Elokuvat, sarjat ja TV-ohjelmat

Lego Masters Suomi on päässyt puun takaa yllättämään positiivisesti. Idea on yksinkertainen: kahden hengen joukkueet toteuttavat legorakentamishaasteita ja tuomari arvioi suoritukset niin tehtävänannon täyttymisen kuin tarinan kannalta. Siis jos esim. tehtävänä rakentaa iso rakennus niin minkälaisen tarinan sen rakennelman ympärille keksit ja mitä yksityiskohtia löytyy. Eli vähän kuin Masterchef tms. mutta legopalikoilla. Yleensä en ole tällaisista ohjelmista niin välittänyt, mutta tästä tykkään. Ehkä se vaati vain sopivan genren?

Tiimit ovat taitavia ja haasteet hauskoja. Jostain syystä edes Jaska Saariluoma juontajana ei ole aiheuttanut minkäänlaisia sietämisongelmia. Vaarana on, että kohta lähtee pari kuukausipalkkaa LEGO® Technic -palikoihin.

8 tykkäystä

Toissapäiväisessä Perjantai-ohjelmassa oli vieraana Ilmari “Juhana Vilén” Saarelainen. Oli kyllä hauska jakso varsinkin tuon Ilmarin osalta. Alussa pieni keskustelupätkä, jonka perään tulee perjantaidokkari noin 15 minuuttia, jonka jälkeen päästään varsinaiseen haastatteluun.

Hyvä kun näitä uusia leffoja alkaa tulemaan videopalveluihin. HBO Maxille tulee 18.4 uusin The Batman elokuva.

3 tykkäystä

C Morella alkaa tänään Made in Finland. Trailerin olen ainoastaan nähnyt, mutta potentiaalisesti sen verran kiinnostava tapahtumapohja että täytyy nostaa esille.

Made in Finland on tositapahtumiin pohjautuva draama Nokian ensiaskelista kohti maailmanlaajuista menestystä. Keitä olivat nuoret ja neuvokkaat asianajajat, nerokkaat insinöörit ja ajan hermolla oleva johtaja, joiden rohkeus pelasti koko yhtiön?

1 tykkäys

Itselle uppoaa nämä tositapahtumiin perustuvat elokuvat ja tarinat pakomatkoista rautaesiripun takaa. Tässä tullaan länteen itsetekoisella kuumailmapallolla.

4 tykkäystä

Olen täpinöissäni. Mutta. HBO:lla on todella laihasti muuta tavaraa tällä hetkellä. Tai lähinnä leffoja. Sarjoja ei jaksa kovin usein, kun vaatii niin paljon efforttia.

Vielä sellainen jännä juttu, että katsoin toissapäivänä Se7enin, kun sattui kanava osumaan kohdalle. Ja se leffahan on klassikkojen klassikko. Kiinnitin erityisesti huomiota, että leffa on samperin komea. Käytännössä jokainen otos on taidetta.

Olen aina luullut, että leffa sijoittuu Nykiin, mutta sijoittuukin vain johonkin kait nimeämättömään kaupunkiin. Googlettelin asiaa ja suosiota on kerännyt läppä, että Se7en sijoittuisi samaan universumiin kuin tämä uusi Batman. Olisi jopa “esiosa” Batmanille. Joka tapauksessa paljon niillä on (kuulemma) yhteistä.

4 tykkäystä

Niin no, mulla se maksaa 5€/kk joten yksikin ensi-ilta maksaa sen takaisin. Itse katsoin myös komedia sarjan The Righteous Gemstones

Ihan hauska aivot narikkaan sarja perheestä, joka kerää omaisuutta uskonnon varjolla, vaikka itse eivät ole ihan puhtaita pulmusia.

Upea urheilija ja hieno dokkari.

4 tykkäystä

Samaa meinasin linkittää. Hieno dokumentti ja Pitkämäen uraa ei oikeen edes käsitä. Sanottiinko siinä, että Ruuskasella on 1 Timanttiliigan osakilpailuvoitto, Pitkämäellä 26 ja kenelläkään muulla suomalaisella ei yhtään!

4 tykkäystä

Nythän tähän tarjoutuu tilaisuus tämän vuoden loppupuolella.

4 tykkäystä

Tuossa ei yhtään hyvää edes siedettävää näyttelijää

Jaksoiko joku edes yhden jakson? Minä en

1 tykkäys

Perskule kun sille saataisiin keikka Tampereellekin, mutta kyllä tuokin menee erittäin vahvaan harkintaan.

1 tykkäys

Disney+ palvelusta löytyy sarja, Man in the Arena: Tom Brady.

Itsellä menossa kolmas jakso ja nyt puhetta kovasta valmentamisesta. Edellisessä jaksossa kerrottiin kuinka mediassa väitettiin valmentaja Belichikin menettäneen pukukopin ja kuinka hän ei ole puheväleissä peljaajien kanssa.

Jostain syystä vaikuttaa tutulta puheelta.

2 tykkäystä

Putinin varjoarmeija Wagner.

Russian Dollin toinen tuotantokausi Netflixissä. Ei varmaan kaikille uppoa, mutta itse tykkään.

3 tykkäystä

Eka kausi oli itselleni mieleen, täytyypä ottaa vapuna katseluun.

1 tykkäys

Yle areenassa uudelleen kerrottu 6 osainen sarja Phileas Foggista. Ihan hyvä.

Katso Yle Areenassa:

5 tykkäystä

Katselin tuossa viikko sitten pitkästä aikaa loistavan Raid -sarjan Yle Areenasta ja nyt aloin katsomaan Raid -elokuvaa. Jo alussa huomaa, että ei olla sarjan tasolla. Toki tämä oli tiedossa jo ennestään. Tulee jotenkin tunne, että elokuva on tehty hätäisesti nopeassa aikataulussa. Näyttelykin on vähän niin ja näin.

2 tykkäystä

Tässä kipeänä katselin Netflixista Greenland -elokuvan https://www.imdb.com/title/tt7737786/?ref_=nm_knf_t3

Tuskin tulee koskaan toista kertaa katsottua, mutta ihan ok.

2 tykkäystä

Haha, älä kerro kenellekään, mutta tämä on minun “listalla”. Katson, kun tulee vastaan. Maailmanloppuleffoissa on jotain, joka iskee heikkoon kohtaani. Maailmanloppuleffoja, kuten zombieleffoja, mahtuu 12 huonoa tusinaan.

3 tykkäystä