Selkeästi saanut luvan Tapolalta olla hieman “ilkeämpi”.
Joo, kuten mainittu niin pelaa nyt omilla vahvuuksillaan taas ja selkeästi mies nauttii.
Ei yritetä tehdä enään mitään ”köyhän miehen Grönvallia” siitä.
On ilkeämpi, taklaa, antaa helppoja nopeita syöttöjä, nousee itsekin ja pitää joukkuekavereidensa puolia.
Tätä vaan lisää Ben💪
Tappelijaa ei liigaan tarvita mutta Penan maine pitää huolen siitä että kokeilijoita löytyy, loppukaudesta toivottavasti vähemmän kun Pena on pyyhkinyt kaikilla Joonilla ja Jonneilla jäätä.
Sellainen maku, että Blood ain’t fucking around. Nyt on saatu sitä, mitä on hetki odotettu. Blood on ytimessä ja pelaa varmaan jokaisen tilanteen kovaa ja loppuun asti. Pari löperöä peliä kiekolla HIFK-pelissä, mutta silti aivan timanttinen esitys. Antaa poikkaria maalilla vaikkei siellä edes olisi ketään.
Olen Bloodia viime kaudella vahvasti kritisoinut, mutta nyt pelaa ominaisuuksilla joita hänelle on suotu. On selkeästi ilkeämpi. Myös se turha kiekonhautominen omassa päässä on vähentynyt selkeästi, mieluummin laittaa kiekkoa liikkeelle paineen alla kuin ottaa kiekollisena karvaajan niskaansa. Tuosta toiminnasta ei yleensä seurannut mitään hyvää, ainoastaan paine omaan päätyyn.
Nyt nähdyllä tekemisellä ansaitsee helposti pelipaikkansa. Toki aina on vara parantaa.
HIFKin kultapotta sai kyllä yhdellä ylivoimalla “kuitua” kylkiluiden väliin Paha-Penalta ja oliko Motin, joka sai hieman myös palautetta Kuuselan kaltoin kohtelusta.
Luodon “nouto” taisi olla pieni jäynä, sillä sen verran “hammassuojat” vilkkui Penalla ja kuten tuo Insta antaa ymmärtää ![]()
Nostanpa tähän pelaajaketjuun Bloodin av-vaihdon Ilveksen avausmaalissa. Ajaa myöhästyneen taklauksen Domista katsottuna vasemmassa laidassa. Luistelee poikkikentän ja taklaa myöhässä oikeassa laidassa Suomea. Liukuu maalin eteen ja Suomi tuuppaa olkapäähän takaapäin. Blood vetää spagettina jäähän. Sen jälkeen nousee ylös, levittelee käsiä tuomarille. Seuraavaksi lyö Suomen poikkarilla jään pintaan. Sen jälkeen jatkaa huitomista Suomen kanssa rikkoen mailansa. Saa hyökkääjältä mailan. Ilveksen pakkopeli on pyörinyt koko tämän ajan. Ilves tekee 2-1 maalin suoraan syötöstä, syöttö mailattoman Tappara-hyökkääjän edestä.
Ja tämän alivoimatilanteen päälle -3.
Tuossa aikaisemmin olen kehunut Bloodia. Hän on oireillut tällä kaudella, että pelaisi omilla vahvuuksillaan. Mutta sitten välillä pelaa aivan päin persettä. Jotenkin tuntuu, että hän eikä valmennus tiedä miten Bloodin pitäisi pelata ja tähän saadaan vastineeksi hyvin usein täyttä sekoilua…
Ja sopimus tehtiin varmuudeksi myös ensi kaudelle. En oikein ymmärrä, että miksi?
Mielestäni tuossa vaihdossa ei ollut mitään vikaa. Joo maila meni poikki ja se oli osalta syyllinen maalin, mutta eiköhän 9/10 olisi antanut Suomelle jäähyn “kostosta”. Nyt kävi näin.
Penalle voisi kyllä hommata kestävämpiä mailoja. Siinä on jo tarpeeksi kun laukauksissa hajoaa maila niin ei tarvitsisi enään poikkareissa näin tapahtua.
Blood pelaa kyllä tietyt tilanteet ihan hyvin. Joku vaan menee säännöllisesti perseelleen myös omissa, kun miinusta tulee noin paljon. Omaan silmään särähtävät lähinnä nuo show-vaihdot, mitä tulee about 1-2 per peli ja johtavat lähes aina maaliin tai jäähyyn.
9/10 olisi antanut Bloodille kolme kakkosta, vaihtanut pikkutakin ja istuttanut vaihtopenkin vasempaan laitaan.
Suomi tuottaa aika vähän tämän profiilin pakkeja, joten eiköhän tässä yksinkertaisesti kiinnitetty “Elorinne” vähän pidemmäksi aikaa. Liika vaihtuvuus on huonosta ja kuten on nähty, niin Mikkolat ja Vittasmäetkin tuppaavat lähtemään aika herkästi maailmalle.
Nyt puhutaan oikeasti pelaajasta joka tasoa 6-8 pakki. Noita ei pitäisi laittaa 3-sopimuksella kiinni.
Miksi ei? Kyllähän se tiettyä runkoa antaa, jos yksi AV-pelin palanen on vakio.
Muna vai kana? Suomeen kohdistuneesta taklauksesta ei missään nimessä jäähyä. Minun mielestä jos Suomi olisi saanut sen jäähyn, niin Bloodin olisi ollut vaikea saada niistä jatkopoikkareistaan boksia kun peli olisi ollut jo poikki.
Koska saman roolin voisi hoitaa juuri Rouhiaiset ym. ja heitä saa helpolla ihan vuoden sopimuksilla.
Jack Johnson, Dion Phaneuf, Saravon Pekka, Marc-Edouard Vlasic, Brent Seabrook…
No ovat aika huonoja esimerkkejä, paitsi Johnson. Oijennuksella parempi pointti.
Riippuu ihan siitä mitä maksaa. Toki Tappara saattoi mennä vähän vipuun Bloodin ensimmäisen kauden ollessa niin hyvä. Toisesta kaudesta tulikin sitten jo kynsille, mutta tämä on vielä auki. Ainakin parempi kuin edellinen.
En olisi vielä kauhean varma tästä.
Mutta vipuun meni toimisto, siltä tämä nyt näyttää. Pitäisi joko Rouhiainen tai Blood pudottaa kokoonpanosta, kun Parlett saadaan. Niin heikkoa on Bloodin kokonaisuus ollut, että uskallan verrata häntä jopa Rouhiaiseen.