HPK - Tappara 7.12.2024 (La)

Olihan tuo aika kova vetää 3 ketjullä, käytännössä.

6 tykkäystä

Rike anto palaa tuomareista ja pisti vähän tavaraa uusiksi ääniklippi lopussa.

26 tykkäystä

Oikein hyvää settiä Rikeltä. On se saatana kumma, että noi seeprat on ihan kuninkaita, vaikka oikeasti ovatkin pelin palvelijoita. Katotaan, mitä on tulossa.

32 tykkäystä

Löytyykö pelin jälkeistä pelaajahaastattelua mistään?

Olis hieno kuulla Q:n haastattelu.

On niitä jotka yrittää tämän Liigan pelillistä antia nostaa ja sitten on näitä muita.

V*tuttaa ihan Riken puolesta, ku näkyy kotisohville asti tuo raitapaitojen asenne häntä kohtaan. Kotimaiset valmentajat saa mesota miten tahtoo.

8 tykkäystä

Voisko jopa johtua siitä, että Suomijulleille pystyy “vttuilemaan” takasikin, mutta englanninkielen taso on sen verran alkeellista kumminkin, ettei löydy heti “aseita” hyökätä takasin?

2 tykkäystä

Oli kyllä erikoinen pressi, ei ollut paljon kysymyksiä. :thinking:

Se on niin helppo tulla siihen laidan viereen pyöritteleen silmiään ja sanoo:
”wii dount spiik london ” sitten kun vastapuoli sanoo ainoon sanan ”fu*k jonka ymmärrät niin samantein joku boxiin :joy:

1 tykkäys

Ei niitä oo koskaan missään :man_shrugging:t3:

Oli kyllä tuomaritoiminta suoraan sanottuna TÄYTTÄ PASKAA!

Annetaan jäähyä toiselle, sitten valmentaja ripittää niin korvaillaan kunnolla ja sitten toinen valmentaja ripittää niin korvaillaan toiselle.

Rönnin mielestä meni taas varmaan kybällä nappiin.

Onneksi saatiin taisteltua 2p💪

6 tykkäystä

”Vaihdettiin vähän kuulumisia. Eetu löi pari kertaa liikaa (Juha) Metsolan patjoihin. Koin velvollisuudekseni torpata miehen maalilta pois”, Joni Tuulola kuvaili.
Molemmat pukarit saivat tilanteesta kahden minuutin rangaistuksen väkivaltaisuudesta. Joni nauroi makeasti jäähyboksissa. Sen sijaan Eetu kävi kuumana kuin hellankkoukku.
”Ottaahan se aina koville, jos jää veljesten väännössä alle. Sen jälkeen hänen ainoana intressinään näytti olevan huutelu toiseen jäähyboksiin”, Joni herkisteli.
Vastakuitti tuli muutamaa minuuttia myöhemmin Eetun pohjustettua HPK:n tasoitusosuman.
”Kyllä se yritti höpötellä jotakin, kun luisteli onnittelujonoon. En viitsinyt kuunnella.”
Palattiinko asiaan vielä kättelyssä?
”Todettiin yhdessä, että oli hyvä matsi. Käydään tilanne läpi myöhemmin, jos on tarvetta”, Joni Tuulola heitti.
Voi olla, että tämä aiheuttaa naurunremakan vielä perheen joulunpöydässä.
”Kerho heitti meille päätöserässä hyvän haasteen. Siinä tarvittiin fyysistä pelaamista. Toivottavasti pystymme siirtämään saman tuleviin kamppailuihin”, Joni Tuulola vakavoitui.

Jatkoaikaosuma toi hymyn Joni Tuulolan huulille.
”Se oli etukäteen suunniteltu vaihtokikka. (Otto) Leskinen teki sen tarkoituksella. Näin saimme läpiajon”, hän yritti vakavalla naamalla.
”Saattoi olla… Pääasia, että peli kääntyi näin. Vaikeuksien kautta voittoon.”

Lisää tilaajille alla!

10 tykkäystä

Enpä tiedä. Matsissa nähtiin kuitenkin taas paljon viimeajoille tyypillisiä puolustuspään virheitä, joten en täysin kohtuuttomana pidä, että se maksoi pisteen. Kolmannen erän laukaisukartta täysin Kerholle.

