Suomeen on perustettu yliopistojääkiekon sarja. Vaikuttaa oikein hauskalta idealta. Itsekin olen menossa parin viikon kuluttua katsomaan Kuopion paikallisottelua, kun Kuolo Eisbären kohtaa HC Preemion.
Ei voi kuin harmitella, että Tampere ei (vielä) ole mukana!
Paljon Vaasassa opiskelevia kavereita oli katsomassa tuota Vaasan Mighty Cocksin ottelua, kun pelasivat avauspelinsä tuossa sarjassa. Tunnelma oli kuulemma kohdillaan ja yleisöä noin 1400.
Suosittelen käymään katsomassa ! Ja hienoa alkaa seuraamaan miten tuokin sarja tulee kehittymään vuosien saatossa
Jos tämä lähtee lentoon, niin FCAA saattaa näivettää kakkosdivaria ja myös Suomi-sarjaakin, koska tarjolla on myös opintoja. Ehkä Mestis pelaajatkin miettivät miksi ei lähtisi FCAA-sarjaan. Erittäin positiivinen uutinen.
Eiköhän sieltä sen verran sponsorirahaa tule kiltojen ja tiedekuntien yhteistyökumppaneilta, että bussi kulkee. Teekkarihan kulkee nuudelilla ja oluella.
Noin muuten sarja on hauska idea ja toivon suosiota ja pitkää ikää.
Tälle kaudelle perustamaamme Pirkanmaa Goonsia itseasiassa kyllä kysyttiin mukaan, mutta emme vielä ainakaan toistaiseksi tuohon lähteneet. Joukkueemme koostuu pääasiassa opiskelijoista, joten tuohon olisi sinänsä helppo lähteä mukaan. Mielenkiintoa herättävä konsepti kyllä etenkin, kun muilla paikkakunilla on myös yleisö löytänyt lehtereille.
Silloin vielä kun itse opiskelin Mikkelin AMK puolella, niin siellä oli oma joukkue joka pelasi paikallista harrasteliigaa eli MAHL. Olisipa mukava jos saisivat nykyisenä XAMKina (Kaakkois-Suomen AMK) joukkueen pystyyn tuonne, niin pääsisi katsomaan pelejä. Vaikuttaa aika loistavalta sarjalta.
Nyt on käyty paikalla Kuopion derbyssä, joka päättyi HC Preemion voittoon Kuolo Eisbärenistä maalein 6-2. Opiskelijoita oli paikalla useampi sata ja tunnelma oli oikein kiva. Pelin alussa kävi aiemmin Kalpan kaatanut Jypin joukkue myös piipahtamassa katsomossa mukanaan muuan Ville Nieminen.
Meiltä Tampereelta tapasi pikkujunnuja käydä MAHLin kesäleireillä, kun halusivat tamperelaisiakin mukaan niin antoivat mulle alennusta. Ekana kesänä taisi olla täältä kolme, tokana kymmenen, mutta sitten MAHL lopetti noiden järjestämisen.