Hokkarit naulaan - entisten pelaajien uusia uria jääkiekon jälkeen

Ilveksessäkin pelanneen NHL -ykkösvarauksen Patrik Stefanin ura päättyi aivotärähdysten ja jatkuvien lonkkavaivojen myötä.

Stefan pyörittää nykyään pelaaja-agenttien toimistoa.

Stefanin ainutlaatuinen kokemus NHL:ssä antaa hänelle perspektiiviä keskustella asiakkaiden kanssa kiekkobisneksen vaikeimmistakin puolista.

– Tämä on vaikea bisnes olla mukana. Ei kysymystäkään siitä, mutta kun opastat nuoria pelaajia läpi heidän voittojen ja tappioiden - sillä olen ollut niissä itse mukana - se on erittäin palkitsevaa, Stefan sanoo.

Teemu Riihijärven tarina… Varaus NHL:ään ja loukkaantumiset väärään aikaan:

Riihijärvi osaa samaistua suuren yleisön reaktioon, mutta tietää kolikon toisen puolen.

– Olen nähnyt pelaajien loukkaantuvan todella vakavasti ja joutuvan fyysisesti niin huonoon kuntoon, että terveys on puhtaasti vaarassa. Koen itse saaneeni pelata pitkän uran, pääsarjatasolla yli 400 ottelua pelannut Riihijärvi sanoo.

– Varausvuodesta alkaen opiskelut olivat minulle tärkein asia. Suuri kiitos kuuluu myös agentilleni Don Baizleylle, joka huomasi opintojen kiinnostavan minua ja kannusti niihin.

1 tykkäys

“Pentikäisen pitää lyödä hilloa tiskiin, sillä Kuusela jätti viime talvena siviilityönsä ja ryhtyi ammattilaisheittäjäksi.”

Mitäköhän Atte on tehny että löytyy tota hilloa mitä pistää tiskiin? Tuskin jäähokilla on sellasia tilejä tehny, että niillä rahotetaan urheilijan uraa? Vai millasesta rahallisen tuen suuruudesta nyt edes puhutaan? Joka tapauksessa hieno homma!

4 tykkäystä

Eiköhän Aten työtehtävät managerina ole hommata sponsoreita, jotka mahdollistavat Aten managerihommat ja Kuuselan täyspäiväisen harjoittelun ilman palkkatyötä.

9 tykkäystä

Tuomo Ruutu ei ole tainnut vieläkään ilmoittaa uransa pelaajana päättyneen, mutta eiköhän herra silti jo tänne kuulu. Ainakin merkit vahvasti siihen suuntaan viittaavat, kun nuorten maajoukkueessa pyöri valmennushommissa ja nyt liittyy New York Rangersin vahvuuteen nuorten kehittämisen parissa:

New York Postin mukaan, New York Rangers on palkannut entisen NHL-hyökkääjä Tuomo Ruudun seuran valmennusryhmään. Yli 700 NHL-ottelua urallaan pelannut Ruutu toimii nuorten pelaajien kehitysvalmentajana Euroopassa.

1 tykkäys

Tuomohan on jo nyt mukana Rangersin maanantaina alkaneella harjoitusleirillä:

Roberto Luongo ei lyönyt pelkästään hokkareita naulaan, vaan hilasi varusteensa vähän korkeammalle roikkumaan…

8 tykkäystä

Sean Bergenheim pelaajayhdistyksen uusi PJ.

https://www.sjry.fi/ajankohtaista/uutiset/2019/06/12/pelaajayhdistykselle-uusi-hallitus/

2 tykkäystä

Kari Lehtonen (eliteprospect) on päättänyt välikauden jälkeen epävirallisesti päättää uransa, tosin jättäen oven raolleen, näin kertoo The Athleticille antamassaan haastattelussaan. Ajatteli viime kauden alussa odottavansa jonkun loukkaantumista tai huonoa kauden alkua ja saaden sopimuksen tätä kautta. Mutta lopulta perhe vei mennessään ja pelaaminen jäi. (Huom. Maksullinen artikkeli)

Suomeksi:

Kiitos Kärppä. :clap:

3 tykkäystä

Jatkoajan HIFK osiota löytyi kommentti jossa sanottiin Niklas Bäckströmin lopettaneen uransa ja jatkaa jääkiekon parissa ilmeisemmin maalivahtivalmentajana Nikke on jo tällä viikolla mukana Columbuksen NHL lupausten kesäleirillä opettamassa maalivahteja.

Ja tuon kommentin kirjoittaja ei ole kukaan random HIFK fani vaan omalla nimellään jatkoaikaan kirjoitteleva Jukka Ropponen joka on ilmeisesti jokereiden SM liigajoukkueen entinen maalivahtivalmentaja.

7 tykkäystä

Kauas ei tarvinnut selata tämän löytääkseen jo aiemmin laitettuna.

Tuo linkki olikin @BlueOval’ia varten.

Venla Hovi aloittaa uudessa pestissään Winnipeg Jetsin kaiken ikäisten- ja tasoisten pelaajien taitovalmentajana:

5 tykkäystä

Upeaa että ura jatkuu vielä. Näitä tarvitaan!

"MM-kotikisoihin pelaajauransa lopettanut jääkiekkohyökkääjä Venla Hovi jatkaa lajin parissa kokopäiväisenä valmentajana. Hovi työskentelee Jets Hockey Developmentille.

Hovin työnkuvaan kuuluu kaikenikäisten ja -tasoisten pelaajien valmentaminen. Toimessaan hän antaa yksityistunteja, valmentaa pienryhmiä ja vetää myös joukkueiden jäitä".

1 tykkäys

Siis työskenteleekö Venla Hovi Winnipeg Jetsin NHL jengille suoraan vai onko vaan ns keikkaluontoisena valmentajana vai onko Winnipeg Jetsillä oma naisten joukkue.
Ihan siksi kysyn kun en tuota naisten jääkiekkoa juuri seuraa.

Hokkarit naulaan.

2 tykkäystä
4 tykkäystä

Iki-Jokeri Tomi Mäki laittoi hokkarit naulaan ja alkaa nuorten pelaajien kehitysvalmentajaksi:

6 tykkäystä

Yli tuhannen NHL ottelun pelannut, neljän Stanley cupin ja Olympia kullan voittanut Chris Kunitz (ep) päättää pelaaja uransa 39 vuotiaana ja hyppää apulaisvalmentajaksi Blackhawksin farmijoukkue Rockford Icehogsiin.

4 tykkäystä