Hokkarit naulaan - entisten pelaajien uusia uria jääkiekon jälkeen

Tähän ketjuun kerätään kuulumisia entisiltä pelaajilta, jotka ovat ripustaneet hokkarit naulaan.

Lähteäkö kiekkouran jälkeen valmentamaan, koulun penkille vai suoraan työelämään vai alkaako “vapaaherraksi”?

Laitetaanpa tähän esimerkiksi Ruudustakin tuttu Vallinin Ari:

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/jaakiekon-kuusinkertaisesta-suomen-mestarista-tuli-kyseleva-asiakaspaallikko-200133740/

6 tykkäystä

En löytänyt mitään Hokkarit naulaan-ketjua, mutten uskalla perustaa, jos sellainen kuitenkin jo on, joten tänne.

Jatketaanpa aiheesta tässä ketjussa (aina saa luoda uuden otsikon, jos ei vanhoista löydy sopivaa aihepiiriä :slight_smile: )

1 tykkäys

Oli se aikoinaan kova veto Markus Mattsoniltakin lopettaa nuorena ja terveenä kiekkoura ja jatkaa isän jalanjäljillä yrityksen johdossa (Solmu on kirjoittanut jutun, mutta tällä kertaa ihan asiaakin):

6 tykkäystä

Lampinen ei montaa peliä ehtinyt pelata ennenkuin kävi miten kävi.

Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa. Tuskin edes hymyilyttää Lähteenmäkeä, kun tapausta muistelee. Oli minun jääkiekkoseuraamiseni törkein tapahtuma, ainakin siihen asti. Ja joku Moberg kehtas vielä kapinoida ja eros liiton tehtävistä. Hyi saatana.

8 tykkäystä

Jääkiekkouran jälkeen Sami Heleniuksesta tuli ensin koulunkäyntiavustaja ja sittemmin teknisten töiden opettaja:

13 tykkäystä

Kiitos tuosta linkistä, en olisi itse välttämättä törmännyt tuohon. Onpa hienoa, että kaveri on löytänyt kiekkouran jälkeisen elämän ja asiat vaikuttaisivat olevan kunnossa. Sitkeyttä, suunnitelmallisuutta ja omia ajatuksia löytyy Samilta ja tulevaisuus on varmasti noilla avuilla mukava.

2 tykkäystä

En muista, oliko Sport seura, missä viime kausi päättyi, mutta siellä ainakin pelasi joten laitan tänne. Otto Honkaheimon ura päätökseen.

Mode-edit. Siirsin Sportin ketjusta.

1 tykkäys
3 tykkäystä

@Desperado postasi “Matkan varrelta - jääkiekon historiaa” - ketjuun Jesse Jyrkkiön kuulumisia ja laitetaanpa siitä pätkä tähänkin ketjuun:

Jyrkkiö lopetti uransa 33-vuotiaana, keväällä 1992, ja siirtyi täysipäiväiseksi ulosottomieheksi. Hän oli työskennellyt ulosottovirastossa jo uransa aikana yhtä HPK-kautta lukuun ottamatta.

  • Olen käynyt vain kiertokoulun väärään suuntaan, Jyrkkiö nauraa.
  • Nykyään täällä on hommissa lakimiehiä ja ekonomeja. Lähde: Iltalehti
1 tykkäys

Kikka Ekku on touhunnut peliuransa jälkeen kirjanpitotöissä yrityksessä, jossa hän omistajana.

4 tykkäystä

Tarinaa Louhen Jyrkistä. Jykä valmentaa lisäksi ylöjärveläistä, tämän vuoden motocrossin Suomen mestaria, Jere Haavistoa. Käytiin Jykän kans katsomassa muutama vuosi sitten pelikin Hämeenlinnassa. Kerho perhana voitti Tapparan jatkoilla.

4 tykkäystä

Konsulttiyritys Innolink on varsinainen entisten (Tappara-taustaa omaavien) liigapelaajien keskittymä, jossa työskentelevät Jarkko Varvio, Ari Vallin, Atte Pentikäinen, Mikko Niinikoski, Mikael Edelmann sekä korkeimmillaan Mestis-tasolla kiekkoillut Tuukka Suoniemi. Mainittakoon myös, että lisäksi porukkaan kuuluu Mikko Leinonen (ei SE Mikko Leinonen) ja Jani Nieminen (ei SE Jani Nieminen).

2 tykkäystä

Toni Mäkiaho pyörittää nykyisin SiipiWeikot -ravintolaa Espoossa:

1 tykkäys

On myös itse tiskin takana. Pari kertaa olen häneltä siipeni ostanut. En siis lukenut juttua, varmaan tulee sielläkin ilmi.

1 tykkäys

Miksiköhän olen inasen skeptinen että SH olisi tuon taustalla. Veikkaan jotenkin että on vain palvelun kasvot.

Muokkasin lainausta niin että xxx = palvelun nimi.

2 tykkäystä

Sami Heleniuksen pisnekset eivät tällä kertaa onnistuneet.

Kuinkahan monella meistä palstalaisisista on ollut omasta mielestä hyvät suunnitelmat…

Aiemmin linkkasin tuon perustamisuutisen otteita. Mahtoi olla nohevat asiantuntijat vinkkailemassa lainopillisia neuvoja.