Champions Hockey League 2017–18

Yksi peli vaan ja pelataan ALKUSARJASSA paremmin sijoittuneen kotihallissa.

2 tykkäystä

Simply, team with the best overall record in the Champions Hockey League 2017/18 gets the right to host the final

Eli kaikki kaudella pelatut CHL-pelit vaikuttavat eikä pelkästään alkusarjapelit. Tuossa ennen illan pelejä julkaistussa jutussa käydään läpi eri skenaariot. JYP ja Växjö olivat hyvin tasoissa, mutta illan tulosten myötä pelataan Växjössä Etelä-Ruotsissa. Olettaen, ettei Växjö sula enää.

5 tykkäystä

@rizka kiitos tarkennuksesta. Gradu on jäänyt vaiheeseen erilaisten syiden takia ja asioita on unohtunut. :wink:

1 tykkäys

Aikamoinen hannuhanhi-joukkue toi Jyppi. Suurimman ajan pelistä on alakynnessä, mutta jostain kampeaa voiton. Saa nähdä riittääkö mestaruuteen liigassa tai chl:ssä tai molemmissa.

Toivottavasti ei kummassakaan, täysin inhokki jengi…

5 tykkäystä

Olisihan se ollut aikamoinen pohjanoteeraus tippua jollekin Tšekin liigan porukalle. Nyt sentään pääsevät pelaamaan tuosta rahapotista, jonka saamalla saattaa jopa jäädä plussan puolelle tästä liigasta :laughing:

Jep. Harvinaista että saa olla ruotsalaisen joukkueen puolella.

5 tykkäystä

Ihmeen katkeraa porukkaa täällä. Itse olen ainakin iloinen, että suomalainen joukkue pääsee finaaliin. Ei sitä liian usein ole tuolla tapahtunut.

13 tykkäystä

300 000€ ihan kunnollinen motivaattori mutta ilmeisesti muilla suomalaisilla porukoilla ei pikku rahasta puutetta.

Kyllä itse jyväskylään voittoa toivon. Kaikki jotka haluavat ruotsalaisten voittavan niin hyihyi.

2 tykkäystä

Tsekin liigan kärki on lähes samalla viivalla Liigan kärjen kanssa. Hieman esimerkiksi kokoonpanoja seuraamalla huomaa, että BRNO, Trinec, Mountfield ym. kuuluvat todellakin euroopan eliittiin.

Jatkossa tarvitaan TPS:n papoista lähtien kaikki mukaan CHL-taisteluun, jos haluamme säilyttää Liigan profiilin euroopan top3:ssa.

7 tykkäystä

Olisihan JYPin mestaruudessa toki se puoli, että vailla tipuuttii melkein heti alkuun, niin se oli mestaria vastaan.
Helpottaako se? Mene ja tiedä.

2 tykkäystä

Tämän vuoden menestyksessä Ruotsi pysyi Tshekin edellä ja siksi Suomi saa myös ensi vuodelle viisi paikkaa. Suomi on sitä paitsi JYP:in ansiosta jo hiipinyt Saksan rinnalle. Jos JYP pokkaa mestaruuden, Suomi on tämän vuoden kolmanneksi menestynein liiga, mistä olisi paljon apua tulevina vuosina.

6 tykkäystä

Ei kai sitä heti tarvi katkera olla. Jos joku ei vaan JYPistä yksinkertaisesti tykkää, niin olisiko nyt oltava JYPin puolella, koska se on suomalainen joukkue?

Parempi voittakoon.

3 tykkäystä

Tästä samaa mieltä. Seurajoukkueista jos Tappara ei kaukalossa jossakin pelissä ole, en minä hyppää kummankaan puolelle.

1 tykkäys

On tässä se ero ettei Ilves tippunut Jypille CHL:ssä. Eipä tainnut edes päästä yrittämään. Luultavasti tämä seikka vaikuttaa hitusen??

1 tykkäys

Näinhän siinä kävi kuten arvelin että Jyp ja Växjö finaaliin. Uskomattomasti Jyp pystyi pysymään pystyssä vaikka kovilla olikin. Tuo on kyllä melkoinen kotietu Växjölle finaaliin. Muutenkin uskon Växjön voittoon, vaikka toki ennemmin soisin sen Jypille ja Suomeen.

Noista rahoista olin lukevinani jostain syksyllä että jatkossa potit ovat reippaasti kasvamaan päin. Eikä tuo 300t€ mikään huono ole Suomen pakkasella puskeville joukkueille (Ilves huom). Ja siinä on muitakin rahoja, joka pelistä ja erityisesti voitosta saa rahaa muistaakseni. CHLää rahoitetaan siis jostain kun katsojamäärät eivät vielä riitä tulorahoitukseen.

1 tykkäys

Itse koen asian myös niin, kuten @Hakkuri ilmaisi; putoaminen JYPille lisää ainakin omaa katkeruutta ja kiinnostus lakkasi aikalailla siihen tämän osalta.

Ajatus siitä, että kunhan suomalainen voittaa, on ihan mallikas ja hyvä, jos joukkeita on Suomesta vain yksi ja oma joukkue ei ole ollut mukana. Vähän sama, kun Liigassa ajattelisi, että kunhan tamperelainen voittaa?

P.s. ajatteletko Liigassa näin? :wink:

3 tykkäystä

Käsittääkseni tän kauden rahasummat ovat sitä tasoa, että ainoastaan voittaja jää plussan puolelle ja loput korkeintaan nollatulokseen. Rahasummien pitäisi ilmoituksen mukaan kasvaa voimakkaasti lähivuosina, mikä onkin tämän sarjan elinehto. Ehkä sen jälkeen voi Tapparan valmennusta ynnä muitakin hieman harmittaa jos tippuu aikaisessa vaiheessa.

Jos Jyppi sattusi tuon 300000 euroa voittamaan, niin eihän se meiltä pois ole.
Turha sitä on kadehtia, vaikka iso summa onkin ihan mille tahansa Liigajoukkueelle.

4 tykkäystä