Tietynlainen valkoisen lipun nostohan tämä on kun omaehtoisesti jo keväällä ilmoitetaan, että CHL:ää ei ole mitään järkeä pelata isolla areenalla. Miten ihmeessä CHL:ää ja sen uskottavuutta voidaan enää parantaa jos kymmenkin vuoden jälkeen otetaan vain askeleita taaksepäin?
Jokin tuossa formaatissa vain mättää, vaikka sitä koitetaan väkisin puskea läpi ja sellaisella “toivotaan, toivotaan” -meiningillä uskotaan yleisön yht’äkkiä vain löytävän paikanpäälle.
Luulen, että myös satunnaiskatsojan silmissä pelit saavat entistä “harkkapelimäisemmän” kuvan kun pelataan reilu viikko Tampere Cupin perään Hakametsässä.
Kyse ei ole siitä, ettenkö ymmärtäisi Tamhockeyn ajatusta tässä. Tottakai se taloudellinen kannattavuus tulee ottaa huomioon ja CHL:ää ei pidä kauhealla persnetolla pelata. Mutta kysymys mielestäni on, että pitääkö meidän pelata sitä sitten ollenkaan?
Viime kaudella CHL- yleisökeskiarvo Tampereella 4044, eli areena kumisi tyhjyyttään ja taloudellisesti tuli kuokkaan.
Jos 3000 henkeä saa Hakametsään, niin varmasti kassa kiittää Areenaan verrattuna.
Mitään muuta järkeä Hakametsässä pelaamisessa ei ole.
Olisko vaikka se että joukkueet tekevät rahallisen tappion jos eivät voita sitä. Siksi siihen suhtaudutaan rasitteena monen toimesta
Palkinto CHL:n pääsystä pitäisi olla rahallisesti niin merkittävä että vaikka ottaisit joka pelin turpaan jäisit voitolle. Onko tämä realistista. No ei
Kymmenen tuhatta ihmistä lippukampanjan turvin haluaa nähdä SaiPaa keskellä viikkoa mielummin, kuin laadukasta CHL-kiekkoa.
Tämä tietenkin meille aktiivisille ja asioista perillä oleville.
Mutta niille satunnaiskävijöille, jotka tekevät ostopäätöksen muutaman tunnin - päivän varoajalla, niin he eivät tuota puolta mieti, vaan ihan yleistä kiinnostavuutta. Kansainväliset vastustajat eivät vain vetoa ihmisiin jääkiekon saralla, vaikka tietty potentiaali siellä piileekin. Kyllähän CHL mahdollistaa Euroopan kovien pelimiesten visiittejä Tampereelle, mutta ei niillä satunnaiskatsojilla ole mitään hajua ketä missäkin vierasjoukkueessa edes pelaa. Jotenkin tämä tulisi ottaa markkinoinnissa huomioon.
Hakametsään ei tule edes 2500.
Yksi iso ongelma CHL peleissä on juuri tuo, että kausi alkaa käytännössä kesällä. Ei elokuussa kiekko kiinnosta edes fanaattisimpia kannattajia, kun ulkona aurinko paistaa ja mittarissa on +20C.
CHL pelit alkaa syyskuussa, viides päivä on ensimmäiset pelit. Viime kauden Liiga alkoi 12 syyskuuta. Tampere cup oli elokuussa viime vuonna.
Kausareita on yli 3000, joten se nyt vähintään ilmoitetaan Hakametsän peleihin. Siihen päälle voidaan myydä 500-1000 irtolippua niin eiköhän tuohon 4000 päästä Hakametsän Chl-peleissä.
Mutta ei kyllä itseäkään innosta Hakametsän pelit yhtään tuossa syyskuun alussa. Jää väliin jos on vähänkään huono ajankohta.
Onhan näitä alkulohkopelejä pelattu jo Hakametsän aikaan Tesomalla. Joka kerta syy pelata pienemmässä hallissa on ollut, että pääareena on ollut muussa käytössä. Onko tällä kertaa varmasti syynä säästöt ja nostalgia eikä se, että areenalla on joku tapahtuma?
Ei siellä Areenalla mitään ole, raha edellä mennään ja tavallaan se on ymmärrettävää, mutta samalla surullista.
Ensi vuonna on koripallon EM-kisat. Tänä vuonna on pelkkä raha syynä. Aro kertoi haastattelussa, että Liigassa täytyy saada Arenaan 5000 katsojaa nollatulokseen. Eihän CHL:sta tule mitään, jos vieraspelien lisäksi myös kotipelit tuottaisivat tappiota.
Olen kyllä tästä erimieltä minua kiinnostaa tänä vuonna CHL pelit vain siksi että ne pelataan hakametsässä.
CHL tuhoaa itse itsensä alkamalla kirkkailla sääntöjä ihan miten sattuu ja näin tekivät koko sarjasta ihan huumoria. Maineen palautus pitää aloittaa siitä että aletaan pelata jääkiekkoa taas
Vaikka olisi ilmaisliput tai kausikortti, niin Hakametsään en lähde ihmettelemään. En, vaikka tuolla on muistoja. Jos halutaan jollain tapaa nostattaa CHL:n profiilia, niin ei pelejä voi viedä Hakametsään.
Ymmärrän taloudellisen puolen.
Sinänsä hassua, jos aletaan pihtailemaan CHL peleillä, mutta samalla haluttiin lähteä kiinteistöhuolto bisnekseen, joka ei ole kultakaivos. Sinne lyödään varmaan vuosittain kohtuullinen määrä rahaa.
No mutta pelatkoon tyhjälle hakametsälle.
Minusta taas on oikein kiva nostalgiatrippi päästä käväisemään Hakametsässä pelissä.
Toki se että sitä tehdään useampi (?) ottelu korostaa tuota rahapuolta vähän liikaa. Mutta kyllä itse noista useasta ainakin yhdessä käyn oikein mielelläni.
Hakametsässä pelatut U20 pelit riittäisivät. En kaipaa sitä hien löyhkää mikä pelaajien kamoista tulee katsomoon. Hyvin tuli huomattua kevään junnupeleissä tuo. Muutenkin paikkana ei enää kiitos. Sääli CHL kannalta että pelit on tuolla, mediakuutio on suht onneton :D.
Kuutio kuluttaa sähköä, joten ehdotan ettei sitä käytetä CHL-peleissä.
Joo ja ei pidetä valoja päällä ja samalla voidaan sammuttaa jäähdytyskoneisto.
Jos itse pääsisin paikalle niin menisin. Jääkiekko paikanpäällä livenä on aina hienoa.
Mulle on ainakin yks hailee pelataanko ekat Chl pelit Hakametsässä vai Areenalla, jos vain kaikki halukkaat katsomoon mahtuvat. Ihmeellistä neitimäisyyttä kitistä hien hajusta, 60 luvulla rakennetusta hallista, ruuhkista …
Itselle pelin lisäksi riittää että saan höyrymakkaran ja ehkä yhden oluen. Areenalla kerkiää taas +30 ottelua noidenkin kapinoiden jälkeen viettämään.