Lieneekö joku jossain kääntänyt väärästä kammesta. Euroopassa kaikki tuotannot on lähtökohtaisesti 25/50 fps ja CHL:n kanavallakin materiaali näkyy olevan 25 fps, kunnes muuttunut 10 päivää sitten 30:een.
Jos joku muukin joskun miettinyt, että mistä CHL:n tunnari
https://youtu.be/cVJ7iX6_6EA?t=18 on peräisin, niin, Dvorak symphony 9 “From the New World”
https://youtu.be/O_tPb4JFgmw?t=1780
Sinänsä sopii kun Skodakin paljon sponssannut eurooppalaista jääkiekkoa.
Tuo tunnarihan on jonkun nykyihmisen “sävellys” mutta olisko se “sovitus” tai “mukaelma” parempi termi, kun hienoin osa tunnaria tulee yli sadan vuoden takaa, 1893 tjsp.
Tiistain 10. päivä Rapperswil-peli tulee taas siltä Viasatin Sport+ jotain -kanavalta, joka näkyy myös Elisa Viihteen Premiumilla.
Jatketaan vuotta myöhemmin huomioita, että Elisa Viihteen Premium-tilauksella näkyvä V sport+ Suomi tms. näyttää lauantaina suorana Tapparan pelin Pardubiceä vastaan. Tänään torstaina on Ilveksen peli.
Näkyyköhän vielä veikkausTV:n kautta?
Kyllä sieltä tänään tulee molempien pelit
Ainakaan ohjelmatietojen mukaan kyseinen yksittäinen kanava: V Sport+ Suomi ei näytä kuin Ilveksen pelin.
V Sport 1 Suomi näyttää Tapparan pelin.
Aiemmassa viestissäni tosiaan oli vain tuon yhden kanavan anti, koska se siis näkyy ilman Viaplayn mitään tilausta. Toki eihän se Elisa Viihde Premium mikään maksuton ole sekään, mutta jos siis on muuten sellaisen joskus hommannut, niin tuon yhden kanavan Viaplay-matsit on ikään kuin bonus.
Toki Viaplayn tilauksella näkee joka päivä varmaan ihan kaikki ainakin suomalaisten pelit ellei muitakin.
Juurikin näin, kyse tuosta yhdestä kanavasta. Ei kanavapaketista. Sama tilanne kuin Axella, V Sport+ Suomi kanava näkyy minulla, muita Viaplayn kanavia ei.
Ja sama Telian paketissa. En tiedä, mikä TeliaTv vai play vai mikä tää on, mutta toi yks kanava kuuluu siihenkin. Ja tänään tosiaan Ipan peli, lauantaina Tapparan.
Meinköhän tämä viestin liittäminen tänne oikein.? Alkaa olemaan nimittäin aiheen ohi keskustelumme. Ensinnäkin korostan, että puhun vain mielipiteestäni VPN-asiasta ja sinulla on oikeus tehdä mitä teet. Vaikka siis otan kantaa ja kerron esimerkkejä, esimerkit ovat tarkoitettu vain siihen, miksen itselleni saa jotain perusteltua.
Vastaan muutamaan olettamaan:
a) en ole suurkuluttaja. Mainitsin jääkiekon siksi, että yleensä vaikka lajifanaatikot jalkapallon puolelta arvostaa jos lajia (Valioliiga, La Liga, Seria A, Champions League) olisivat saatavissa samalla toimijalla. Vaikka järkikin sanoo, että monikaan ei ehdi kaikkea katsomaan. Siksi osoitin, että myös NHL:ää on tarjolla.
Katson Tapparan pelitkin monesti jälkilähetyksinä ja olen tulos-/ palstapiilossa siihen asti. Yön pimeinä tunteina, kun muut asiat hiljenee ja työn demonit alkaa kaatumaan päälle -pakenen urheiluun. En maksa katsomisesta aan siitä, että halutessani minulla on mahdollisuus katsoa. En valvo siis öitäni jääkiekon tai munkaan urheilun vuoksi (pl. Super Bowl, jolloin oikeasti kyllä valvon)
Kukin katsoo ja arvottaa asioita omalla tyylillään. En silti itse tietoisesti lähde venyttämään sääntöjä omien preferenssien mukaan. Mä oon se jätkät joka pysähtyy punaisiin valoihin, vaikka ketään ei tule mistään ja vaikka se v*tuttaa
b) lainaus:
Niin, mehän emme muutenkaan tiedä miksi business konttaa. Olen samaa mieltä siitä ja aiemmin ketjussa tällä urheilun pirstaloitumisella viittasin siihen, että se kuluttajalle hankala? Mutta miksi näin on? Suositut sarjat ovat kalliita ostaa ja täten yhden palvelun paketointi (esim. kaikki lätkä samalle kanavalle) olisi niin kallista, että ensin pitäisi voittaa kaikki tarjouskilvat saadakseen oikeudet. Sitten pitäisi löytää x -määrä tilaajia. Usein sitten palvelulle tulisi hintaa vielä nykyistä enemmäb, joten riittääkö markkinapotentiaali tälle? Ei näitä aina ilkeyttää meinaan tehdä.
Se , että asiakkaita karkaa kun hintoja korotetaan tai hinnoittelumalli uudistuu, on melko tavallista. Usein firmat laskee ja pyrkii ennustamaan poistuman ja hinnannoston mahdollistaman lisäliikevaihdon eron. Osa toki tekee sen toisia paremmin.
Yritysten hinta määräytyy usein siitä, että kiinteä kulut pitää kattaa minimissään. Yleensä kaikki pyrkii pieneen voittoon myös (ja syystä). Tässä ViaPlay ei näilläkään hinnoilla ole onnistunut. CHL tuskin vaikuttaa tähän isosti. Jos CHL olisi oma tuotteensa, riittääkö kiinnostuneita sponsoreita pienellä näkyvyydellä?
c) asiakkaat. Kuten itsekin sanot, et ole suurkuluttaja. Täten olisi varmaan hankalaa löytää hinta ja sopivasti maksajia pelkälle tuotteelle CHL. Itse taas en maksaisi sitä. Eli meillä on eri preferenssejä - mutta kaikilla on oikeus ostaa/ olla ostamatta. Sitä en moralisoi ketään.
d) pelkästään Suomi on markkinana omituinen. Kaikella pitää olla jokin suora luku, esim. euroa per peli. Jossakin toisissa yhteiskunnissa asiakas maksaa siitä, että palvelu on halutessaan käytettävissä. Klassinen esimerkki tästä lienee auton omistamis-keskustelu (tälläkin palstalla) missä leasing on demoni ja ostolle lasketaan break eavenia. En siis aina itsekkään ymmärrä vakiintuneita käytäntöjämme.
Kuulin vahvistanattoman huhun, että CHL olisi myynyt TV-oikeudet hyvin laajalla maantieteellisellä jakelulla, joka selittäisi laajentuneet maaestot.
Jaahas. V Sport Suomi+, joka Elisa Viihteessä näkyy, on näitä pelejä tavannut näyttää. Mutta tänään näyttävät näemmä pelin sijaan uusintaa eilisestä naisten Bundesliigaottelusta.
Mistä muualta näitä pelejä nykyään katsellaan? Youtube näyttää, mutta VPN-palveluita on blokkailtu?
Kiitokset, peli näkyy.