Hatun nosto Barkoville jos maksaa itse vielä vakuutusmaksunsa. Täytyy olla todella iso Tappara sydän.
Olisi kyllä erittäin hatun noston arvoinen suoritus, jos satkun kaivaa takataskusta…
Liigassa nyt pelaavilla kaksisuuntaisen NHL-sopimuksen omaavilla pelaajilla vakuutusmaksu jää kymppitonneihin, mikä ei ole iso lasku NHL-seuroille.
Ei kai siinä mitään ristiriita ole, jos tiedossa on, että Florida olisi vakuutuksenmaksaja Barkovin pelatessa Tapparassa, mutta pelilupaa ei vielä ole.
Floridan on paha lähteä Barkovilta kieltämään Tapparassa pelaaminen, kun sopimusta heillä on jäljellä enää kaksi vuotta ja syitä Floridaan jäämiselle ei ole muuta kuin hyvä sää. Siinä on seura vähän pakotettu nuolemaan pelaajan persettä, kun eivät ole onnistuneet kilpailukykyistä joukkuetta kasaan ykkössentterinsä ympärille.
Ei mitään uutta, lisää Jukan kommentteja.
Pelaako siis Barkov pian Tapparassa?
– Mielenkiintoinen kysymys. Sasha on meille tuttu mies ihan jokaiselta syksyltä, hän on aina harjoitellut meidän kanssa ennen harjoitusleirejä. Nyt kun kauden alku on venynyt vielä enemmän, niin hän on harjoitellut pienryhmissä ja tehnyt yksilöharjoitteita, Rautakorpi kertoi.
–Asia ei ole vielä edennyt eteenpäin. On selvä asia, että kaikki kivet käännettäisiin, jos olisi mahdollista saada tuon tason pelaaja joukkueeseen.
Lauseet ”Mielenkiintoinen kysymys” ja ”Asiat eivät ole vielä edenneet eteenpäin” viittaavat siihen, että jotain tunnusteluja asiasta on ainakin käyty.
Tämäkin kohta YLEn uutisesta on aika mielenkiintoinen:
– Kyse ei ole työsulusta eli päätäntävalta ei ole pelaajalla, vaan seuralla. Pätkäsopimuksissa pelaajan on toki ensin itse haluttava pelata. Sen jälkeen on kuitenkin NHL-seuran ratkaistavissa, että onko se mahdollista. Tällä hetkellä se on ollut mahdollista vain tulokas- tai kahden suunnan sopimuksella pelaaville. He ovat helpommin vakuutettavissa, Rautakorpi korostaa.
Mielikuva Barkovin ja Laineen pelaamisesta Tapparan paidassa on siis seuran näkökulmasta pikemminkin unelmaa kuin totisinta totta. Rautakorven mukaan Tapparan on valmis kortin katsomaan, jos tilanne tulisi eteen.
– Miten sitten tämän tason pelaajien kohdalla edetään? Siihen ei ole vielä suoraa vastausta. En tiedä, enkä sitä prosessia tällä hetkellä tee.
Katsellaan rauhassa kuinka käy…
Olishan se hienoa jos Barkov tai Laine pelais Tapparassa, mutta esim Kasperi sais vielä vähemmäb peliaikaa. Vaikea päätös, itse jatkaisin näillä vanhoilla. Tunne vie enemmän kuin järki.
Toisaalta Barkov ja Laine toisi katsojia lisää halliin ja fanituotteiden myynti lisääntyisi.
Kenelläkään asioista oikeasti päättävillä ei ikimaailmassa ole munaa ilmoittaa pelaamaan halajavalle Alexander Barkoville että “ei ny tällä kertaa ole tarvetta, kattellaan joskus toiste”.
No ei. Barkov on Tapparan osaomistaja. Tuskin Rautakorpi tai kukaan muu Barkoville sanoisi ”sori mutta tossa on toi Simontaival kans, et sä ny oikein mahdu”
Tää on hyvä pointti. Näinä aikoina kaikki katsojat ja fanituoteostot ovat varmasti tervetulleita.
Ei NHL:n yhdelle parhaimmista senttereistä, joka sattuu olemaan oma kasvatti ja omistaja, sanota ei.
Sanoo Aamulehti mitä tahansa, Florida ei vakuutusmaksuja maksa. Tajuaahan sen maalaisjärjelläkin.
Kokeilin. En tajunnut. Lapua ei liene maaseutua
Onneksi minä en ole päättämässä saako Barkov pelata vai ei. Varmaan kivitettäisiin Hakametsän parkkipaikalla. Se nyt oli vaan ajatus tämän hetkisten pelaajien puolesta.
Jos Barkov nyt vetäisi muutaman kotipelin ennen joulua, niin veisikö se liikaa peliaikaa muilta? Vieraspelit voisi pelata nykyisellä kokoonpanolla kun ei nuo NHL starat kuitenkaan mihinkään bussiin lähde istuskelemaan ![]()
Kyllähän Barkov olisi parasta mitä tässä tilanteessa voi tapahtua koko Liigalle. Vetäisi yleisöä joka puolelle lisää. Kiinnostus nousisi, jopa Telia hyötyisi.
Itse olen ollut koko syksyn pätkätyöläisiä vastaan paitsi Kemmu, koska jotenkin uskon hänen jäävän loppu kaudeksi. Mutta Ilves peli havahdutti siihen että joukkuetta tarvitsee vahvistaa jotta pärjätään myös kärkiseuroille kunnes Tapola saa kuviot ja kaavat ajettua jätkille takaraivoon. Barkov on sellainen dynamo joka pystyy kääntämään pelejä vaikka joukkueen peli vielä itsessään olisi keskeneräistä.
En muista kuka on sanonut, mutta:
Yhden täytyy olla tulessa, että muut syttyy.
Rautakorpi sanoo painetussa Aamulehdessä, että Barkovin, Laineen ja Jokiharjun kanssa ei ole keskusteltu pelaamisesta.
Sasha on sen profiilin pelaaja, että pakko ottaa, jos siihen on pienikin mahdollisuus. Se ei kuitenkaan ole peruste, että joukkuetta pitäisi vahvistaa, että pärjätään muille. Meillä on todella kova nippu hyökkäyspäässä jo nyt. Taso pitää vaan saada ulos. Sarjassa ollaan kolmantena. Se ei ole huonosti.