HPK - Tappara 11.03.2017 (La)

Torstain pelistä päättelen vaan, että Haapalan & Karjalaisen kevätkunto on ihan kohdillaan ja tämä peli ei sitä kyllä kaada suuntaan eikä toiseen. Luoto oli kaiketi alunperin se ns. ykkösvaramies, mutta tästä kokoonpanosta voisi päätellä, että ei nyt ainakaan ihan heti oo varamiehenä rivissä.

Peltola tuonee sen, mitä tiedetään kyllä, kunhan nyt kunnossa pääsee pelaamaan. Tämä on mielestäni ihan perusteltua, kun varmaan halutaan sitä laajuutta tuolta nelosesta ja tuo A-junnujengi saa hyvää treeniä kovista peleistä tässä - vaikka onko tää nyt sit niin kova peli, kun kellään oo mitään panosta? Kärppiä vastaan tuo nelosketju pelasi muuten hyvin, kun viimeksi pelas.

Toki mieltä tästä nyt voi olla suuntaan jos toiseen, mutta kyllähän tää loppurunkosarja erään joukkueen osalta melkoiseksi pelleilyksi meni. Tuo Pelicans-peli onneksi pelasti paljon, jos se olisi ollut samanlaista hiihtelyä kuin muut pelit niin tilanne olisi toinen, mutta se oli hyvää ja yritteliästä kiekkoa, jota voidaan kaikesta huolimatta nähdä myös tänään.

Olisko vaan pientä jumia Haapalalla ja Karjalaisella pelsu pelistä ja annetaan sen seurauksena huilata. Runkosarjan päätöspelissä kaikki pelaa. Näin itse näen tämän.

1 tykkäys

Ketjulotolle täältäkin iso ihmettely taas kerran, mutta plussat pakkipareille, nyt on sellainen järjestys kuin kuuluu ollakkin…

Olisikohan Luoto nyt kumminkin telonut polvensa törmäyksessä Lajusen kanssa.

Paljon mahdollista, ei oo kokoonpanossa ja näillä kokoonpanoilla ei kukaan tiedä, onko joku loukkaantunut vai onko muuten vaan “day off”. :wink:

Joo eiköhän kaverit vaan huilaa ja parantele pienetkin vaivat pois. Ei mitään järkeä pelata näitä pelejä jos on jotakin vaivaa. Itse en jaksa stressata kokoonpano muutoksista. Pelissä ei ole yhtään mitään panosta. Pelaillaan pelit pois ja keskitytään plejareihin.

3 tykkäystä

Vituttaa niin, että toivottavasti Pyörälä tekee tänään 7 pistettä.

Lopettais jo tuon pelleilyn

Kuka saatana tuohon maanantain peliin uskaltaa lipun ennakkoon ostaa?
Oikea markkinoinnin voimannäyttö.

Olin päättänyt, että menen katsomaan maanantain pelin, mutta en varmaan mee

Ei siellä mitään lepoa levon vuoksi tarvi. Siinä on viikon tauko ennen pleijareita. Pahimmassa tapauksessa joillekkin tulee kahden viikon tauko ja pleijareiden alussa huomataan, että juna meni.

5 tykkäystä

Niin. Tätä showta kun seuraa on pakko kysyä itseltään, että missä on kunnioitus liigaa tai tätä sarjaa kohtaan. En edes viitsi aloittaa asiakkaiden kunnioituksesta, sitä näissä viime aikaisissa toimissa ei ole ollut tippaakaan.

1 tykkäys

Toivottavasti tämä kikkailu ei tosiaan osu omaan nilkkaan. Playoffien alussa yhtäkkiä lyödään paras kokoonpano tulille, ja homma sakkaa, kun pelaajien roolitus ollut ihan erilainen viimeiset pari kuukautta. Siellä katsellaan, että josko tuo joukkuekaveri tekisi ja ottaisi johtajan roolia, ja sitten tiivis Ilves tulee ja vie pari ensimmäistä peliä ja katastrofi alkaa olla valmis.

3 tykkäystä

Ollaanpas täällä taas nega edellä. Kun ei koko totuutta tiedä, kannattaa säästää omia hermoja ja luottaa siihen että joukkueen johdolla on homma hallussa.
Ja kyllä, hallille menen taas maanantaina. Mitäpäs muutakaan, mielestäni tuollainen jonkinmoinen protestointi jostain ei tule kyseeseen, ainakaan minulla.

13 tykkäystä

Nyt Messi… suhunhan on tarttunu pikkusiskojen itkupotkuraivari päälle…
Muttabihan vakavasti, kunnei tää kikkailunosuis omaan nilkkaan…

1 tykkäys

Tähän keskusteluun ei ole yhtä oikeaa näkökulmaa - se ollaanko me “nega edellä” vai “posi edellä” on aika pitkälti riippuvaista peliesityksistä.

Itse keskustelen tästä asiasta ennen kaikkea fanina, koska se on minulle tärkeää - nostan seuraavat asiat esille ihan vain fanina:

• Tavoitteen pitää olla mestaruus ja mikäli tämä kikkailu palvelee meidän tavoitteita mestaruudesta, se on ymmärrettävänä osaksi taktiikkaa sitten. Koska en ole joukkueen sisällä, minun ei tarvitse ymmärtää taktiikkaa tai strategiaa.

