Katseltiin emännän kanssa alusta loppuun, vikan jakson jälkeen katsottiin toisiamme olkia kohauttaen ja mentiin uutta katseltavaa kohti. Ei antanut kyllä mitään tämä teos. Hämmästelin myös, että on listattu näin korkealle.
En ole sarjojen suurin ystävä, ja olen tästä listasta nähnyt vaan Twin Peaksin (suurena fanina kahteen kertaan) ja Breaking Badin jonka katsoin viime vuonna. Siitä oli tarkoitus katsoa vain pilotti jota hehkutettiin niin paljon, mutta koukutti aika pahasti ja tuli sitten katsottua noin kuukauden sisään kaikki viisi kautta Mad Men ei kiinnosta aiheensa puolesta, mutta The Wirea voisin kyllä kokeilla jos se kerta on Breaking Badia paremmaksi väitetty. Aika kova saa olla, jos mun kirjoissani nousee yli!
Kommenttia tähän:
Squid Gamen sain loppuun eilen. En pitänyt kovinkaan paljon: Lopulta tarina lässähti sen vanhan patun junailemaksi hupiseikkailuksi. Kukaan hahmoista ei sarjan loppupuolella ollut erityisen merkityksellinen, ja koko loppu meni hällä väliä -osastoon. Mikä oli tuon poliisipojan sivujuoni, entä mitä nämä VIP:t olivat olevinaan? En oikeastaan edes halua tietää, koska sitä ei kuitenkaan ole mietitty loppuun. Alku lupasi parempaa.
Helvetestä olen katsonut vasta kaksi jaksoa, mutta se on todella hyvä. Viimeisimpänä on ollut puhe Deadista ja häneen liittyvistä tapahtumista, ja tykkään erityisesti siitä, miten inhimillisellä tavalla hänet esitetään.
Tässä listauksessa ihmetyttää, ettei Barry ole mahtunut mukaan. HBO:n orkkis sekin. Juuri sellainen sarja, jonka luulisi pärjäävän tällaisissa äänestyksissä.
Sarja on ainakin omaan makuun. Mustaa, absurdia huumoria ja jonkinlaista äksöniä, jota usein värittää sama absurdius.
Varsinkin parhaimmillaan aivan erinomainen sarja. Ei ehkä parhaimmillaan hitaimmillaan. Jaksot 30-minuuttisia ja kausia on toistaiseksi vain kaksi. Kolmoskausi otti koronasta takapakkia, mutta pitäisi olla tuloillaan.
Niin, onhan olemassa salaliittoteorioita maailman rikkaimpien ihmisten salaseurasta, jossa pidetään uhrijuhlia. Siinä lopussahan se pappa vielä alleviivasi sitä, että kun on liikaa rahaa, niin mikään ei tunnu enää miltään. Yhdessä sitten muiden rikkaiden kanssa keksivät tuon pelin, että saavat kiksejä.
Spoilervaroitus.
Oliko se pelkästään minä, vai oliko myös nuo vippien näyttelijät huonompia?
Vähintäänkin. Lisäksi tökerö englanninkielinen dialogi teki hahmoista pikemminkin naurettavia, jos vertaa vaikka näihin mystisiin ukkeleihin, joita paikalla muuten hyppi.
Tämä saattaa olla ihan kulttuurillinen juttu. Jos katsot vaikkapa 80-luvun amerikkalaisia elokuvia, siellä on aika usein ulkomaiden alkuperäisasukkaat kuvattu varsin tyhmiksi ja/tai stereotyyppisiksi. Eli nämä VIP-vieraat saattavat olla ihan tarkoituksella kuvattu korealaisittain stereotyyppisiksi naurettaviksi jenkeiksi. Siellä suunnallahan monikulttuurisuus ei ylipäänsä ole ihan niin kovaa huutoa kuin Euroopassa. Ttuli vain mieleen katsellessa, saatan olla täysin väärässäkin.
Squid Game:
Haha, näin isoa laadun pudotusta en muista vähään aikaan nähneeni missään. Nämä vipit ei sovi yhtään sarjan muuhun kokonaisuuteen. Se, miten vippejä ensin mystisesti hypetettiin etukäteen, sitten tuotiin mukaan todella tönkösti. Tätä ei helpota epäkelvot maskit, jotka ovat silminnähden käyttökelvottomat.
Kun hahmojen suut ensimmäistä kertaa aukesi, tuntui kuin pitkään rakennettu immersio olisi revitty alas. Niin huonoa näyttelyä ja hahmot on kirjoitettu niin kliseisesti ja huonosti. Aivan karmaiseva aivopieru muuten hyvin toimivaan sarjaan. Tänään katsoin vippijakson, enkä ihmettelisi, jos en enää palaisi sarjan ääreen.
Olen missannut täysin Spitting Imagen kakkoskauden… ajankohtaista poliittista satiiria Britanniasta:
Parasta televisiota pitkään aikaan.
