Euroviisut

Youtubessa silmiinpistävän monet ulkomaanelävät painottavat, että älkää missään nimessä vaihtako tätä biisiä englanniksi.

Suomalaisena vaikea sanoa, mutta itsekin olen sitä mieltä, että tämä toimii syystä tai toisesta juuri suomeksi.

Itse en seuraa Euroviisuja periaatteessa lainkaan, mutta tässä biisissä näen merkittävän menestysmahdollisuuden.

1 tykkäys

Vikmanin biisi on varmasti kova hitti Suomessa, hyvä kertosäkeistö ja jne. mutta suomen kielellä on tarjolla se toiseksi viimeinen sija semifinaalissa.

Kankaanrannalla on selkeästi paras lauluääni ja kappale on hyvä. Tuohon kun rakentaa kunnon shown, niin voi päästä finaaliin.

1 tykkäys

En tiedä, onko näistä missään oikeasti finaaliainesta, mutta laittaisin kaikki kortit yhteen pöytään ja lähettäisin Vikmanin. Ei sitä koskaan tiedä.

Euroviisut ei ole laulukilpailu vaan show, jossa harvoin voittaa paras lauluääni tai edes biisi.

1 tykkäys

Parhaalla parrallakin on viisuvoitto viety. Muistan, kun näin joitain vuosia sitten parrakkaan naisen näköisen esiintyjän. Sanoin heti mielessäni, että tuossa on voittaja ja niin olikin. Yhtään en muista, millainen biisi hänellä oli.

En olisi minäkään muistanut, mutta näköjään se oli Rise like a Phoenix :smiley:

1 tykkäys

Huomennahan se sitten ratkeaa! :heart_eyes::boom:
Vedonlyöntiyhtiöt ovat asettaneet Eerikalle voittokertoimeksi maailmalla 1.30 eli selvästä suosikista ainakin puhutaan.

Kouluikäisenä kun samassa porukassa liikuttiin, niin en olisi tätäkään päivää uskonut näkeväni että hän voittaa tangomarkkinat 2016, sen jälkeen parisuhde iso D:n kanssa ja vielä kermana kakkuun mahdollinen Suomen lipunkantajan paikka euroviisuihin!

Jos ja kun Erika voittaa niin toivon, että eivät käännä kabinetissa biisiä englanniksi. Ruotsihan on perinteisesti melodifestivalenissa antanut esiintyä ruotsiksi kunnes finaalissa marssitaan esiin englanninkielisellä biisillä.

1 tykkäys

Helppo allekirjoittaa. Toimii ainakin omaan korvaan todella hyvin tämä biisi suomenkielisenä.

1 tykkäys

Katselukertoihin voi vaikuttaa rajusti se, että Vikmanin biisi uutisoitiin Cicciolinan kotimaassa Italiassa.

Kisoihin kannattaa lähettää suomalaisten vähiten katselema esitys. Se on todennäköisesti laadukkain. :thinking:

3 tykkäystä

Tai jos pilotoidaan Vikmanilla: mikäli saadaan Italialta hyvät pinnat, lähetetään ens vuonna biisi jostain aurinkoisesta isä Stalinista ja haravoidaan ivyn äänet… Tuleepa mieleen Tsingis Khan.

1 tykkäys

Hey ooo! Nyt alkaa UMK, eli todellista aivoa syövyttävää materiaalia lauantain kunniaksi tarjolla. Siksi itse aionkin tätä (sponsored by koff) katsoa.

Vikman (on muuten hyvät kuteet Erikalla) tämän vienee. Toivottavasti Bananas on viimeinen.

1 tykkäys

16 posts were merged into an existing topic: Liveseuranta: Euroviisut 12.-16.5.2020 Rotterdamissa (+ Suomen karsinnat 7.3.)

Hetki pieni. No niin, nyt voitte jatkaa tuolla luomassani liveseurannassa!

Jaha nyt meni meitä edustamaan tuollainen “anteeksi, että olen olemassa mies.” Hyvä ääni kyllä, mutta biisi täysin mitäänsanomaton ja olemus kaverilla tasoa nolla. Paska taso on kyllä Suomessa viisujen suhteen.

Suomen viisutaso on samaa luokkaa kuin nykyään mäkihyppääjien taso. Jos joku pääsee karsinnoista finaaliin, se on jo pieni ihme ja uutinen.

4 tykkäystä

Ero on vain siinä, että suomalaiset ovat joskus osanneet hypätä mäkeä.

2 tykkäystä

Vähän outoja olivat nuo esivalinnat viisukarsintoihin. Ruotsin karsinta on jo show sinänsä. Puhun siis Melodifestivalenista. Ruotsi tosin ottaa viisut tosissaan. :stuck_out_tongue:

1 tykkäys

Luulen että viisut muuttaa muotoaan tänä vuonna siten että esitykset tapahtuvat etäyhteyksillä kuhunkin maahan.

1 tykkäys
UpCloud
Yhteistyössä UpCloud.com - maailman nopeimmat pilvipalvelimet!