Helposti riittää. Lukko ja TPS maksavat tälläkin hetkellä ykkössenttereilleen lähemmäs 300 tuhatta, joten Maliselle tuo 175 tuhatta olisi heille resurssien puolesta täysin mahdollista tarjota. Kuten olisi mahdollista myös Tapparalle. Maksoihan Tappara suunnilleen sen verran Aallolle ja Kankaanperälle.
Se on sitten kokonaan eri keskustelu, että kannattaako Malisesta maksaa tuota spekuloitua hintaa, mutta kyllä hänen näytöillään n. 150 tuhannen euron soppari on täysin perusteltua. Kyseessä on kuitenkin kotimainen jo tasonsa todistanut EHT-tason sentteri.
HIFK ja Kärpät ovat sitten resursseiltaan jo sitä kastia, että halutessaan voisivat antaa Maliselle reilummankin lapun. Maksaahan IFK Corey Elkinsillekin lähes 300 tuhatta.
Malinen majoittuu vaimonsa ja lastensa kanssa Helsingissä hotellissa, kunnes löytävät pysyvämmän asunnon. Talo Kouvolassa menossa myyntiin keväällä. Eli ilmeisesti ei ainakaan Kouvolassa ole jatkamassa. Tämä fakta peräisin MalisJaken vaimon instasta.
Alusta asti kun tämä huhu tänne tuli olen ollut Erkinjuntin hankintaa vastaan turhana. Ja kyllä, olen lähettänyt häntä monta kertaa Lekiin mietteissäni ja täällä(.info) kämmätyn maalipaikan jälkeen. En tiedä mikä on iskenyt mutta kokoajan voimistuu tunne että Antti tulisi olemaan tärkeä palanen tulevaa kautta.Jos oikein muistan niin Juntilta ei kiekkoa vihut saanut pois helpolla, eikä kyllä omakkaan aina. Jos huhut pitävät paikkaansa niin tämän tyyppisiä pelaajia tarvitaan ensi kaudella kun ymmärtääkseni pakisto entisestään kiekollistuu. Tai mistä minä sen voin tietää millaisia ensi kauden pakit on sit oikeasti, mielikuva on kiekollisuus. Se että tämä kausi on mennyt melkein piste per peli ei niinkään vaikuta ajatukseeni, vaan se että yrittää ymmärtää peliä eikä tehopisteitä. Et täältä Ana jatkoon.
Urheilusanomien mukaan malisella sopimus tapparaan ens kaudelle.jos näin,niin miksei jo loppukaudeks meille? Hifki vissiin tarjos kopeekkoja rekallisen niin meni sinne?
Olis kyllä erikoista, jos sopimus on niin siirtyisi pahan kilpailijan riviin. Rantakari siirtyi viime kaudella Ruotsiin ja tällä kaudella Lehtonen, kun sopimus oli meille.
Loogisesti ajateltuna meni juurikin noin.
Perustelu: Otso kävi hakemassa vauhtia Ruotsista eikä jäänyt Liigaan ennen Tapparaan tuloa.
Samoin toimi vahvasti Tapparaan huhuttu KooKoon Mikko Lehtonen.
Uusin Urheilulehti No. 7 / paperiversio Hiitelä kirjoittaa Otsikolla HIFK:n näköiset miehet lauseen : " Malinen on viimeisen päälle joukkuepelaaja, mutta hänellä on jo sopimus ensi kaudeksi Tapparaan. Sen tason sioutuminen ja yhteen liimaaminen, jota HIFK:ssa häneltä odotetaan, vaatii aikaa. Tällä kaudella sitä ei enää ole.
Varmaankin siksi ei täysiä pisteitä, koska kyseessä pelkkä Kake, ei Kylmäpää Kake
Asiaa: Minun puolesta Malinen saa mennä HIFK:n. Jotenkin sellainen tunne, että ei ole ollut välttämättä Tapparalle edes tulossa ja jos on ollut, niin osapuolten odotukset roolista ja hinnasta eivät ole siinä tapauksessa olleet yhtenevät.