Eemeli Suomi - 2000-luvun the Ilves!

Muistanko ihan päin peetä, mutta sanoiko Grönborg ennen viimekautta ettei hyväksy missään nimessä filmaamista omilta pelaajilta?
Tää nyt liippa vähän Suomen dramaattiseen loukkaantumiseen.
Ja tän ketjun vois poistaa ja avata sitten kun Ilveksen foorumilla on avattu Savinaiselle oma.
(En tiedä onko avattu)

En ymmärrä mitä yhteyttä näillä asioilla on. Kuten on huomattu, hän on ansainnut täysin oman ketjunsa. Sinun ei tarvitse tätä ketjua lukea tai seurata. Poista seurannasta.

Edit. @Tuoppi En todellakaan mitään herneitä ole vetänyt :joy::joy::grinning:, kunhan vain ihmettelin asioiden yhteyttä :face_with_hand_over_mouth::joy::+1:

Ehdottomasti näin.

Moititaan ja paheksutaan mielummin Eemeli Suomea aiheesta kuin jotain Tapparan pelaajaa aiheetta. :joy:

3 tykkäystä

Löytyykös jostain videoklippiä eiliseltä Suomen polven hajoamisesta?

Se ero kun on siinä että Savinainen ei ikinä korosta mitään, edes silloin kun polvi meni niin kömpi aitioon ilman että peliä katkaistiin edes. Tämä #10 dramatisoi tästä vielä videotarkistuksen ja peliä kunnioittamattomasti vielä aloitti tulevan ylivoiman, noin ei vain kiekkoetiketin mukaan toimita.

3 tykkäystä

Unohtakaa se Savinainen, ei näistä jätkistä voi puhua samassa lauseessa. Toinen on Jari Kurri mestari, ja toinen on Saukkosen mielestä soturi. Pikkasen eroa…

6 tykkäystä

Saukkonen veti kyllä eilen todelliset pohjat asiantuntemuksen osalta, kun melkein samaan puheenvuoroon sanoi Eemeliä (sen näytöksen jälkeen) soturiksi ja kertoi, että Savinainen osaa kyllä laittaa vähän värikynää kamppailutilanteissa (viittasi siis lähinnä siihen, kun Savi sai mailasta suuhun/nenään maalinedustalla).

6 tykkäystä

No Saukkonen on niin Saukkonen. Voiko muuta odottaa. Menee Mertarannan kanssa samaan kategoriaan.

4 tykkäystä

Ei tästä nyt kannata hernettä nenään vetää, sanoin vaan oman mielipiteeni. Enkä tästäkään huolimatta ymmärrä miksi herra Suomi ansaitsee oman ketjun.

5 tykkäystä

Vastailen nyt, kun täällä pahin tunnekuohu paikallispelin jälkeen on mennyt ohi. Haluaisin, että osaatte nyt lukea viestini yrittäen tavoitella mahdollisimman neutraalia näkökulmaa.

Jos näin Ilves-fanina yrittää katsoa asiaa objektiivisesti tai neutraalista näkökulmasta, niin voi myöntää tietysti, että Suomi korostaa rikkeitä ja filmaa. Paikallispeleissä varmaan suurien tunteiden vuoksi vielä enemmän.

En silti ymmärrä miksi ei voi sen verran ottaa värilaseja päästä, että tajuaisi oman näkemyksen Suomen filmauksen määrästä tai törkeydestä olevan kaukana objektiivisesta. Katsotte pelejä tunteella, erityisesti paikallispelejä, joista suurin näkemys Suomen filmaamisesta syntyy. Tästä jää sitten hieman vääristyneitä mielikuvia. Joko siksi, että on jo ennakkoluulo, että kohta se Suomi filmaa, siksi, että kaikkia tilanteita ei näe kunnolla ja tapahtuu vahvistusharha tai sitten siksi, että epäselvät tilanteet kääntyvät oman joukkueen eduksi mielessä, kun joukkuetta kannattaa tunteella. Se on fakta, anteeksi vain. Eikä se tietenkään väärin ole siis, hyvä vain tiedostaa.

Suomen kohdalla tämä filmaaminen ei kuitenkaan edes ollut näin vielä muutama vuosi sitten, pysyi pystyssä tilanteet loppuun asti. Teilläkin on varmasti kokemusta siitä, että parhaita pelaajia rikotaan valtavasti, eikä siitä usein tule sitä ansaittua jäähyä. Aika usein roikkua saa ihan miten haluaa, mutta raitapaitojen käsi ei nouse. Jossain vaiheessa pelaajalla menee usko tuomaritoimintaan ja sitten alkaa jäähyjen kalastelu. Näin on käynyt erityisesti monilla Liigan kärkipelaajilla.

