Huhu: Aleksi Salonen Tapparaan loppukaudeksi 2015-2016?

Itse en kans muista veijarista kuin nimen. Tässä on varmaan sellanen juttu nyt, että jos odottaa vahvistusta tyyliin Tömmernäs tai Kauppinen, niin pettyy. Toista pakkia nimittäin ei taida tälle kaudelle enää tulla

Puistola vie huippupakkiin varatut rahat ja itse uskon et täyte miehellä mennään.

Kerro lisää mitä olet nähnyt ja miksi et usko pelaajaan?

Tässä muutama nimimerkki kyseli Salosesta. Kyseessähän on suht pienikokoinen pakki, jolla liike on kyllä parempaa verrattuna esimerkiksi nykyisestä kokoonpanosta Mäkiseen, mutta jolla oman pään virheherkkyys on silmiinpistävää niin merkkauspelin kuin avauspelinkin osalta.

Muissa tapauksissa tämä olisi minulle ihan ok, että jonkinlaista projektipelaajaa haettaisiin Tapparaan, mutta kun vertaa aikaisempien kausien täsmähankintoihin ennen pleijareita kuten Kauppiseen tai Tömmernesiin, niin kaukana ollaan mielestäni siitä mitä puolustusmateriaali tarvitsisi juuri NYT. Eli pelaajaa jolla olisi kiekkovarmuutta omissa, pystyisi avaamaan hyvin peliä keskialueelle ja jota voitaisiin pitää jopa ylivoimaroolissa. Paineen alla hosujia riittää kyllä omasta takaakin ilman leveyspakkien hankkimista.

Tällä hetkellä toki kaikki on Salosen saapumisen kohdalla pelkkää spekulaatiota, ja voi olla että Puistolan LeKi-seikkailu sitoo ison määrän budjetista, mutta mielummin oltaisiin sitten hankkimatta näitä rajatapauksia jotka parhaimmillaan EHKÄ yltäisivät Mäkisen/Rouhiaisen edelle peluutuksessa.

1 tykkäys

Itse en ole montaa peliä Saloselta tällä kaudella nähnyt, joten vaikea arvioida, missä hän tällä hetkellä menee. Tilastot ovat ihan kohtuulliset: 34 peliä, 2+6=8, +5. Varmasti heikkouksia kuitenkin vielä löytyy, sillä hän ei ole kyennyt vakiinnuttamaan pelipaikkaa JYPistä. (Eilen mies tosin pelasi peräti ykköspakkiparissa.) Ymmärrän myös pettymyksen, jos Mikin hankinta onkin vain tällainen rotaatiopakki Liigasta eikä KHL:stä kenkää saanut nimimies. Pitää kuitenkin muistaa taloudelliset realiteetit sekä se, että Plastino on käytännössä se Tömmernesin korvaaja tällä kaudella.

Kyllä se on Tappara infossa. Kun Jyppi ei tartte niin meille kyllä kelpaa.

Ja tännehän se tuli: