Ben Thomasin taklaus Pelicansin Ben Bloodiin 21.4.2023

No sullapa oli kova luotto! Toki sille oli katettakin, oikein uumoilit. Itse sen sijaan olen positiivisesti yllättynyt, joskin tilanne lienee sillä tavalla, että mikäli taklauksen kohteena olisi ollut vaikkapa Petteri Riihinen, olisi ratkaisu saattanut olla eri suuntainen.

Hyvä kuitenkin näin. Ja hyvä kuitti Beniltä. Thomasilta siis.

Sama. Juttelin Benin kanssa kun se oli käynyt vaihtamassa pelivehkeet pois. Kateltiin siinä käytävällä peliä. Itse myönsi että oli aika ok tuomio että lensi siitä ulos, tosin naureskeli vähän kaimapoikansa ”kuolemalle”. Mutta pointti meilläkin oli se että jäähy annettiin estämisestä, eikä kohde oikeesti loukkaantunut, jolloin ei lisäpenalttia varmaankaan ole tulossa

16 tykkäystä

Riihinen on varmaan sen verran lyhyempi, että olis kolissu huolella päähän, joten voit olla oikeassa. Nythän tuossa ei ollu mitään aihetta.

Joo. Omistan kurinpidon.

Mutta jos nyt johonkin pitäisi puuttua on tuo Bloodin pelleiily.

8 tykkäystä

Pelaaja ei voi pitää kiekkoa hallussaan kädellä, joten miten ihmeessä pelaajaa joka ei ole tilanteessa koskenut kiekkoa millään muulla ruuminosalla kuin kädellä, voidaan pitää ”pelaajana jolla on ollut kiekko hallussaan”?

Ja tämä on tietyllä tavalla off-topic vaikka kyseiseen sekuntiin liittyykin.

3 tykkäystä

Ja tuossa/tässä tilanteessa tosiaan Thomas reagoi hetkessä ja täysin oikein.

Tykkäsin.

5 tykkäystä

kiekkoa ei saa “sulkea” käteen, mutta siihen saa koskettaa millä tahansa ruumiin osalla, ja kosketuksesta syntyy “kiekonhallinta”

Minusta ihan oikein, että Thomasille tuomittiin jäähy. Jäähyn suuruuteen en ota kantaa. Mutta helvetin hienoa, että Thomas antoi Bloodille pienen muistutuksen :+1: Blood on näköjään valitettavasti omaksunut Pelicansin pelitavan, enkä tykkää yhtään.

2 tykkäystä

On muuten huomenna seiskassa toi “Käyttäjä Oijennus Tapparan foorumilla kertoi omistavansa kurinpidon ja siksi pelikieltoa ei tullut.”

No sitten taas totisiin kommentteihin niin luulen että tässä on painanu se että osuuko se ensimmäinen kontakti päähän vai ei, ja ilmeisesti ei kun ei kerran pidä kakkua tarjota. Ainakin toivon että kurinpidolla on pari kolme kuvakulmaa enemmän kun meillä katsojilla.

Tämä perustuu mihin? Sääntökirjaan vai ”mutuun”?

Thomas on Tapparan puolustuksen vähiten fyysinen puolustaja, vaikka kansalaisuus voi antaa muuta olettaa.

Täysin oikea ratkaisu tilannehuoneelta todeta, ettei mitään tutkittavaa ole. Lisäksi toki pitäisi myöntää pelissä tapahtunut tuomarivirhe.

1 tykkäys

Onko? Alkukaudesta väläytteli fyysisyyttään taklauksien muodossa, mutta puhtaistakin lähti suihkuun. Joukkueen etu ei ole istua kopissa puolet pelistä.

Olen yllättynyt, ettei mennyt kurinpitoon. Niinkuin Thomas itsekin on näköjään sanonut, ulosajo oli ihan oikea tuomio, kontakti oli tahallinen ja vähintään hyvin lähellä suoraa pääosumaa. Nyt taisi vaikuttaa se, että ensisijainen osuma ei ollut päähän ja Blood pystyi palaamaan peliin.

1 tykkäys

Niin. Se ei ollut päähän kohdistunut taklaus vaan estäminen, joten tuomio oli ihan jeppis. Jos se olisi ollut 5+PR päähän kohdistuneesta, niin melko varmasti olisi mennyt kurinpitoon ja olisi tullut myös jatkotoimenpiteitä.

4 tykkäystä

Voisitko linkata vielä, missä Thomas on nämä kommentit antanut, niin ei tarvitse arvailla.

4 tykkäystä

Mutta kiekon saa pelata itselleen, tai puolustusalueella kaverillekin, kädellä. Nyt vaan oli Jürgensin valinta pelata kiekko pois alueelta. Siitä kai kuitenkin ollaan samaa mieltä, että Jürgens pelasi kiekkoa viimeisenä, ja oli täten kiekollinen pelaaja?

Ihan sääntöihin, kyseiseen tilanteeseen kantaaottamatta mutta kyllä siitä käsikosketuksestakin “hallinta” syntyy: “The last Player to touch the puck, other than the Goalkeeper, shall be considered the Player in “possession””

edelleen offtopic offtopicista mutta aika usein katsotaan kiekon olevan pelaajan hallussa vaikkei kiekkoon koskisikaan (esim päätykiekossa juuri ennen kiekkoa tulee toistaen taklauksia)

1 tykkäys

Ei ole missään julkisuudessa. Antoi minulle kommentit henkilökohtaisesti toisen erän lopulla Tapparan koppikäytävällä.

2 tykkäystä

Tässä yritin juuri selvittää, olisiko mennyt pääosumatuomiosta automaattisesti, mutten saanut selville pienellä vaivalla. Sinänsä en pidä itsestäänselvyytenä, että tämä ei mennyt. Kurinpitoon on tässä keväällä mennyt jos jonkinlaista tapausta.

Jossain on menty pahasti pieleen, jos kiekossa käytetään NFL sääntöä siinä että kunhan on just koskenut kädellään pelivälineeseen, on täysin vapaasti taklattavissa seuraavan sekunnin ajan. Mutta jos näin on niin olkoon, offtopic loppukoon osaltani.

3 tykkäystä