Faniryhmät ja kannustaminen kotiotteluissa

Aamen!

Haluttiin Tapparan antavan somessa viestiä, että nyt lähetään tosissaan kuromaan eroa kiinni. Tappara myös tätä paukutti. Sitten tuli meidän fanien aika toimia, antaa joukkueelle buustia takaa-ajoon kannustuksella.

Lopulta kävi niin että noin kymmenen tsekkiläisen vaisu rumpuryhmä alisti meitä MEIDÄN KOTIHALLISSA.

Lainaan Kiekkoleijona #79: Mä häpeen!

21 tykkäystä

Itse mietin hallissa kun c-päädyssä alettiin rytmissä taputetaan, että toivottavasti ei kuulu toiseen päähän tai ne alkaa tosissaan paukuttaan rumpua ja huutaan😅

3 tykkäystä

Otteluseurantaan tästä jo kommentoinkin, mutta laitetaan ihan oikeaankin ketjuun.

Ihan turhaan häpeät.
Todistettavasti teitte sen mitä pienellä ryhmällä ilman rumpua oli tehtävissä.:+1:t2:

2 tykkäystä

Korjaus: teitte

Kiitos! Mutta on tuo silti hävettävää touhua. Muutama tsekkiläinen viä kuin litran mittaa.

2 tykkäystä

Korjattu oikeaan muotoon.:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 tykkäystä

Kyllä! Se on juuri näin. Aivan turhaa mun mielestä osoittaa mieltään foorumilla jos ei itse vaivaudu asian eteen tekemään mitään. Sielä on useampi henkilö sektiossa ketkä seisovat illasta toiseen “saappaat paskassa” ja sitten on ne ketkä löytävät tiensä halliin vain viikonloppuisin, ja sitten on ne ketkä tulevat vasta kun kevät aurinko lämmittää. Ketään en tuomitse, ketään en halua loukata, mutta fakta on se että jos tätä toimintaa halutaan kehittää ja viedä eteenpäin niin ei muuta kun jokainen itse lyömään käsiä yhteen sinne rumpu ja megafoni kaiffareiden taakse.
Sen lisäksi kannattaa liittyä jäseneksi pilkkahinnalla, saat ihan törkeen hienon huivin :wink:.

Kun sektiossa oot sää ja mää ja naapurin pena,
niin meininkihän on alla olevan linkin kaltainen:

12 tykkäystä

Erinomainen kommentti! Lisäksi istumapaikoillakin olevat voisivat lähteä vielä nykyistä reippaammin SO:n kannustukseen mukaan, niin saataisiin kunnon tunnelmaa halliin. Ja pelaajille sitä elintärkeää lisäbuustia.

Moni C-päädyn kausikorttilainen alkaa taputtaa ja kannustaa vasta, kun maali on tehty, muuten enimmäkseen vain jupistaan itsekseen ja kiroillaan omille. Ei voi olettaa, että SO:t tekevät kaikki työt katsomossa!

6 tykkäystä

Tapparaa voi kannustaa intohimoisesti myös pääsemättä halliin edes kerran kaudessa. Television kautta ne SO:n chantit eivät välity, joten monikaan satunnainen hallissa käyvä fani ei edelleen niitä tunne. Järjestäkää karaoke-versiona niitä silloin tällöin sinne mediakuutiolle. Teette sen yhteistyössä jonkin sponsorin kanssa jolloin saa mainosvideotkin jotain kaikkia koskettavaa sisältöä. Ihan vaan näin ajatuksena…

7 tykkäystä

Tästä rohkenen olla erimieltä. Hyvin on välittyneet ainakin omaan korvaan vuosien saatossa, jopa ihan radionkin kautta. Pää pointtini tässä nyt jokatapauksessa on se että varmasti A ja B katsoimoihinkin kuuluu nämä sanat. En pyydä heitä huutamaan mukana, tai edes taputtamaan. Mutta JOS kiinnostaa niin seisomakatsomo on avoin kaikille :blush::+1:.

2 tykkäystä

Harvemmin olen tv:tä katsellessa kyllä kuullut ja mitä viimepeleissä käynyt hallilla niin kyllä korvat höröllä saa olla että sanoista saisi selvää (Jos ei niitä jo ulkoa muistaisi) :joy:

Tämä asia tuossa ylempänä jo käytiinkin läpi, että porukka on alkanut odottamaan playoffeja ja ketään ei oikein tunnu kiinnostavan tämä runkosarjan loppu (ei edes tuulipuku kansaa). Mutta eipä siitä sen enempää, eteenpäin! Paljon hyviä matseja vielä luvassa mihin toivottavasti saadaan enemmän sinioransseja paikalle, kuin myös niitä ei niin innokkaita huutajia. Parastahan on se että mökki on täynnä oranssia :+1:.

1 tykkäys

Itse kuulun varmaan tohon tuulipukukansaan (huom yhdyssana). Mää olen kyllä niin masokisti että TeliaTV:n välityksellä koetan katsoa kaikki pelit. Täältä Suomen lounaiskolkasta kun olen. Pari peliä on jääny viivelivenä jäänyt näkemättä, mutta nekin oon kattonu jälkikäteen. Ja ne pari matsia mitkä oltiin Turussa ja Ekkupelin paikan päällä kattomassa. Vois sanoa että jonkin sortin etäsinioranssi…

3 tykkäystä

Hienon näköistä katsoa kun seisomakatsomo on näin valtakunnallisena seurapaita päivänä täynnä mustaa ja harmaata. Ainiin eihän ne tainnut ollakkaan Tapparan värit. Sori mun moka.

