Gallup, jalkapallon MM-kisat 2018; kenen bandwagonissa kuljet?

Tänään siis laitetaan pallo pyörimään Venäjällä.
Mikä maa on oma suosikkisi?

  • Venäjä
  • Uruguay
  • Portugali
  • Espanja
  • Ranska
  • Tanska
  • Argentiina
  • Islanti
  • Kroatia
  • Brasilia
  • Sveitsi
  • Serbia
  • Saksa
  • Meksiko
  • Ruotsi
  • Belgia
  • Englanti
  • Kolumbia
  • Joku muu

0 voters

Äänestyksessä saa olla vain 20 vaihtoehtoa, joten karsintaa oli tehtävä.

Taisin uhota jollekin kaverilleni et kannatan näissä kisoissa Panamaa.

5 tykkäystä

Päätän vasta kisojen aikana, kun olen nähnyt joukkueiden pelejä. Nyt ei vielä ole mitään selvää suosikkia.

1 tykkäys

Argojen ja Brassien menestystä toivotaan. Jos kohtaisivat finaalissa niin sitten voisi Messi vaikka voittaa. Neymar saa vielä MM-pyttynsä.

Muuten nautitaan vain kuningaslajista. Loma alkoi. Selkeä rytmi edessä. Yöunet ja kolmelta töllö päälle ja puolen yön aikaan kiinni ja unille. Ai että tätä on odotettu.

2 tykkäystä

Saksaa kannattanut jo -86 Mexicosta lähtien ja vähä aikasemmin, en itseasiassa tiedä mistä moinen lähti, sen aikaset starat vaan miellytti. Islantia on pakko sympata.

3 tykkäystä

Itsellä sama Englannin kanssa. En tiedä mistä moinen - sanoisinko pakkomielle - edes johtuu.
Kenties 80-luvun TV 2:n jokalauantaisen Englannin liigan lähetyksen aikaansaamaa.
Valioliigassa ei oikein selkeää omaa hevosta ole, mutta maajoukkuetta olen kannattanut “aina”.
Pelaajista parhaiten jäänyt mieleen Lineker, Shearer, Sheringham ja Rooney.

1 tykkäys

Argentiina ollut aina suosikki.

Kun Italia ei ole mukana niin sitten Argentiina. Mario Kempes ja 1978 kisat jäänyt hyvin mieleen. 1978 finaali yksi parhaista jollei paras kisahistorian finaali. :argentina:

Mulla tuo saksa tuli vasta -90 kisoissa, Lothar Matthäus, Jürgen Klinsmann ja Andreas Brehme. Siinä oli niin jumalainen Inter kolmikko ettei voinu olla tykkäämättä. Toki oli siinä monta muutakin pelaajaa joukkueessa kenestä tykkäsin (Völler, Littbarski, Riedle) mutta nuo kolme Interin miestä oli ne.

ps. Huh meinasi unohtua Bodo maalista! Itse entisenä maalivahtina aina tykännyt Saksan tuotannosta huippumaalivahdeista. Bodo Illgner, Oliver Khan ja nyt Neuer, kaikki eliittiä omalla aikanaan (ainakin minun silmissä😄)…

5 tykkäystä

Itsellä on jäänyt parhaiten mieleen Saksan pieni suuri mies eli Thomas Hässler. Tuo Saksan oma Maradona.

1 tykkäys

Maradoonan kautta Argentiinan kannattajaksi. Ei mua nyt kauhiasti haittaisi vaikka Uruguay,Kroatia,Islanti,Ruotsi,Tanska tai Meksiko voittaisi.
Brasilian,Espanjan,Saksan,Ranskan mahdollinen voitto sitten jo pistää vähä kiukuttamaan :smile:

But why?

Brasilia Argentiinan verivihollinen, Espanjan pelityyli yliarvostettua ja aivan sairaaaaan tylsää mielestäni, Saksa voitti viimeksi, Ranskan kukot vaan ylimielisiä :slight_smile:

Fanikone antoi suosikikseni Kroatian. Varalle Meksiko ja Tunisia.

Mutta annoin nyt sitten ääneni tämän ketjun kyselyyn Tanskalle. Toivottavasti se ei ole tylsä. 1986 kisoissa se oli todella viihdyttävä.

Serbian kelkassa ollaan. :slight_smile:
Islanti ja Kolumbia saavat myös yllättää.

1 tykkäys

Mua taas ei haittais Belgian voitto ollenkaan :wink: .

1 tykkäys

Koska Italia ei ole mukana niin äänestän Belgian puolesta.

Argentiina vuodesta 1978. Ekat kisat joita seurasin juuri hankitusta Salora-väriteeveestä.

2 tykkäystä

Vaikka tuohon kyselyyn laitoin “Saksa”, niin kyllä moni muukin saa voittaa. Ruotsin voitto vois olla aika ilkeä pala kestettäväksi. Mieluummin vaikka Islanti tai Tanska. Espanjakin käy. Tai vaikka Belgia, Sveitsi jne. En kovin osaa lähteä Argentiinan tai Brassien kelkkaankaan. Englantikaan ei ole ollut suosikkeja. Kestosuosikeista Italia ja Hollanti ovat poissa… no, Islannilla mennään, jos muut pettää! :slight_smile: