Tässähän rupeaa oikein urakka. Laskin, että seuraavaan kolmeen viikkoon tulee ainakin yhdeksän kierrosta pelattua. Kahdeksalla eri kentällä.
Lievästi ylikunnon vaara?
On kyllä. Sellaista tunnetta en ole golfissa enkä missään muuallakaan kokenut. Olisihan se hienoa selittää sitten kisoissa: “Olin ylikunnossa ja siksi avaus aukesi”.
Lähes yhtä hyvä selitys kuin jota käytän: olen joutunut lyhentämään avauslyötejä, koska näköni on heikentynyt.
Mulla on draiveri poikki ja siksi avaan puulla.
Ei sitä draiveria tartte, jos puu pysyy hyvin ladulla ja kantaa pidemmälle kuin punaisten boxi.
Kokemusta on ja itsekin hyllyttänyt draiverin vallan. Kulkee kuitenkin matkassa mukana turistina.
Pirunpellon vetäisin mulle hyvään tulokseen. En koskenut kertakaan draiveriin.
Itse kokeilin parilla väylällä pirunpellossa draiveria ja aivan turhaan, kuten viimeksi myös järvenrannassa. Puulla saa varmemmat avaukset, jotka voi sitten raudoilla pilata lyömällä sokettia ja kaivautumalla poteroon.
Parempi, kun antaa sen odotella parempia päiviä ja sitä hetkeä, että ensiksi opettelee lyömään sillä kunnolla. Ehkä ensi talvena voisi harjoitella,
Itse häviän puulla ehkä mitassa sen 20 metriä, mutta pääsääntöisesti se avaus on silloin omalla väylällä. Tai ainakin liki.
Lähipeli on sitten oma lukunsa. Ihan päivästä kiinni. Ja tuurista.
Golfissa lasketaan lyönnit eikä niiden pituuksia.![]()
Pisin draivi?
Pahus kun en pääse puolustamaan palstan kisaan tämän viime vuotista voittoa.
Eihän se ole kuin sanot työnantajalle, että puskee flunssaa.
Oma työmoraali on liian korkea tällaiseen. Duunariperheen kakara.
Mutta ensi vuonna se saattaa olla matalampi. ![]()
Otat vetovastuun? Hienoa.
En sanonut niin. Mutta pyrin osallistumaan, jos pelataan. Toki, tänäkään vuonna tätä hienoa peliä ei ole kahta rangekorillista enempää lyöty.
Tuohan ei ole este. Tuo on tekosyy.
Onhan se niinkin. Tällä kertaa pistänyt asioita tärkeysjärjestykseen ja siinä kohdassa golf ei ole niin tärkeää.
Purjehduksen harrastaja Lasse Mårtensonhan sen jo tiesi:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa. (?)
Kun saa esikoisen 41-vuotiaana, niin se menee vauvavuoden ajan golfin edelle. Lupalappu ensi vuonna pelata taas. ![]()