Huhu: Aleksi Heponiemi Liigaan 2018-19?

Heponiemen Swift Current Broncos voiiti WHL:n mestaruus ja kausi huipentuu Memorial Cup:iin, jonka finaali pelataan 27 päivä. Itse Cup alkaa tämän viikon perjantaina.

Edit: Heponiemen kausi on erän päässä paketissa. Broncos pelaa toista WHL-joukkuetta Regina Pats:ejä vastaan ja ovat tappiolla 2 erän jälkeen 4-2. Voittaja pääsee 3 pelin runkosarjasta jatkoon. Heponiemi on peliätekevä vasen laituri, mutta puolustuspelaaminen ei juuri kiinosta. Esimerkkinä tästä Patsin 3-1 maali alivoimalla. Hyökkäysaluella Pats pääsee kiekonriistoon ja Heponiemi on toiseksi alin pelaaja. Heponiemi liukuu neljäntenä Broncosin pelaajana puolustusalueella, kun Pats tekee 2 vs 1 hyökkäyksestä maalin.

Tässä pelissä on jonkun verran fyysisyyttä ja taklauksia, mutta ei ole verrattavissa Liigan vaatimuksiin. Eilen katsoin Titan (QMJHL) vs Bulldogs (OHL) pelin, joka oli lähes kaukalopalloa. Pats:in joukkueessa pelaa Emil Oksanen, joka on menossa SaiPaan. Ei ole juuri näkynyt peliesityksien perusteella kentällä. Näyttäisi näillä WHL-joukkueilla olevan ykköskentät, jotka tekevät kovaa tulosta ja muut kentät koittavat selviytyä.