polvipetteri
(An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.)
44
Hoivassilta sanoi Kiekkoradiossa eilen jutelleensa ottelun jälkeen Peltolan kanssa ja tämä oli sanonut uransa päättyvän. Sitten hetken päästä haastatteli livenä Peltolaa ja kysyi Peltolalta, että onko tällä jotain ilmoitusasioita, niin Peltola vastasi vaan naureskellen, että ilmoitellaan niitä sitten tuonnempana.
Tietysti, voihan olla, että Peltola on kahdenkeskisessä jutustelussa todennut tämän olleen viimeinen peli Tapparassa ja Hoivassilta on tulkinnut tämän uran lopettamiseksi.
Mutta sen verran takaiskua on ollut tällä kaudella, että en ihmettelisi jos pelihommat jäisivät tähän.
Juttelin Jugin kanssa yöllä mestaruusjuhlissa Ilonassa ja kysyin, että mitä nää huhut muualle siirtymisestä on vai onko hokkarit menossa naulaan. Sanoi, että mihin muualle hän muka ikinä menis pelaamaan… ja sanoi, että hänen pelit on nyt pelattu.
Jos näin, niin hänen tarinansa on kyllä sellainen, että tuntuu kuin olisi loppunut ennen kuin alkoikaan. Mutta taaksepäin katsoen sitä kuitenkin huomaa, miten paljon tässä ajassa on ehtinyt tapahtua. Kaikki kunnia Jukalle, joka on myös mestarikapteeni ja saamansa kunnioituksen arvoinen.
Edit: mutta oli miten tahansa, niin iloinen olen, jos ei muualla aio pelata. Tekisi pahaa katsella jossain JYPissä. Meidän mies.
Yksi minun sankareitani 70-luvun lopussa alkaneen kannatuksen ajoilta. Hattu päästä ja olisin jopa onnellinen, jos peliura päättyisi tähän hienoon hetkeen. Juki tarttee vaan saada sitten muihin hommiin seurassa. Tapparannäköinen mies viimeisen päälle. Ei muualle kiitos!!
Tuolla Tapolan päätöksellä peluuttaa Peltolaa mielestäni ei ollut romantiikan kanssa mitään tekemistä.
Katsokaa nyt maalimäärää ja miettikää lopputulemaa.
Eikös Jugi ole hoitanut opintonsakin ihan yliopistotasolla varsin mallikkaasti. Onko jo paperit taskussa, siitä en ole ihan varma, mutta tyhjän päälle ei tule putoamaan. Vaikka siis unohtaisi kiekkohommat tykkänään. Näin ollen olen osannut jo odotella sitä uran päättämistäkin. Toisenlainen työelämä kutsuu.
Todella hyvä, ettei enää lähde muualle jäähdyttelemään. Mestaruuteen on hyvä lopettaa, voittajana ulos kaukalosta.
Jos näin on, niin syksylle yhden pelin sopimus ja ansaitsemansa kiitokset. Paita kattoon käy myös, koska todelliset legendat lopettaa mestaruuteen paikan tullen.