Filmaaminen on valitettavasti kuitenkin myös asia, jota tekevät lähes kaikki. Ainakin kovat pelaajat. Jos itse katsotte objektiivisesti, niin on teilläkin nyt ja on ollut pelaajia, jotka sitä tekevät, jotkut aika paljonkin. Tappara ei ole poikkeus, olisi todella virheellinen kuvitelma ajatella näin, vaikka ette itse värilasienne takaa sitä filmaamista aina näkisi. Jos Suomi Tapparassa pelaisi, niin näkisitte asian eri tavalla, eikä olisi ainakaan ”oksettava pelaaja”, kuten moni täällä Suomea kuvailee.

Esimerkiksi Levtchi oli myös aika kova tässä korostamisessa ja filmauksessa. Osa sen on täällä myöntänytkin, kun on ollut todella selkeitä tilanteita. Taustalla varmasti sama nousu Liigan parhaiden pelaajien joukkoon ja jatkuva rikkeiden kohteeksi joutuminen. Teidän pelaajanne kun filmaavat, niin se usein täällä ohitetaan sillä, että hyvä, kun näytti rikkeen tapahtuneen. Eikä tämäkään taas väärin ole, mutta suhtautumiseron takia varmaan Suomen filmaaminen näyttää pahemmalta.

En tykkää filmaamisesta yhtään, en muiden enkä Suomen kohdalla. Ymmärrän sen kuitenkin, joukkuetta pitää auttaa, jos siihen annetaan mahdollisuus. Vaikka pelaaja tekee (joukkueen puolesta) urheilullisesti ikävää asiaa, tähän valitettavasti ei tuomareiden osalta puututa. Se on se suurin ongelma, kyllähän tuon saisi pois, jos siitä alkaisi saamaan jäähyjä. Liigan suuntaan kääntäisin katseen, siellä pitäisi saada selkeä linja filmauksen vähentämiseen.

Voitte valittaa jatkossakin, kuinka Suomi filmaa, mutta mielestäni täällä on sen yhteydessä myös paljon asiatonta kielenkäyttöä Suomea kohtaan. Kai te ymmärrätte, että tällainen pelaaja haluaa tehdä kaiken Ilveksen voittamisen eteen. Suomelle on myös joukkue paljon tärkeämpi asia kuin oma henkilökohtainen maine Tappara-fanien keskuudessa, eli nuo maineenpilausjutut eivät varmaan Suomea juuri kiinnosta.

Jääkiekkoa saa fanittaa tunteella, mutta älkää alentuko tasolle, jolla pitää alkaa haukkua pelaajaa asiattomasti. Eemeli Suomi on jääkiekkoilija, jota on helppo haukkua nettifoorumilla, vaikka aika harva varmasti näin tekisi, jos tuntisi hänet ihmisenä. Tiedän, että tätä asiatonta kielenkäyttöä pelaajista tapahtuu Ilvesfoorumillakin. Moni teistä ei ole Suomen tapauksessa yhtään parempia. Mahdollisuus olisi siihen, suuri osa teistä on sen verran fiksuja, että uskon ymmärtävän. Ja vaikka ei asiattomuuksia puhuisi, niin vähän ihmetyttää kuinka paljon saa huomiota täällä. Aika liioitteluksi menee varmaan monen muunkin joukkueen fanin mielestä.

27 tykkäystä

Hyvä ja asiallinen kirjoitus kyllä. Sen verran on kuitenkin sanottava että Liigassa on Tapparan lisäksi 15 jengiä ja katson suuren määrän pelejä kaudessa. Samat värilasit on silloinkin päässä eikä mulla tule mieleen ketään toista pelaajaa joka tässä filmauksessa nousisi yhtälailla esiin. Korostamista tapahtuu kyllä, jokaisessa pelissä jopa, mutta ei se mieleen jää yhtä vahvasti. Omaan silmään se on uskomattoman raivostuttavaa touhua.

Tämä ketju on lähtenyt muutenkin vähän väärille raiteille kun puidaan nyt Suomea vain negatiivisessa valossa. Jos tätä ketjua ei olisi niin kaikki dissaukset jäisi otteluketjuun, mutta nyt käy niin että väistämättä jokaisen paikallisen jälkeen joku tulee tänne tunnekuohuissa nostamaan Suomea tikunnokkaan samoista asioista.