2 tykkäystä

Olin Tappara - Lukko pelissä D2-katsomossa Fan Clubin-lipulla. Alapuolella oli keski-ikäinen mies, joka oli Tapparan mies. Saapui istumapaikalle toisen erän alkuun ja kannusti Tapparaa negaation kautta. 35 minuuttia huusi sukupuolielimillä rikastettuja huutoja Tapparan pelaajille ja sitten tuli järjestysmies viereen istumaan. JV kertoi, että katsomossa on naisia ja lapsia, joten pitäisi siistiä suuta.

Lukon tasoitus oli 50% Karjalaisen syy, kun ei mennyt blogin jälkeen ajoissa vaihtoon ja toinen syylinen oli Rautakorpi, joka panttasi aikalisää. Tämän lisäksi Lukon ruotsalaiset saivat turhan päiväistä nimettelyä kaksi erää.

Tapparan 3-2 johtomaalin jälkeen taisi huudot loppua tai ainakin vähentyä. Toisessa erässä tuomarit saivat kannustusta, mutta sen tavallaan ymmärrän, kun mielestäni Tappara oli kärsiä linjattomuudessa ja helppojen jäähyjen saajana.

Edit: Korjattu ajatusvirhe.

5 tykkäystä

Olen todennut, että on olemassa ihmisryhmä, joista kyllä tulee mitä kovimpia faneja oikeissa olosuhteissa, mutta narsismin määrä kannatuksessa on vakio.

Halutaan siis kerätä omalla käytöksellä huomiota itselle. Kentälle voi huutaa korkeintaan tuomareille ja silloinkin hyvän maun rajoissa. Nuija on ehkä se pahin. Jos verbaaliset kyvyt ei riitä kuin epämääräiseen kiroiluun ja omien suolaamiseen niin silloin on paras siirtyä kokonaan pois katsomosta.

Mielenkiintoinen faniryhmä tämäkin: niin kauan kuin voitetaan niin paikalla ollaan ja kehutaan minkä keretään. Yhden vastoinkäymisen sattuessa tuntuu kuin se negatiivinen tulisi ulos pohjattomasta kaivosta. Minulla palaa säännöllisesti C3:ssa hermot, kun siellä silloin tällöin on paikalla näitä "kun minä nyt tiedän kaikesta kaiken "-faneja, jotka käyttävät koko pelin omien haukkumiseen. Jos peli lopulta voitetaan niin ollaan hyvin hiljaa, mutta pääsääntöisesti luulen, että koko jääkiekosta nauttiminen on aivan hukassa.

Fanittaminen - kuten viinankin kanssa läträäminen - on viisaiden hommaa. Yllättävän iso otanta kuitenkin ihmisiä, jotka eivät näe ikinä missään mitään hyvää - tai peliä tunteella seuratessaan huonot asiat saavat kohtuuttomat mittasuhteet. Tällä kaudella olen itse joutunut pahimmillani ainoastaan levittelemään käsiä - se oli tuo Tappara-Ilves -peli. Silloin ei ollut asennetta eikä yritystä.

Pääsääntöisesti Hakametsässä kuitenkin voi sanoa, että katsomokulttuuri ja siellä käyttäytyminen on mennyt mojovasti eteenpäin siitä, mitä se oli kun itse aloittelin 2011. Törkeydet on saatu aika hyvin painettua minimiin ja useammin hymähdän hauskoille kommenteille. Alatyylisyyksiä on aina vain vähemmän. Suunta on siis oikea.

7 tykkäystä

“Mielenkiintoinen faniryhmä tämäkin: niin kauan kuin voitetaan niin paikalla ollaan ja kehutaan minkä keretään. Yhden vastoinkäymisen sattuessa tuntuu kuin se negatiivinen tulisi ulos pohjattomasta kaivosta.”

Tähän törmää somessa otteluseurannassa jatkuvasti. Heljanko saa ennen peliä, pelin aikana ja hyvin pelatun ja voitetun jälkeen yhdeltä paskiaiselta ihan saakelisti negaa.

5 tykkäystä

Allekirjoitan tämän, tiedän mistä puhutaan.
Muutaman kerran joutuu hengittämään syvään ja laskemaan kännykän pois kädestä ettei tule itse kirjoitettua jotain todella pahasti hänelle takaisin.

3 tykkäystä

Perjantaina tää jätkä ladataan aivan limitille ja äänijänteet huutaa ihan muuta kuin hoosiannaa!
Mä haastan sut, sut ja sut, siihen että pelin jälkeen kotio lähtiessäs, voit käsi sydämellä sanoa antanees kaikkes! Seuraavana päivänä sama homma Kouvolas! :facepunch: :fire:

V*tuttaa nää saamarin tasurit ja häviöt!

7 tykkäystä

Ei se sun vikas oo jos jätkillä o reenijumia :wink:

No nyt on nukkuva karhu todellakin herätetty! :facepunch:
Tuoksuu vähintään 5 ottelun voittoputkelta!
ja kyllä, saa ottaa talteen :+1:.

1 tykkäys