Finaalit 2016: HIFK-Tappara

Pämi taisi taisi tuossa Tapparan 60-v historiikissakin mainita, että tämä kausi viimeinen.

http://www.aamulehti.fi/urheilu/tappara-valmistautui-finaaliin-yllattavilla-harjoitteilla-laine-sai-uudet-ketjukaverit/

Laine ja Haapala vaihtanevat paikkoja.

2 tykkäystä

Pari lainausta edellisestä Aamulehden jutusta:

Pudotuspelien aikana jäävuorot ovat usein vapaaehtoisia, mutta nyt koko joukkue kävi läpi useita hieman epätyypillisempiä harjoitteita. Pääpaino oli keskialueen suunnanmuutospelissä ja pienessä tilassa pärjäämisessä.

Torstain harjoituksissa Patrik Laine pelasi useammassa osiossa joko Kristian Kuuselan tai Jani Lajusen parina. Pienpelissä kolmella kolmea vastaan kolmikko oli yhdessä, mikä saattaa enteillä uusittua ykkösketjua. Henrik Haapala oli Jan-Mikael Järvisen ja Jukka Peltolan rinnalla.

Mielenkiintoista nähdä kuinka kakkonen toimii nyt… Ykköstä en epäile. Kaikki kuitenkin puhaltavat yhteen hiileen ja uskotaan tähän :tappara:

7 tykkäystä

Hyvä Kanki, perkele linja käyttöön ja taisteluun, mitään ei ole vielä menetetty ei tyritä tätä momentumia.

6 tykkäystä

Jos ketjut nyt menee
Laine-Lajunen-Kuusela
Haapala-JMJ-Peltola
Savinainen-Ilomäki-Karjalainen
Dixon-Jasu-Rauhala,
niin on selvä homma, että ykkösen pitää tehdä yksi enemmän mitä vastustaja. Kolmee vikaa ketjua ei maaleja tule tekemään ilman hirveitä pomppuja.
On se vaan jotenkin härskiä, että meidän 2. sentteri on pelannut 24ottelua ilman maalia ja 3. sentteri vielä nätimmin 26ottelua ilman maalia.
Dixon edelleen koirankopissa ja alaketjuissa? Miksi? MIKSI

1 tykkäys

Onneksi ja toivottavasti Jussi ei lue näitä, vaan tietää mitä tekee ja toimii sen mukaisesti. Turhia paineita ja vinkkejä sieltä tai täältä ei kannata ottaa, niitä on varmaan ihan tarpeeksi muutenkin.

Onko jossain ollut huomiset ketjut vai teenkö
Taas omia päätelmiä.
Uskon että ketjut tyydyttää varmasti ja eihän näillä tulevilla muutoksilla voida enään hävitä

No en tiedä mutta jos ei tästä pelaajamateriaalista saa enempää irti mitä kolmessa ensimmäisessä finaaliottelussa on nähty niin kyllä ainakin minun syyttävä sormi osoittaa Tapolaan eikä pelaajiin.

Olen varma että kapteeni yllättää kun rooli muuttuu

Minustakin myös Kapteeni Peltolan olisi astuttava esille, liian vaisusti mennyt hänelläkin, mistä sitten johtuukin. Ettei vaan möröt viime keväältä? Mutta vielä on aikaa ottaa kostomentaliteetti päälle, ja ottaa muut mukaan.

3 tykkäystä

Mun mielestä on naurettavaa syyttää yksin Tapolaa. Jokainen näkee, että kentällä on pelaajia jotka alisuorittaa ja pelaa välinpitämättömästi. Tilanteeseen on syyllisiä ihan jokainen tai ainakin lähes jokainen koko joukkueessa.

Ainakin toinen puoli, jopa suurin osa tässä tilanteessa on pelaajissa. Toki valmentajan kuuluu reagoida kuten on tehnytkin, ja varmaan lisää tulossa jotta pelaajat heräävät.

Missä se reagointi on ollut? Itse en ole sellaista huomannut tähän mennessä. Esim Karhusen olis voinut Stadissa vaihtaa Domiin 3-0 tilanteessa vaikkei ollutkaan Karhun syytä että peli repes tuolla tavalla.

2 tykkäystä

Eiköhän seuraavaan peliin reagoida jollain ketjumuutoksilla. Kyllä siellä valmennus tekee ihan varmasti hommia, että kelkka kääntyy. Ja se on ihan sama mitkä ketjut siellä on jäällä, jos ei yksilöt ole valmiita maksamaan hintaa ja lyömään itseään likoon joukkueen puolesta.

Tappara voittaa huomenna.

3 tykkäystä

Uskomatonta jos oikeasti ainoa muutos olisi Laineen ja Haapalan vaihto. Ainakin Ilomäki kuuluisi vilttiin kun ei pysty loukkaantumisen takia olemaan lähellekkään omaa tasoaan. I sure hope that Tapola knows what he is doing…

1 tykkäys

Santtu varoitus

onko Arttu loukkaantunut?

Varmaan, vähemmästäkin mollaamisesta.

Luotto on jälleen kerran kova siihen, että huomenna viedään HIFK:iä jos ei kuin litran mittaa, niin ainakin kuin kuoriämpäri. Viestien perusteella odotettavissa tervetulleita ketjumuutoksia.

5 tykkäystä

Itse olen säädellyt tv:n volyymia ja stereoiden volyymia numeroon 16 eli 16 mestaruutta Tapparalla tämän kauden jälkeen, heh.

4 tykkäystä

Miten niin neljä peliä? Mun laskujen mukaan kolme, Kaks Hakamettässä ja yks tuolla Tsadissa.

2 tykkäystä