hyvä pointti kyllä.
Tuli mieleen, että onko tässä asiassa valmentajalla vaikutusta?
Eihän Blood ees tapellut vaikka hanskat putosi. Vähän tais läppästä selkästään, eikä todellakaan tapeltu.
Enpä usko. Puolustajien peluuttaja Tuomas Tuokkola ei vaikuta kovin miten sen sanoisi gooni-henkiseltä. Toki kyllä nykykiekossa lupa tappeluun yleensä ”pyydetään” valmentajalta. Päävalmentajalta. Mene ja tiedä.
Kyllähän Blood oli viime kaudella naurettavan pehmeä ja kiltti. Todennäköisesti nykyiseltä valmennukselta on tullut kehoitus pelata kovempaa ja kokonsa edellyttämällä tavalla. Eikä se tietenkään tarkoita Tapparassa tappeluita.
Kyllä mielestäni nyt vedetään taas suoraan johtopäätöksiä valmennukseen yhden tilanteen perusteella. Kyllä, voi olla, että Tapolan johtama valmennus on käynyt Bloodin kanssa läpi asioita, joita pitää tehdä erilailla. Mielestäni kuitenkin tilanne, mikä johti lopulta Liedeksen kanssa nujakkaan, oli Bloodilta tappiopelissä tullut turhautuneen pelaajan teko. Nujakkaa edeltänyt taklaus ei ollut törkeä, mutta huolimaton ja mielestäni omituiseen kohtaan sitä kutsumattomassa tilanteessa puolustajalta.
Ehkä Blood on hakenut vähän tässä pelillistä identiteettiään. Ehkä se oikea löytyy jostain Pelicans aikojen ja Tappara aikojen saakka nähdyn väliltä. Ainaki toivon niin. Kyllä noilla raameilla pelin pitää olla sellaista, että vastustajalla ei ainakaan Tapparan maalilla ole kivaa.
Mielestäni voittavaan jääkiekkoon kuuluu kovuus omalla maalilla ja sen suojelu agressiivisesti.
Taisi olla periamerikkalainen yritys herätellä omaa (vaisuhkosti esiintynyttä) joukkuetta ja ansaita vähän momentumia ottelun loppupuolella.
Kenties myös jonkinlainen merkki siitä, että nyt ei enää julisteta vahingossa liiaksi etukäteen mitään haluttomuuksia pelata tarvittaessa eri tavoin kovaa. Mitä jotkut ovat kai toivoneetkin. Yhtäläisyyksien vetäminen tästä johonkin valmennuksen hahmoihin on kyllä ehkä aika yksioikoista.
Luottaisi peliesitysten ylipäätään paranevan ajan ja tuntumien myötä. Eihän Blood ole vielä pitkään edes ollut Suomessa, saati pelannut otteluita… Viime kevätpuolilla pelillinen ja tilastollinenkin jälki alkoi olla myös ihan varsin hyvää ennen kauden katkeamista kesken.(Liiga - ks. mm. +/- -merkintöjen kehitykset)
Kyllä, puolustajan perustehtäviä nähdäkseni nämä. Tapparan maali ei kuitenkaan sijaitse keskialueella, missä nämä Bloodin kovuuden näytöt tapahtuivat. Siksi oletan, että turhautuneen pelaajan temppu. Jos pelissä muuten oli kova omissa, sitten ymmärrän.
Edit. kirjoitusvirhe korjattu.
Ajattelen asiaa laajemmin. Ehkä ja toivottavasti tuo tappelu on merkki linjan muuttumisesta Bloodin pelaamisessa. Ja jos näin on, niin se heijastuu toivottavasti myös peliin omalla maalilla.
Blood ite vaikuttaa olevan iloinen ja ylpeä teostaan, kun siitä kuvankin Instagramissa jakoi. Eli tuskin oli turhautuneen pelaajan teko?
Mun mielestä penan piti hieman ottaa roolia ettei ruveta kintuille kusemaan.
Harjoituskaudella on toki perin tyypillistä, että pidetään “mainetta” yllä tappelemalla.
Tosiaan tietynlainen ilkeys Beniltä oman maalin edessä olisi hyvä asia, likaiseksi pelaajaksi ei ole tarpeen ryhtyä.
Koko peli oli Tapparalta sellainen läpsyttely, että siinä alko varmaan Beniäkin oikeesti turhauttamaan ja ajatuksena oli saada jotenkin tunnetta peliin. Eipä se kuitenkaan auttanut, mutta aika pohjoisamerikkalainen tapa, koittaa herätellä joukkuetta.
Tänään Benillä ihan hyvääkin tekemistä, pakkien parhaimmistoa.
Katsottiin varmaan eri peliä. Tai no joo, pakkien parhaimmistoa toki. Turussa pelasi oikein hyvän matsin. Tänään samaa löysää kuin muukin puolustajisto, jotkut toki vähän löysempiä kuin toiset.
Pisti kyl yhdessä vaiheessa muutaman tepsin ukon solmuun😅
Kun näkee Kuuselan ja Peltolan kaltaisten kaverien menevän treeneissä täysillä, on helppoa olla motivoitunut. Kun saa olla tällaisten legendojen seurassa, haluaa olla osa tätä kulttuuria. Kaikki antavat osansa työetiikkaan ja voittavaan asenteeseen, Blood kertoo.
Pelaan hyvää puolustuspeliä, pidän kiekon pois verkosta ja pelaan tiukasti ja kovaa ja suojelen pelikavereita. Haluan olla myös alivoimalla ja tappaa niitä.
Bloodin haastattelu Liigan sivuilla ja pari lainausta mukana.
“pelaan tiukasti ja kovaa ja suojelen pelikavereita”
Ah, hunajaista tekstiä lukee, kun muistelee miehen aikasempaa lausuntoo ettei osallistu mitenkään kähinöihin! Loistavaa jos näin on päättänyt.