Finaalit 2016: HIFK-Tappara

Ei sillä ettäkö asialla mitään väliä enää olisi, mutta selvisikö se koskaan, kuka heitti juomapullon IFK:n vaihtoaitiosta jäälle Game 5:ssa? En muista lukeneeni mistään. Törmäsen haastattelun muistan nähneeni, jossa sanoi yksiselitteisesti, että hän se ei ainakaan ollut. Luulisi, ettei nykypäivänä tuollainen pullonheitto voi jäädä tarttumatta kameraan.

Fiksu isä! Nuoret ne tuppaa aina vähän hötkyileen oli sitten kyse mistä vaan. Ollaan rauhassa luotetaan ja ennen kaikkea uskotaan, se luki minunkin kiekkoraamatun ensimmäisellä sivulla ja kyllähän lätkän iso kirja tiesi.

Tää on tätä kun on nuori ja tunteella eletään ja mestaruuden kokeminen on tavallaan uus asia vaikka 2003 olin jo kuitenkin sen verran että ymmärsin mistä on kyse, kun keräsin kaikki uutiset lehdistä yhteen vihkoon :smiley:

Liiga julkaisi sivullaan videon tuosta viimeisestä tilanteesta:

Erinomaisen huvittavan pysäytyskuvan saa noin videon ajassa 00:14, kun kaikki kuvassa näkyvät pelaajat juhlivat, ja tuomarillakin on kädet levällään :smiley:

2 tykkäystä

Kiitoksia. Lopultakin näkee tän. Oma ajanotto muutamalla otoksella antaa keskiarvoksi 6,4 s eli 1,2 s olisi erotus.

Siitä aiemmasta Ruudun pätkästä näki valotaulun kun kiekko on vielä Liivikillä ja taulussa nolla pilkku jotakin. Jo sen perusteella uskalsi sanoa, ettei kiekko voinut mitenkään mennä maaliin peliajan puitteissa. Peukku kuitenkin Liigalle, sillä tämä viimeistään lopettaa kaikki höpinät. :thumbsup:

2 tykkäystä

Karhusella on hämmästyttävä sisäinen kello ja itsevarmuus tuossa tilanteessa, alkaa ensimmäisenä ja epäröimättä juhlimaan. Tuskin se kelloa taululta katseli.

Niin ja IFK:han vaati ennen tätä aloitusta muutamaa sekuntia lisää pelikelloon.

Kuuli varmaan summerin mölystä huolimatta. Lisäaikaa kysyttiin, mutta siihen ei ollut mitään aihetta. Kello pyssäsi heti, kun vihellys jäähyn merkiksi kuului.

Veikkaan että Törmänen kitisee ja vinkuu vieläkin, ja haluaa jonkun riippumattoman tahon tarkistamaan videon aitouden. Hänen mielestään tehtävään sopivia olisivat esim. Frank Moberg ja Matti Hagman.

6 tykkäystä

Mielenkiintoinen toi “lisäajan”-maali myös siinä mielessä, että koskahan se kiekko oikeasti ylitti kokonaan maaliviivan? On niin huonosti kuvattu kun ei ylhäältä ei näe, mutta mun mielestä se kiekko menee maaliviivaa kohti toista tolppaa ja siitä maaliin. Tai sitten näen vain harhoja.

Tuskin lopettaa koska kaikki on IFK:ta vastaan ja tuo on manipuloitu video.

Oli kyllä ihan uskomattoman epäonninen koko tilanne. Jasu vedettiin poikkarilla selästä kumoon, minkä jälkeen Jasu hölmösti sulki kiekon. Hetkeä aikasemmin Lajunen ja Kanki veti molemmat tyhjän maalin ohi tilanteissa, jossa varmasti 6 tai 7 kymmenestä menee maaliin. Sitte oman pään aloituksen jälkeen Peltola(?) heittäytymällä yritti purkaa, eikä ikinä oo mulle selvinny miten sen jälkeen kiekko jäi alueelle ja yhtäkkiä Ramulle maalin taakse. Olis ollu kyllä katkera paikka, jos kaiken ton jälkeen olis ajassa 59.59 tullu tasotus. :sweat_smile:

Luulen Karhusen jo ehtineen reagoimaan summeriin (huippu-urheilijan reaktionopeus/-aika), eikä koko maalia olisi syntynyt tuolla tavalla, jos kellossa olisi ollut vaikka 10 sekuntia.

Itse finaaleista alkaa olemaan kaikki sanottu ja fokus on siirtynyt juhlintaan. Jos joku haluaa vielä analysoida sarjan pelillistä antia, niin nyt on viimeiset hetket. Pistetään ketju sulkeutumaan automaattisesti.

  • Mestaruutta väritellään avoimesti ja vapaamuotoisesti Mestaruussaunassa varmasti pitkälle kesään.
  • Kaikki median tuottama materiaali kerätään digitaaliseen leikekirjaan, eli Mestaruus mediassa -ketjuun.

Näköjään Rauhala heittää mailansa kentällä kaksi sekuntia ennen loppua :smiley: kas kun Törmänen ei vaatinut tuosta rankkaria pelin viivyttämisestä.

1 tykkäys

Tämä ketju suljettiin automaattisesti 8 tunnin kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.