Olen sitä mieltä että kyllä Suomella voi oma ketju täällä olla, mutta tällä hetkellä täällä soi vaan sama levy. Täällä ei kellään ole oikein positiivisia sanoja sanottavaksi miehestä tällä hetkellä

1 tykkäys

Miksi olisi? Kyllä Eemeli pelata osaa jopa hyvinkin, mutta tämä muu touhu saa arvostelua.
Edellä on ihan hyviä kirjoituksia, mutta mustaa ette saa valkoiseksi vaikka kuinka asiaa vääntäisitte.

Mutta siitäkään syystä Suomi ei Tapparassa pelaa. Näytä minulle yksikin Tapparan pelaajan polvitaive”näpystä” johtunut penkille nilkutus ja siellä hoidon vastaanottaminen, niin minä riisun ”värilasit” ja heitän vähintään 100 kilometrin päähän.

Jos ei osaa erottaa ns. ”normifilmiä” tuosta Suomen tempusta, sitten en osaa auttaa. Ja näitä ei pidä niputtaa.

18 tykkäystä

Mulla ei ollu yhtään mitää filmausmielikuvaa Suomesta ennen kun rupesin tätä palstaa lukemaan. Nyt toki niitä näen, mutta tosi yli menee monella täälä

7 tykkäystä

Kai tämä on rehellistä puhetta. Eiköhän tämä artikkeli kerro filmaamisen arvostajille ja arvostelijoille oleellisen.

Suomihan taisi pelata Kiven Ilveksessä. Jollakin ilveellä Kivi häntä siellä sieti. Mitä siitäkin voisi päätellä?

2 tykkäystä

Kyllähän tässä omilla on värilasit päässä. Vahva treenattu äijä Rafkin tietää mihin vetää mailalla. Satuttaa tietoisesti ja täällä syytetään Suomea filmistä. Jos joskus Suomi on filmannut niin tässä sitä ei kyllä ollut.Voitte vetää varusteet päälle ja antaa jonkun vetästä sopivan suojaamattomaan kohtaan mailalla niin näette miten mukavaa se tekee.

4 tykkäystä

Jeps, sehän on monesti TV-kuvassa, että joku isku tai esim mailaan kompastuminen näyttää hyvin mitättömältä osumalta. Mutta kuitenkin siinä on voimaa niin, että kyllä se tuntuu jos osuu johonkin ikävään kohtaan.
Joskus tietysti se ei osu vaan korostetaan, mutta sanoisin, että mahdotonta sitä on sivusta sanoa miten paljon se sattuu/vaikuttaa esimerkiksi tasapainoon. Tästä siksi sanonta, jota itse ainakin usein pelaajille valmetaessani olen myös sanonut älkää antako sille tuomarille sitä mahdollisuutta viheltää sitä kyseenalaista jäähyä. Koska ei niillä oikeen ole monesti muuta vaihtoehtoa ja se käsikin nousee osittain refleksin omaisesti, kun tuomarin päässä se rangaistuskynnys ylittyy. Onneksi liigatasolla sentään voidaan nykyään tarkastaa tilannetta, että oliko se 2min, 5min vai ei mikään.
Varmaan Suomikin joskus filmaa, aika moni filmaa -jääkiekko on PELIÄ! Ja tämä on myös sitä pelaamista. Ei nyt mitään kovin jaloa, mutta kyllä välillä pelaaja yrittää myydä ja välilllä tuomarit myös ostaa…

3 tykkäystä

Komposiittitikulla aikuisen miehen “näpäytys” polvitaipeeseen voi kyllä tehdäkkin oikeasti todella kipeää ilman että mitään menisi rikki varsinkin jos jalalle on varattu paljon painoa, tämän voi todeta ihan kotosallakin meistä jokainen. Eriasia olisi sitten jos vastaavalla tavalla filmaisi kun “näpäytys” tulisi vaikka etureiteen.

2 tykkäystä

Ollaan osittain samoilla linjoilla. Itse ajattelen Liigan lisäksi vastuuta itselle. Jos olen taipuvainen rikkomaan sääntöjä, pitääkö muiden alkaa rankomaan minua, vai voisinko lopettaa ihan itse?

1 tykkäys

Vastaavia näpäytyksiä ottaneena, ei voi. Tietenkin on eriasia, jos Suomea olisi näpäytetty naamaan tai etureiteen.