Näkikö joku muu saman, että Liedes pelasi yhden aloituksen pakkina? Tämä voi tietysti hieman sekoittaa pelaajan ajatuksia.
Ei tuu yleensä puututtua peluutuksiin ja sellaisiin, mutta mikähän mahtoi olla eilisen kakkosylivoiman idea maalintekoon. Siis kun ykkösessä oli joukkueen kaikki raitit ja kuviohakuisuus sen mukaista, niin sitten viiden leftin ylivoimassa tunnuttiin kokeilevan suunnilleen samaa paitsi ettei kukaan päässyt oikein laukomaan, kun kädet oli väärin päin. Vai oliko se nyt vaan Tanuksen puutetta ja sen takia peli pyöri väärältä puolelta Levtchin kautta.
Utopistisessa maailmassa kyllä. Ja kevään viimeisissä peleissä näin tapahtuukin.
Mutta talvi on pitkä ja härmäläiset synkkää ryhmää. Tuossa sinun logiikassa voidaan lopettaa kaikki hallimusiikki ja kuution viihdekäyttö, koska jos yleisö lähtee niihin mukaan, se ei ole spontaania.
Mielipide on mielipide ja siitä ei tietenkään kannata kiistellä. Mutta, toivottavasti tuota uudistusta ei kuitenkaan lähdetä ”protestoimaan” fanikatsomon osalta sillä, että jätettäisiin tarkoituksella TNT-kohdassa Tappara-huudot huutamatta siksi, koska ”se ei ole spontaania.” Onhan tuo nyt yksi parhaita muutoksia meidän alkushowssa pitkiin aikoihin, kunhan vaan tosiaan yleisö saadaan lähteen mukaan! Ehdottomasti parempi tämä on kuin se viime kauden alkushown Tappara-huudatus/taputus yritys. Luulajan finaalireissulta tuo oli yksi niistä asioista, joka oikeasti jäi mieleen ja nimenomaan positiivisessa valossa.
Ei suoraan liity enää otsikkoon, mutta eikös tuo ollut suora kopiointi? Itse liputan itse keksittyjen asioiden puolesta. Nythän ”show” oli tasoa hakametsä, joka on suoraan sanottuna noilla puitteilla ihan vitsi ![]()
Kunnon rimanalitus jos verrataan vaikka viime vuoden CHL-show:n settiin.
Kiireellä tehty ja se näkyy.
Grönborg on kommenttiensa perusteella myös prosessi -miehiä. Sana tulee jokaisessa haastattelussa.
TreCupin Ilves-matsissa ei tehty mitään muuta, kuin ajettiin joka tilanteessa vastaan. Tämä on jo maltillistunut ottelu ottelulta. Valmennus on painottanut aktiivisuutta, joten ehkä tämä on se mistä aloitetaan ja pikku hiljaa säädetään tasapainoa kohdilleen.
Otteluohjelma on ihanteellinen. Adler on aivan eri tasoa kuin Aalborg ja Belfast. Tämän jälkeen tulee Skellefteå, joka onkin sitten jo maanosan kärkeä. Näistä otteluista jää jo paljon käteen Liigaa ajatellen – toivottavasti myös CHL-pisteitä.
Mä vähän luulen, että tällä hetkellä pärjää valmennuskenessä parhaiten juurikin prosessivalmentajat. Ei sen prosessin vuoksi, vaan siksi, että nykyään harvoin pärjää yhdellä tavalla pelata ilman twiikkausta vastustajaan.
Eri asia sitten on se, miten se oma tapa saadaan opwtettua joukkueelle niin, että kaikki tunnistavat tilanteen samalla tavalla.
Kannattaa sillä tavalla olla tarkkana tämän uuden oelitavan seuraamisessa, että siinä missä osa faneista kritisoi Tapolan kontrollilätkää tylsäksi, nyt sitten tulemme näkemään oppimisprosessin aikana ylipelaamista. Se on sen oppimisen hinta ja tämän taktiikan ”riski”.
Yksi äärimmäisen iso ja merkittävä muutos kahden CHL-pelin otannalla on se, että viivelähtöjä emme enää (ainakaan tällä hetkellä tee). Se on vaihtunut pohjoisamerikkailaiseen versioon, missä hyökkääjät hakee pakin ollessa kiekollisena oman maalin edessä tai aktiivisella pekkavirtamaisella kolmiokiekottelulla 1-2 karvaajan ympärillä. Tämä versio vaatii aiempaa vielä enemmän kiekollista kyvykkyyttä pakeilta ja liikkumiskykyä tukea kiekollista helppoon tilaan sekä hyökkääjien aktiivista apua.
Olin näkevinäni, että Tappara pyrki monikerroksiseen maskiin. Enää ei ollut pelkästään Veli-Matti Savinainen maskissa aivan veskan edessä, vaan paikoin oli jopa kolmikerroksisia maskeja, kun kiekkoa toimitettiin viivalta maalille.
Toivottavasti näin. Ja että sitte myös kiekkoa toimitetaan viivasta maalille. Siihen tyyliin, mitä Tuulola, pienet tanssimuuvit viivassa ja sitte kiekko maalille.