Huhu: Jesse Puljujärvi Kärppiin 2019-20?

Mun mielestä menee aivan liian isoon rooliin tämä. Ihminen on ikävä siitä, että jos hän ei osaa jotain tai tiedostaa oman vajautensa aiheessa, hän pyrkii välttämään tilanteet kokonaan, joissa asia tulee näkyviin. Huono kielitaito vaikeutti varmasti Puljujärven integraatiota Pohjois-Amerikkaan eikä tilannetta paranna se, että todennäköisin syy porukan ulkopuolelle jäämiseen on juurikin se puutteellinen kielitaito.

Tuollaiseen tilanteeseen voit laittaa kenet tahansa niin se on hyvin vaikea tilanne. Ihmettelen tässä ketjussa erityisesti sitä, että tämä on melkoisen populistinen keskustelu. Suurin osa Puljujärven kielitaitoa haukkuvista ovat itse englannin jälkeen aivan yhtä pulassa ja osaamattomia. Kun otetaan tuohon viereen ruotsi niin yhtäkkiä sitä kielitaidon puuttumista ei pidetäkään minkäänlaisena ongelmana. On toki hieman karskia verrata englantia ja ruotsia keskenään - myönnettäköön sekin.

Siihen nähden, paljonko Puljujärveä arvostellaan niin vastaavassa tilanteessa aika moni muu olisi jättänyt kokonaan lähtemättä. Jos minä osaisin saksaa mielestäni yhtä huonosti kuin Puljujärvi englantia, en menisi edes lomamatkalle ko. maahan. Muiden virheille on kiva nauraa, mutta aika harva tuntuu osaavan itse asettua samaan tilanteeseen saati ymmärtää, miten itse siinä mahtaisi toimia. Puljujärvellä on ura edessä - jonkinlaisena. Hän on aika monta kokemusta rikkaampi nyt kuin moni on ikinä.

1 tykkäys