Ongelma on tällä hetkellä juurikin puolustajissa. Blood ei riitä kiekollisena yhtään mihinkään. Ja vielä kun Rouhiainen on siinä myös… Kinnunen, Kemmu ja Moravcik ovat ainoa pakit millä riittää… Suhonen, Blood ja Rouhiainen ei sovi samaan aikaan top 4 porukan pakistoon. Utunen myöskään ei ole edes lähellä sitä mitä meillä on ollut perus pakkeja ala Saravo, Vittasmäki etc…
Edelleen kysyisin, että mitkähän olisi naaman ilmeet täällä jos ei olisi antanut kovuutta maalin edessä? Yhdellä noista poikkareista hoiti ilveksen hyökkääjän pois maalin edestä ja sen jäljeen tarjosi makuupaikkaa seuraavalle. Mikä riittää?
Jos se maila ei olisi katkennut niin täällä itse kukin olisi hehkuttanut kuinka nyt on Kanki 2.0 paikalla jne. Matka sankarista konnaksi on sangen lyhyt.
Eli antoi yhdessä alivoimavaihdossa hyvin poikittaista mailaa ja sitten kolahti omiin, kun meni maila poikki? Tuohan meni tosi hienosti…
Olisi siivonnut niin, että Domi olisi nähnyt, ei olisi hakannut mailaansa poikki, niin että syöttö olisi voitu estää, tai olisi vaikka blokannut vedon.
Myönnän, että pelaajan kehonkieli häiritsee arviotani tilanteesta.
Tässä on kummallinen ristiriita, liittyy muihinkin kuin Bloodiin.
Pitäisi antaa kovuutta, mutta sitten kun sitä annetaan niin sekin meni väärin.
Tosin Bloodin mailat katkeavat käsittämättömän usein.
Blood otti -3, mutta olihan noissa aika paljon osaa muiden sössimisellä. Yhdessäkin maalissa Blood otti yksin vastaan Ilveksen neljää hyökkäävää pelaajaa.
Bloodinkin hinnalla olisi saanut kaksi kohtuu pakkia, piti sortua yhden kauden perusteella tuollaiseen alisuorittajaan. Vihkoon meni
Oliko jotain varmaa tietoa Ben Bloodin liksasta?
Jep, ne törmäilevät tapparalaiset ei olis saanu kii sitä 4-1 tilannetta…
Lähinnä noita verotietoja katselin pari vk. sitten. Olikohan 100kiloa.
Jääkiekossa on olemassa hyvää kovaa pelaamista ja tyhmää kovaa pelaamista. Jokanen saa itse päättää kumpaa tässä Ilveksen maaliin päättyneessä alivoimavaihdossa nähtiin.
Tuo av-vaihto oli mielestäni hyvää aggressiivisuutta Bloodilta. Siitähän olisi Suomelle kuulunut jäähy, josta Blood hermostui ja antoi kunnolla runtua. Toki mailaa ei olisi saanut hukata, mutta alivoimalla Blood on ihan sarjan eliittiä. Sen takia siellä pelaakin paljon, muu pelaaminen on mitä on.
Jatkosopimus aikanaan oli ihan perusteltu. Jälkiviisaus on helppoa.
Katkas mailansa. Mitä muuta aggressiivisuutta siinä oli? Ei se ketään pelaajaa maalin edestä pois siirtänyt tai edes pitänyt. Kun pakki on aggressiivinen, niin ei siihen maalin eteen edes mennä… Verrataan nyt vaikka Kankaanperään. Tän roolin pakilla pitää +/- olla aina plussalla. Kangella oli.
Niin, näytti siinä alivoimalla tekevän sen mistä äijälle maksetaan mutta kun työkalu meni poikki niin sitä kautta tuli vastustajalle maali. En oikein näe miten kukaan meidän puolustaja olisi tuota tehnyt sen paremmin.
Ööh… Eiköhän ne vedot AV:lla blokkaa joku muu kuin maalin edessä painiva pakki.
Mutta jos vaatimustaso Penan kohdalla menee tälle tasolle niin eiköhän kaikkien ole parhainta vaan mennä eteenpäin.
Sieltä Bloodille sitten lisää kulmahampaiden terotusta ens paikalliseen! ![]()
Kukaan ei ole vielä maininnut omiin tehty Benin omiin tekemää Ilveksen voittomaalia. Kyllä. Minä lasken sen puhtaaksi omaksi maaliksi enkä huonoksi tuuriksi, jos menee härkkimään vastustajan maalilaukausta mailalla. Sitä ei pidä ikinä tehdä. Jos junnuna teki, tuli välitön palaute sekä valmennukselta että varsinkin omalta maalivahdilta. Käsittämätöntä ettei ammattipuolustajalla ole selkärangassa.
Tämä on viihdyttävä ketju lukea, tunteet ja mielipiteet vaihtelee kuin naisen kuukautiskierto…
On ylä ja alamäkiä, ja kun on alamäki kaikki on Benin syytä… ![]()
Joukkue voittaa ja häviää yhdessä joten turha Benin päälle syytä heittää, siellä oli eilen monta muutakin pelaajaa jolla ei menny ilta ihan putkeen. Tyhmää alkaa yhtä syyllistään, varmaan Benikin parhaansa tekee, jos ei vaan riitä ni se on taas eri juttu.
To the average person, it might look like Karlsson is trying to steal the puck off me and he just mistimed it. But if you look closely, you’ll see that he’s not trying to poke-check me — he has his blade elevated up like a ramp in front of mine. This is the classic “stick on puck” technique that sends your shot up to the cotton candy guy. - James Neal