Helsingin IFK kaudella 2016-17

Mielenkiintoisen “juorun” kuulin eräältä Hifkin asioista enemmän tietävältä, että
osa Hifkin pelaajista on “hiukan” kyllästyneet erään pelaaja/taiteilijan asenteeseen, mutta stögö ei
mahda tilanteelle mitään. :wink:

Tuommonen pelaaja laitettaisiin aika nopeasti ruotuun Tapparassa :smiley:

Lennu vai JMA?

Vissiin Edari-Lennu. Juhi kuulemma painaa niska limassa duunia. Tai no, eihän se sovi edarimeininkiin.

2 tykkäystä

Se JMA ja sen puolentoistaminuutin taiteilut…ja välillä puolentoistaminuutin hiihtelyt kentällä
olisi jonkun moraalia syönyt.

1 tykkäys

Niin se voi olla, pitäisi varmaan muidenkin sitten saada jotain aikaiseksi kentällä, että heille peliaika olisi perusteltua.

Hifki tainnu herätä: kolmen matsin voittputkessa! Tosin vastassa ollut aika keposet jengit. En silti haluaisi Hifkiä puolivälierä vastukseksi… tosin tällä hetkellä näyttää todennäköisimmältä.

Heppoiset jengit ollut vastassa joo, ja siksi noita voittoja ei voikkaan ihan suurimpana saavutuksena pitää. Itseluottamukselle toki varmasti tehneet hyvää nämä voitot ja saattavat siivittää joukkueen komeaan lentoon.

Ei se kyllä ole suuremmin herännyt, hyvin nihkeitä voittoja ja tänäänkin Saipaa vastaan kaksi erää nollilla. Kärpät on selkeästi paremmassa iskussa jos nyt kohtaavat sääleissä.

Katsoin tuon Hifk-Saipa pelin. Hifk oli todella surkea ensinmäisen ja toisen erän. Kolmanteen erään saivat sitte maaleja aikaseksi.

Tällä kertaa tekstin muodossa urheilulehti lyttää Törmäsen nyyhkimisen ja nostaa ennenkaikkea tikunnokkaan Nybondasin, jonka heikko työjälki urheilujohtajana kertoo puuttelisesta ammattitaidosta niin urheilun kuin johtamisen osalta.

1 tykkäys

Okei. Mä en puolustele Hifkiä enkä Törmästä. Itse ovat kuoppansa kaivaneet, mutta voi jumalauta tota Savolaista. Aivan käsittämätöntä pasuunaa herra suoltaa varsinkin Nybondaksesta.

Eikös se urheilujohtaja juurikin rekrytoi pelaajia. Eikä tästä ole kovinkaan kauan aikaa, kun jossain mediassa Nybondas kertoili Hifkin arvomaailmasta ja siitä , että pelaajien on varsinkin kotipeleissä ymmärrettävä ns.Hifkiys. Täälläkin sitä pätkää kommentoitiin ja arvostettiin.

Savolainen puhuu aivankuin hän itse tietäisi kuinka kuuluu valmentaa. Hän on kuitenkin vain keskitasoa paskempi urheilutoimittaja ja vaikka Antti " Stögö" Törmänen olisi kuinka huono valmentaja tahansa, on Törmänen silti valovuoden edellä Savolaista, kun puhutaan jääkiekosta.

Meni tunteisiin.

@Miksa Savolainen ei oo ihan parhaasta päästä urheilutoimittajia, mutta kyllähän IFK:n ongelmien jäljet auttamatta palaa Nybondakseen. Nybondas ei operoi millään 1,2 miljoonan budjetilla, vaikka joukkue pelaa kuten sellaisen omaava. IFK:n urheilujohtaminen on surkeaa ja projektit eivät ole kovin pitkiä. Ei Helsingissä kaikki nyt niin erilaista ole, etteikö onnistumisia olisi voinut tullakin.

Kuitenkin Nybondaksen rekordi ei oo kovin mairitteleva: 1 mestaruus ja 1 hopea. Mitään muuta ei oo tullut paitsi tippumisia puolivälierissä. Jos TPS sai oman hommansa kuntoon järjellä, myös IFK sen saa kuntoon, mutta rekrytointejen pitää olla parempia tai sitten pelaajia pitää kehittää. Kaikki IFK:n viime kauden pelaajavat ovat taantuneet tällä kaudella.

4 tykkäystä

Itse asiassa ei ole. On jopa parhaasta päästä, mikä on surullista. Ei siihen edelle äkkiseltään mietittynä mene kuin Palomäki, Hoffren ja se Kiekkoareenan kaveri, joku JP se oli. Ja Lauri Lehtinen. Tietysti jos Sihvosen laskee toimittajaksi, väittäähän hän itse kuuluvansa moiseen ammattikuntaan. Äh, puhuin jääkiekkotoimittajasta. Joo, urheilutoimittajaksi huonommasta päästä.

Itse ketjun aiheesta, niin eihän Nybaria ja Törmästä voi puolustella mitenkään. Ensin mainittu tosin ei ole tainnut onnistua kuin kaksi kertaa IFK-urallaan. Joku Niittymäkikin kyykyttää Nybaria, vaikka on just aloittanut kravattihommat.

Kyllä Tapparan saavutuksia vaan osaa arvostaa näin jälkeenpäinki, 4 x finaaleissa putkeen, ilman urheilujohtajaa ja pienemmällä budjetilla :mikki: kyykyttää Nybaria 6-0 ja valmennuksesta ym organisaatiosta puhumattakaa

2 tykkäystä

Kyllä mä hyväksyn, että Hifkissä olis potentiaalia parempaan, paremmalla osaamisella. Nybondas ja Törmänen ei mitään kovin vaikuttavaa jälkee oo saanu aikaiseks.

Mutta…

Tällanen Savolainen on pelkkä iilimato, joka saapuu paikalle ainoastaan silloin, kun haistaa veren.

Sitähän toimittajan työ on…

Onko olemassa amamttiylpeyttä?

Minulla ainakin on joskus semmonen orastava tunne omalta osaltani :smiley:

1 tykkäys

Tämä kysymys sopii täydellisesti tähän ketjuun.
Sopisi myös moneen Tapparaa käsittelevään ketjuunkin ihan samoin.

1 tykkäys

@BlueOval @peterra Aaltonen meni täysin vääristä syistä ensinnä Hifkiin, hänen naisensa pakotti pelaamaan Helsingissä vaikka Kärpiltä oli muhkeampi tarjous pöydässä niin ei kelvannu, tiedä sitte olisiko Aaltonen halunnu oikeasti pelata Kärpissä?

Aaltonen niin sanotusti pellailee tämän kauden sielä loppuu, jos on enää kokoonpanossa. Aaltonen on kyllä hyvä pelaaja, jos vain sillä päällä on ja pystyy yksin ratkomaan pelejä, mutta muistan niin monta ottelua Aaltoselta Kärppien paidassa kun on vaan hiihdelly kenttää ympäri ja hyvä, että miestä ees kentältä huomaa, sillon tällön pikku neppi sinne ja tänne.

Aaltonen ei ole mikään paras luomaa henkeä pukukopissa. Mitä itse olen kuullut niin on kyse aika ylimielisestä pelaajasta ja tämä lienee selittää senki miksi ei aina kiinosta.