CHL: Skellefteå - Tappara 5.10.2021 klo 19.05

Heh, kuva Växjön katsomosta. Never change, CHL :sweat_smile:

38 tykkäystä

Värit täsmää kumminkin…

1 tykkäys

No nyt on parempi kuvitus:

8 tykkäystä

Yllättävän tasaiset statsit pelissä nähtyyn esitykseen verrattuna, niin normipuolella kuin noissa edistyneissäkin. CHL-tilastojen mukaan Tappara jopa voitti expected goalsit 2.71 - 2.75. Tosin Skellefteå oli ihan ylivoimainen huippuvaarallisissa paikoissa (ja teki puolet maaleistaan matalan vaaran paikoista).

Toki kun toinen johtaa jo useammalla maalilla ennen puolta peliä, niin eihän noi tilastot ihan todellista kuvaa pelistä enää tarjoa.

8 tykkäystä

Oliko todella 7. kerta putkeen kun Tappara pääsi jatkoon CHL-lohkoista? :smiley: mä muistelin että nää on mennyt jo pari kautta ihan päin honkia.

Kyllä, Tappara ei oo ikinä jäänyt lohkovaiheeseen. Kesäpelit on olleet paraatimarssia vuodesta toiseen melkeinpä, eikä tämä vuosi ollut poikkeus.

8 tykkäystä

Oli aika sen oloinen matsi mitä odottelinkin, harvoin CHL:ssä tauon jälkeen on Ruotsista ollut tuliaisina muuta kuin ohipeli. Ens viikolla kotona pelataan vain kunniasta, eli odotan ihan maksimissaan tasuria.

Tätä ilveksessä ei koeta: CHL

1 tykkäys

” Jussi Tapola havainnollisti Ruotsin ja Suomen liigojen eroa: ”Sinne saadaan pelaajia ykköskorista, tänne kakkoskorista”

Lähde-linkki pitäisi olla lainauksiin.

Ihan turha on Tapolan puhua koreista jos oman joukkueen suoritus on tasoa tämä.

20 tykkäystä

Eiköhän ihan saman “ykköskorin” pelaajia ole myös Luganossa. Tuon selityksen taakse on ihan turha mennä.
Jos oma joukkue suorittaa koko syksyn päin honkia ja valmennuksella tuntuu olevan ote joukkueeseen täysin kadoksissa niin pitäiskö jonkun kurkistaa peiliin…

6 tykkäystä

Onhan tuo Tapolan heitto koreista sinänsä ainakin osittain totta. Ruotsissa pystytään pitämään paremmin kotimaiset huippupelaajat yms. Samoin Lugano ja Eisbären ovat budjetiltaan kovempia kuin Tappara. Mutta ethän sää voi tuollaisia laukoa hävityn pelin jälkeen. Varsinkin kun hävittiin myös kaikessa muussa jolla olisi voitu eroa kuroa. Toivottavasti pelaajat ymmärtävät tuon alkuperäisen pointin vaikka tässä tilanteessa saattaa aiheuttaa ihmettelyjä.

8 tykkäystä

Kävi juuri niin kuin odotinkin. Ei sitä turhaan Ruotsalaisjoukkueet dominoi CHL:ää vuodesta toiseen. Liiga jää vuosi vuodelta yhä enemmän ja enemmän jälkeen SHL:ää. Tarttis tehrä jotain.

Toki Tapolan avautuminen pitää paikkaansa mutta ei kaikkea pitäisi laukoa julki mitä mieleen juolahtaa, varsinkin kun ottaa huomioon ne pikku draamat joukkueen sisällä. Lisää bensaa liekkeihin.

8 tykkäystä

Ei ole parannusta näköpiirissä, siitä kielii Tapolan lausunnot. Olen kyllä pitänyt Tapolaa valmentajana, joka näkee omat virheensä, mutta ei sitten.

1 tykkäys

Mun mielestä minkään korien taakse on turha mennä piiloon jos samat ukot pelaa elokuussa hyvin ja lokakuussa huonosti.

8 tykkäystä

Ja esimerkiksi 2019 Leijonat voitti MM-kultaa paljon heikomman korin pelaajilla kuin mitä kilpailijoilta löytyi. Lyötiin vaan Ruotsit, Venäjät ja Kanadat.

4 tykkäystä

Kannattas kyl vähän miettiä mitä suustaan päästää.
Ennen pelaajat aatteli et näytetään kuka on mistäkin korista, mut nykyään saatetaan ottaa herne nenään tämmösistä lausunnoista.

1 tykkäys

Pelihän on myös aina suhteessa vastustajaan ja nuo pari pikamaalia käänsivät pelin eilen selkeästi kotijoukkueelle.

1 tykkäys

Itse peliä tällä kertaa näkemättömänä arvostaisin, jos joku analyyttisyyteen pyrkivä kykenisi summaamaan näkemäänsä hieman. Tapolan kommentteja enemmän minua kiinnostaa peli.

2 tykkäystä