Tuomarit toki vaikuttivat pelin kulkuun ihan liikaa tänään. Riken kritiikki pressissä oli mielenkiintoinen. Media ja ihmiset tarttunevat tuohon tuomarien kommunikaatiovajeen kritisointiin, mutta pääviesti taisi kuitenkin olla estämispelin salliminen, jos oikein tulkitsin.

2p hankalassa tilanteessa on kuitenkin ihan ok. Viiden pisteen viikko, eli 2,5 per peli. Molemmissa matseissa haasteita rosterissa ja pelissä.

Illan positiivinen oli Veli-Matti Savinainen, joka oli saanut peliinsä pari napsua lisää jalkatyötä ja dominoi 5m säteellä maalista. Oli maskissa vahva, teki peliä, raastoi kiekkoja laitapaineista. Jarikurrimestari on selvästi vertymässä.

1 tykkäys

Oot oikeassa. Rike just painotti, että Kerhon toinen esti karvaajaa ja toinen vei kiekon estämisen ansiosta.

Ei HPK:n materiaalilla hirveästi muuta voi tehdäkään kuin estää. Tappara toki voi itse katsoa peiliin tehokkuutensa kanssa; edes vähän ok suorituksella tästä olisi varmaan ollut käännettävissä enemmän kuin kaksi maalia varsinaisella.

Myös Tappara sai sitä ylivoimaa paljon eikä niitä hyödyntänyt. HPK hyödynsi pelin hetkensä hienosti.

Ja kyllä Rikard oikeassa on: HPK pelaa kahta eri tapaa tällä hetkellä, joista toinen on trap ja toinen on kiekottoman estäminen. Tuomarit eivät tänään puuttuneet siihen juurikaan. Tänään myös Sailio oli oma limianen itsensä: tuomareilla ei ollut kanttia laittaa Tapparalle lisää ylivoimaa, niin poimittiin esim. Keskisen poikkari, kun ensin Sailio runttasi niitä kolme Keskiseen.

2 tykkäystä

Ja pelasi eniten hyökkääjistä, yli 24min, joten hommissa oltiin ihan tosissaan!

1 tykkäys

Ehkä enemmän tarkoitan sitä, että paikkoja oli rakentaa pelistä lopputulokseltaan erilainen. Tosin Kerholla oli aika massiivinen xG. 5,39 on varmasti kauden suurimpia. Laukaisukartta paljastaa myös kahden ekan erän kohdalta, että Kerho oli sektorissa. Kaikki vaan meni harakoille.

Lopussa saatiin vielä mahdollisuus ylivoimalla palauttaa asiat järjestykseen. Siinä kohtaa tuntui, että tämä on Hollywood-elokuva ja otetaan kolme pongoa vastoinkäymisten jälkeen. Kun Kerho otti aikalisän, meidän ykköstykki oli jo odottamassa aloitusta.

Tässä matsissa oli muuten aika paljon erilaisia nyansseja ja pieniä tilanteita. Pintaa syvempi peli. Paljon syvempi peli kuin Jukurit-peli.

Kerholta lopulta aika hyvä peli, joten missään nimessä piste ei ollut iso vääryys. Tappara saa olla tyytyväinen voittoon, Tuulolan jäähyn aikana olisi hyvin voinut tulla 3-2 ja myös jatkoaikamaalia edelsi Tapparan kiekonmenetys omissa, jonka Kerho sähläsi totaalisesti.

Voittomaali meni oikealla pelaajalle, erittäin hyvä peli Quinnevilleltä.

Joo, eilinenhän oli ihan viihdyttävä™ ja intensiivinenkin matsi, vaikkakaan ei pelillisesti laadukas. Oli kamppailua, hyvät maalivahdit, vähän koiruuksiakin ja Tuulolan veljesten painit.

Jos isompaa kuvaa hakee, niin Tappara v2.1 on ollut vaikeuksissa puolustus- ja kamppailupainotteisia tsemppikiekkojoukkueita vastaan. Viime kauden vastaiskujen roiskiminen toimi näitä vastaan ehkä paremmin kuin trappiin puuroutuvat kontrollilähdöt?

1 tykkäys