• Minä olen maksanut peleihin lipuista ja olen olettanut lippua ostaessani, että minulle halutaan näyttää parasta mahdollista tuotetta joka ilta. Vertaus on ehkä vähän lapsellinen, mutta jos sinä menisit hakemaan kaupasta tietokonetta ja sinulle tarjottaisiin kaikkia muita malleja paitsi sitä, jota olet tullut katsomaan, olisitko tyytyväinen palveluun? Tai siihen, että siellä varastossa on se tietokone, jonka haluat, mutta sinä et voi saada sitä

Osittain kyseessä on Liigan oma moka, mutta jos asiakkailta veloittaa rahaa tuotteesta niin silloin palveluntarjoaja on velvollinen tarjoamaan sen hetken parhaan tuotteen. Tämä tilanne ei vertaudu mihinkään tyhjennysmyyntiin ja jos Tapparan varastossa on toisinaan 90 pistettä ja samalla sanotaan, että “vaan voitosta pelataan” niin asiakasta pidetään jo lähinnä tyhmänä. Eihän Tappara pelaa voitosta - se vaan pelailee pelejä pois.

Päivän pommi on mielestäni tässä.

8 tykkäystä

Kyllä on ollut repaleiset viimeiset kymmenen runkosarjapeliä Tapparalla rosterin suhteen. Se onko valmennuksen tarkoituksellista säätämistä vai jatkuvista pikkukolhuista johtuvaa jäännee arvoitukseksi.
Tänään pelaillaan vaan yksi peli pois kun kerran on kalenterissa, se ei ole Tapolan tai Tapparan vika. Näin se vaan on mennyt, koska Tappara on runkosarjassa ollut ylivoimainen muihin nähden.
Illan pelistä ei ole mitään odotuksia, mutta toive on ettei kukaan loukkaa itseään.

1 tykkäys

Hmm, voisin aloittaa taas perinteeksi muodostuneella kommentillani, “älkää porakko”, mutta en aloita koska täällä on fiksuja kirjoittajia, perusteluja ym. hienoo ja moinen aloituskommentti voisi vaikuttaa loukkaavalta.
Kuitenkin olen aina vaan vastarannankiiski ja tässä pari mielipidettä:

• Emme tiedä tarkalleen tilannetta
  • Jokainen peli on riski
  • Mestaruusmalja on lukitussa kaapissa
  • Kaapin avain on Henrik Haapala
  • Pitkään jatkunut “sekava” peluutus valmistaa joukkuetta kestämään yllättäviä muutoksia
  • Positiivista palstalaisille: Salonen kuuden pelaavan joukossa

Loppuun vielä: Olisi äärimmäisen tärkeää päästä aloittamaan playoffit täysin terveellä miehistöllä. Ei meillä ole varaa kuitenkaan menettää lukuisia äijiä, ja yhtä äijää ei ollenkaan.

15 tykkäystä

[quote=“peterra, post:29, topic:4578”]
Niin. Tätä showta kun seuraa on pakko kysyä itseltään, että missä on kunnioitus liigaa tai tätä sarjaa kohtaan. En edes viitsi aloittaa asiakkaiden kunnioituksesta, sitä näissä viime aikaisissa toimissa ei ole ollut tippaakaan.
[/quote]Mut jos mietitään asiaa toista kautta. Pelit on olleet panoksettomia jo tovin. Tällä jatkuvalla ketjuruletilla saadaan kiekkojännäreille jotain jännitettävää, kun ainakin kokoonpano on joka pelin alla yhtä suuri yllätys… :wink: Kunnioitus tosin puuttuu, mutta edes pieniä show elementtejä…

Noin muuten toiveena peliin vain se, että kun ny ei sattuis mitään. Varmasti intensiivinen matsi tulossa, kun kaverillakaan ei ole mitään panoksia pelissä. Varovainen peukku Salonen-Rantakari parille, koska on ilmeisesti uskallettu luopua siitä left-right ajattelusta ja saatu lopulta Saravo sinne seiskapakin paikalle

1 tykkäys

Onko tolla ketjujen räjäyttämisellä oikeastaan mitään väliä enää tässä vaiheessa. Pakisto on suhkot sama ollut kokoajan. Yyvee ja Aavee kanssa. Tätä sekoitusta on nyt kuitenkin jatkunut jo ainakin 15 peliä. Kaikki varmaan jo tietävät kuinka pelitapaa toteutetaan Ja pelikaverit on tuttuja keskenään. Nautitaan sit ensi kaudella taas kun Venäläinen vetää 1.5 vuotta samalla paikalla.

3 tykkäystä

En ite näe ainakaan yhtään mitään ongelmaa antaa täysin merkityksettömissä peleissä eniten pelanneille vapaapäiviä jos heillekin asia ok. Mielenkiintoahan tuo neloskenttä toi Oulun peliinkin, jossa heidän ennakkoluulotonta peliä oli todella hieno seurata. Yksi ottelu kyseessä, mutta tuon näkemäni perusteella kuka tahansa kuuluisi liigaan ennen Levtchiä…

On tämä aika moista pelleilyä mutta minkäs teet kun kerran on mahdollisuus tähän toivottavasti ei tosiankaan kopsahda omaan nilkkaan sillä pelkästä huili vuoroista tässä on kyse paitsi Peltolan osalta ,hiihdon MM kisojen aikana Norskit oli katsomassa kisoja .

Mielummin tässä pelissä huilia Haaplalle ja Karjalaiselle kuin maanantain kotipelissä. Sinne sitten täysi miehistö kun runkosarjan pytty nostetaan.

Hienoa että Oulussa hyvin pelannut junnuketju saa uuden näyttöpaikan ja varmasti pelaa sen 12 min.

2 tykkäystä