Formula 1

Tämän kyllä osittain allekirjoitan. Ferrari ei tunnu olevan talli joka parantaa tasoaan kauden edetessä, vaan on parhaimmillaan kauden alussa, ainakin näin mututuntumalta muistelisin.

Toisaalta Ferrarilla on todella usein huono kisastrategia verrattuna muihin kärkitalleihin ja auto on hieman epäluotettava. Uskoisin että Hamiltonin tulo tekee hyvää takavuosien menestystallille.

Onkohan Käärijä lähdössä sponssaamaan Sauberia, tai toisinpäin?

1 tykkäys

On kyllä kauhee ilmestys!!

Vihreä väri ei ole minulle mieleen mutta tätä en tyrmää ihan suorilta.
Erottuvat joukosta jos vaikka pääsevät keskikastiin kisan kuluessa.

90-luvun Minardissa oli myös hieman samaa värimaailmaa.

En kirjoita ulos. Haluan nähdä livenä, en tummalla taustalla tehostevaloissa.

1 tykkäys

Tätä meinasit?

1 tykkäys

Kickinvihreä auto on niitä asioita, joiden aiheuttamaa vahvaa reaktiota en oikein ymmärrä. Vihreä + musta on klassikkoyhdistelmä. Maalia on taas karsittu, joten siitä musta pohja. Livenä varmaan näyttää huonommalta, koska hiilikuitumusta taittuu auringossa jopa likaisen harmaan puolelle.

Alpinen auto on aika saman suuntainen, mutta vihreän tilalla on pinkkiä, sinistä ja valkoista.

3 tykkäystä

Voi paska. Verstappenilla ylivoimaisempi auto kuin Mersulla konsanaan. Kausi paketissa ennen juhannusta?

Eipä tuo ero Mersuun mitään mutta kun aika oli 1,5 sekuntia nopeampi kuin viime vuonna. :astonished:

Formula1com heti iskemässä “tämä ei ole sitä miltä näyttää, kaudesta tulee relevantti, uskokaa” -selittelyt ilmoille.

Kaudesta tulee taas huono, mutta ihan hyvää viihdettä ns. kisa kerrallaan. Toki ei tsämpiöntsip oikein kiinnosta muutenkaan.

4 tykkäystä

Toivotaan mahdollisimman moneen kisaan kunnon vesisadetta, kun räntää tuskin radalle saadaan. :joy:

2 tykkäystä

Olin aktiivinen F1:n seuraaja aina tuolta 1980-luvun lopulta saakka ja katsoin joka ikisen kilpailun. Valitettavasti sarja on menettänyt mun silmissä paljon ominaispiirteistään vähitellen tehtyjen sääntömuutosten vuoksi joilla erityisesti on suitsittu tallien mahdollisuuksia kehittää autoaan. Ja mulla oli aika pahat vibat kun Liberty Media osti koko sarjan - ja en oikein enää jaksa syttyä tohon lajiin. Erityisen tuhoisa on ollut cost capin tuominen yhdistettynä erittäin tiukkoihin sääntöihin mitä voi autossa muuttaa kauden aikana mutta silti pakotetaan jokainen talli suunnittelemaan oma auto. Johtaa siihen mitä nyt nähdään, joku talli onnistuu omassa autossaan ja muille on käytännössä mahdoton päästä samalle tasolle edes 2-3 kauden aikajänteellä. Sama ilmiö nähtiin kun Mersu tuli hybridillään mukaan, säännöt sitoi muiden valmistajien kädet ja kesti muutaman kauden että muut myllyt oli samalla tasolla.

Ja tosiaan, irtisanoin viime kauden avauskisan jälkeen F1 TV.n tilauksen.

6 tykkäystä

Tekeekö Sebbo paluun formula ykkösiin? :astonished:

Schumacher väläyttää Hamiltonin korvaajaksi todellista yllätysvaihtoehtoa. F1-uransa kauden 2022 päätteeksi lopettanutta Sebastian Vetteliä.

– Olen kuullut, että Sebastian Vettel haluaisi jälleen ajamaan. Heillä (Mercedeksellä) on tietystikin nyt tyhjiö täytettäväksi. Te näitte, mitä osakemarkkinoille tapahtui Lewis Hamiltonin siirryttyä Ferrarille. Se sai jotain aikaan, Schumacher sanoo Sky Germanylle.

1 tykkäys

Epäilen vahvasti, Sebillä tuntui jo parin viimeisen kauden aikana arvot olevan sellaisia että mielenkiinto kilpa-autoiluun ja lentomatkustamiseen ympäri maailmaa istuvat siihen aina huonosti. Ja eipä kaverilla ole juuri mitään saavutettavaa lajissa. No tulihan Schumi myös takaisin muutaman vuoden tauon jälkeen mutta silti…

1 tykkäys

Hornerilla ollutkin vaan rikkinäinen puhelin? Vai syvät taskut?

1 tykkäys

Oliko jossain mainittu että Adrian Newey olisi sanonut lähtevänsä samalla oven avauksella jos Hornerkin lähtee?
Jos tuossa on puoletkin perää niin Red Bullilta on takuulla tullut taskun täytettä Hornerille.

1 tykkäys

En oikein ole seurannut, enkä lukenut juttuakaan kuin hyvin haperosti. Taskuista tarkoitin mahdollista liikennettä Hornerilta kantajan suuntaan.

Taisi koskea vain ihan normaalia kenkimistä tuo myös Neweyn lähtö samalla ovenavauksella.

1 tykkäys

Näin mä tuon ymmärsinkin. :+1:t2:

1 tykkäys