Politiikka-Suomi -sarja käy läpi koko suomalaisen poliittisen historian aina nykypäivään saakka. Tuotantoa varten on tehty yli sata haastattelua, joten paketin koostamisessa on ollut melkoinen työ. Joitain kohujakin on sarjan myötä noussut. Suosittelen vahvasti.
Jatkokeskustelut aiheesta voi käydä politiikka-osiossa.
Onko joku katsonut sarjaa Ballers?
Onko katsomisen arvoinen?
Kovana jenkkifutiksen ystävänä on tullut katsottua. Ja Dwaynen fani oltu painiajoista alkaen. Hetki menee, että lähtee vauhtiin, lopulta 3 ekaa kautta ok, loppu aika huuhaata. Jos aihe kiinnostaa, niin katso ihmeessä.
Olen katsellut Netflixista sarjan Bad Blood ensimmöistä kautta. Perus gangsteritarinaa, jossa pyssyt paukkuu ja diilejä tehdään. Sijoittuu Montrealiin, mutta kiekko ei ole ollut vielä läsnä kuin yhdessä replassa. Jollain tapaa tämä on ollut ihan freesi genrensä edustaja. En tiedä onko tuotanto kanadalaista, mutta jotenkin tyyli on vähän eri kuin vaikka Sons of Anarchyssa - vähemmän lässytystä ja täytehöttöä, enemän mennään suoraan asioihin.
C Moressa muutaman tunnin päästä ensimmäinen jakso dokumenttisarjasta Kiekkokaupungin uusi aika:
C More seuraa neliosaisessa dokumentissa perinteisten seurojen siirtymistä uuteen aikakauteen.
– Dokumenttisarjan keskiössä syksyn tapahtumia valottavat pelaajat ja valmentajat. Samalla nostetaan esiin Tampereen väkevää kiekkokulttuuria ja toisaalta muistellaan Hakametsän merkitystä suomalaisen jääkiekkohistorian eri vuosikymmeninä. Dokumenttisarja avaa upealla tavalla kahden Liigan suurseuran arkea hyvine ja huonoine hetkineen sisältä käsin.
Neliosaisen sarjan avausjakso julkaistaan C Moressa 8.11., ja uusi puolituntinen jakso on katsottavissa aina maanantaisin. MTV3-kanavalla sarja nähdään kahtena tunnin mittaisena jaksona marraskuun 22. ja 29. päivä, klo 22.35 alkaen Hockey Night – Tien päällä -sarjan tilalla.
Dexter ei saanut näiden vuosien aikana spin-offia vaan kokonaan uuden kauden nimeltään New Blood. Tällä hetkellä kulkee “minisarjana” ja jaksoja taitaa olla tulossa kahdeksan, mutta luulen, että jatkoa on luvassa, jos suosio on kohdillaan. Tai ehkä tässä pedataan sitä spin-offia. Ensimmäinen jakso tuli Paramount+-palveluun eilen.
En tullut suosittelemaan tätä uutta New Blood -lämmittelyä, vaikka olen siitä salaa innoissani, vaan NB-täpinöissäni suosittelen kaikille alkuperäistä sarjaa. Alkuperäinen 8-kautinen sarja loppui kahdeksan vuotta sitten. Se on kaikista lopun haasteistaan huolimatta huippusarja, koska se on parhaimmillaan aivan priimaa.
Ilmeisesti Paramount imaissut sarjan omaan striimauspalveluun, joten löytyy kuukausitilauksella vain sieltä.
Tuli nyt ahmittua tuo Squid Game kahteen päivään läpi. Alku oli todellakin kovaa kamaa mutta nopeasti meno alkoi muuttumaan melko ennalta-arvattavaksi, kyä sen silti loppuun jaksoi hyvin katsoa.
Koukuttava ja ihan hyvä sarja mutta ei pääse mihinkään “tämä sarja muutti elämäni”-kategoriaan toisin kuin esimerkiksi Miraculous.
Siis yhdeksän 60 minuutin jaksoa. Itse olen jo vähän kyllästynyt, kun Kanadasta jatkuvasti kyselevät, olenko jo nähnyt tuon. Ovat melkein koko perhe hurahtaneet siihen nuorisosta äitiinsä asti. Kuulemma niin koukuttava. Ja kuitenkin siskoni sanoo joutuvansa välillä peittämään silmänsä, ei muka pysty katsomaan! Onks siinä tosiaan jotain niin hurjaa vai onko kyseessä vain naisellinen “apua, hiiri!” -reaktio??
Joku jaksoista taisi olla vain 30 minuuttia pitkä.
Jonkin verran tuossa sarjassa on splatteria ja jotkut kohtaukset ovat aika ahdistavia. Ei ehkä ihan “apua, hiiri” -kamaa, mutta ei mitään vuosisadan järkyttävintäkään. Se7enin loppukohtaus järkytti itseäni enemmän kuin tämä.
Netflixin suosituin sarja tämä kuulemma kyllä on. Se kertoo lähinnä Netflixistä.
Kertoo lähinnä katsojista.