Huhu: Charles Bertrand Liigaan/Tampereelle 2019-20?

Eipä innosta itseäkään. Siellä kun Bertrand vääntää kiekon kanssa kulmassa kolmea vastustajaa vastaan tai koittaa yksin karvata, niin hukkaan menee kaikki yksilötaidot.

1 tykkäys

Minulle ainakin kelpaa Bertrand. Ehkä se suurin asia, joka ko. asiassa huolettaa on se, miten Bertrandin kaltaisesta pelaajasta saadaan irti Rautakorven systeemikiekossa.

Vahvoilla luonnepelaajilla on yleensä kolikossa kaksi puolta. Näille pelaajille, kun antaa hiukan siimaa niin he uskaltavat käyttää koko osaamisensa hyödyksi, mutta jos heidän ympärilleen vedetään liian tiukat raamit niin heistä ei tule mitään hyötyä joukkueelle.

Bertrand ajaa samalle paikalle kuin Zaborsky, sillä erotuksella, että hän ei ole mikään puolustava pelaaja edes koutsattuna. Tämän kaverin upside on hyökkäyksessä. Kausi taas takana ja nähtynä niin kyllähän Rautakorpi pelaajilta vaatii aika paljon puolustussuuntaan.

Tällaisia pelaajia ei mun mielestä pidä hankkia, jos heidän upsidelleen ei anneta yhtään tilaa. Kysymys kuuluu, antaako Rautakorpi sitä.

3 tykkäystä

Bertrandista saataisiin pelaaja, joka on kokenut mestaruuden voittamisen toisin kuin Zabo.

Kuka olisi sitten parempi? :smile:

En tarkoittanut asiaa ihan noin. Kuten sanoin Bertrand kelpaa minulle ja tiedän, että on liikkeessä parempi pelaaja kuin Zaborsky. Zaborsky otti Tappara-kausilla askeleita juuri kokonaisvaltaisen pelin suuntaan eli Zabo ei antanut senttiäkään periksi tuolla omalla alueella. Kun Zabo sitten pronssipelissä pelasi vähän vapaammin (sitä, mitä odotettiin koko kausi) niin hän tuli kahdesta IFK:n pelaajasta ohi kiekkoa kuljettamalla ja käynnisti loistavan hyökkäyksen.

Nuo otteet pronssipelissä on niitä otteita, joihin tiesin itse Zabon pystyvän ja se, että Zabo lähti tuomaan kiekkoa jalalla omista vasta, kun pelattiin pronssista kertoo jotain siitä, millainen liikkumavara noissa muissa peleissä on ollut. Ylikorostunut puolustaminen on ollut ennenkin Rautakorven joukkueille ominaista. Jos Bertrand hankitaan niin lupa pitää olla hyökätä.

Onneksi nämä taiteilijat ottavat sen tilan ja ajan hyökätä itse eikä kuuntele asioita ihan pilkun tarkasti. Eli tämä on sitä vaistolla pelaamista mitä Jukkakin on painottanut, mutta moni perus duunari ei siihen kykene.

1 tykkäys

Bertrand kelpaa itselleni. Silläkin uhalla, että luisteluvoiman ja tehokkuuden saa parhaiten esiin vastaisku ja ylivoimahyökkäyspelaamisessa. Tuollaista jatkuvaa kolmiopelaamista joka puolella kenttää.

Itseni mielestä Bertrand olisi täsmähankinta Tapparaan!!! :grinning:

1 tykkäys

Ei tämä mies nyt lähtökohtaisesti ole melko kova hankinta Liigaan? Muutta, koska Rautakorpi niin miehen otteet on tyrmätty jo ennen kuin mahdollinen sopimus on edes julkistettu :joy:

4 tykkäystä

Kova jos tämä pitää paikkaansa. Kyllä toi rosteri huutaa tälläistä ratkaisiaa Ykköskenttään.

Maalintekovoimaa toisi kyllä tullessaan, mutta onko Tapparan pelitapa tälle pelaajatyypille oikea? Nurkissa voisi pyöriä halvemmallakin hintalapulla. Vai olenko scoutannut väärin olettaessani Bertrandin olevan suoraviivainen maalinälkäinen pelaaja.

Mä en oikein syty tälle huhulle. Vetänyt yhden kovan kauden liigassa, ja Kohelossa floppasi. Kyllä mielummin Savinainen tai Palola.

Kärpissä huippu kausi joo ja Sportissa veti 112 matsia ja niihin 85 pistettä. Aika vaikee tuolta markkinoilta kovempia pelimiehiä on tänne saada, itse oisin oikein tyytyväinen.

10 tykkäystä

Toisaalta Sportissa sai vastuuta niin paljon kuin halusi. Onko Tapparassa sama sauma?

No siitä en tiedä, mut LeKissä varmaan tulee onnistuu ainakin. Sen kautta se on muutenkin tultava, ei Tapparaan noin vaan sisään marssita.

Olikos Bertrandilla jotain loukkaantumishuolia viime kaudella?
Heräsi vaan jonkinlainen deja-vu tästä huhusta.:laughing:

Joo onhan noi hyvät tehot en sitä kiellä, tulee vaan Zabo vibat. :sweat_smile:

Niin, toisaalta Ässissä toissa kausi 60 peliin 12+9 ja tällä kaudella yhteensä 44 peliä 10+3 (toki NLA-tahti suoraan Liigaan olisi 24+6=30).

High risk, high reward. On todistetusti ollut parilla kaudella erittäin tehokas, mutta pistetuotanto on vaihdellut kausien välillä.

Tietämättä mitä maksaa, niin nähdäkseni tämä kannattaa kokeilla.

5 tykkäystä

Tässä olisi sellaista X-factoria mitä Kuuselaa lukuun ottamatta on Tapparasta puuttunut viimeisen kahden vuoden aikana.

2 tykkäystä