Huhu: Justin Azevedo Tapparaan kaudelle 2023-24?

Kyllä tosiaan viime peleissä on hän pisteitä tehnyt. Minä ainakin antaisin mahdollisuuden.

Olishan toi Lehterän jälkeen downgrade, ja eteenpäin pitäisi mennä. Erityylinen pelaaja toki, ei voi suoraan verrata.

10v on edellisestä Lukko visiitistä, hyvää tekemistä KHL:ssä mutta Sveitsissä näyttää jo hiipuneen mikä menee iän noustessa ihan ymmärrettävään suuntaan.

Ei mene nyky jatkajien edelle yv:llä. Levtchi, Tanus on tulevaisuus mun silmissä. Kakkos-kolmos kenttään varmasti ihan kokeilemisen arvoinen.

1 tykkäys

Azevedo on juuri 1.4. täyttänyt 35v. Tuo lausahduksesi vaikuttaa siltä, että täyttäisi tässä ihan pian 36v, mutta tosiaan vasta vuoden päästä.

4 tykkäystä

Olen samaa mieltä Azevedosta. Ikä ja historia viime vuodet niin eihän se nyt voi Lehterän paikalle tulla muuten hävitään paljon.
Harmittaa jos tulee Davidssonin paikalle koska vaikea nähdä että olisi niin monipuolinen pelaaja.
3- ja 4-ketju niin ne menee varmaan Rauhala Somppi tai Rönni.
Platt ja Kuuselan tyyppinen rooli olisi ok jos on halpa.

1 tykkäys

Totta, katsoin että tammikuussa täyttäisi… Toki 3kk sinne tänne se ei ollut se juttu. Hyvä jos muille kelpaa sen ikäinen ykkössentteri, minusta ollaan ylärajoilla ja kaikki ei ole Lehteröitä.

Tuskimpa ykkös senaks tulee, mutta eiköhän paina pisteitä vielä liigassa.

Plattin rooliin kaveri, joka oli Lionsin ykkössentteri pleijareissa?

17 tykkäystä

Teki muuten viime kauden poffeissa kahdeksaan peliin seitsemän pistettä ja tehotilasto +4. Sveitsin pääsarjassa.

@RaiSmiK Joo, joillain lähtenyt vähän laukalle Tapparan pelaajabudjetin suhteen. Onhan se toki varmasti Liigan mittapuulla erittäin kova.

2 tykkäystä

Kyllähän sieltä poistuu aikamoinen kasa euroja lähtevien pelaajien muodossa. Lehterä (KHL n. Pinna per peli), Seppälä :muscle:, Ojamäki (Tuli KHL maalipörssin voittajana) jne. Jos näillä rahoilla saa “vain” Azevedoa, niin sitten ei saa parempaa… Silloin tällä kaudella oli hyvin käytetyt rahat.

En nyt ota muuhun kantaa, mutta Plattin rooliin tämä keveri ei ole tulossa, jos on tulossa. Ensinäkään Tapparalla ei ole moiseen varaa.

Onko ykkössentteri, niin sitähän ei tiedä, mutta tulosyksikössä varmasti ja pisteitä odotetaan.

1 tykkäys

Uskoisin Azevedon hankittaneen kakkossentteriksi, jos on tulossa.

11 tykkäystä

= Kokenut täsmä hankinta.

En puhunut että tulis rotaatioon tms…

Rajusti täällä tuijotetaan edellisen vajaan kauden pistesaraketta. 21-22 kausi pisteidenkin valossa kova siirtyessään uuteen liigaan Sveitsiin. Khl suht tasaista tekemistä laskien alun +50 pinnan ukosta +40 pinnan ukoksi. Eniten itse ehkä mietin, että minkä takia kaksi viimeisimmistä kolmesta kaudesta ollut rikkonaisia pelien määrässä mitattuna ainakin. Terveenä ollessaan varmasti ykköskorin ukkoja meidän liigaan. Joku haisu Azevedolla kuitenkin Lukko visiitin pohjilta, miten kotoliigassamme pelataan.

1 tykkäys

Kakkosen keskelle uskon hyväksi hauksi. Viimekauden kärsi selkävaivoista, mutta loppu kautta kohden vaivat ohittuivat. Toissakausi Sveitsissä erinomainen, vaikka vajaa. Tilanteesta päävalmentajalta sisäpiiritieto, joten voi olla ensikaudella erinomainen.

Näytän peukkua, kunhan ykkösrooliin saadaan tekijämies. Näin tein tosin Matushkinin tullessa ja harvahan siihenkään uskoi.

2 tykkäystä

Ei kyllä herätä minkäänlaisia riemunkiljahduksia mikäli Azevedo sieltä tulisi korvaamaan Lehterää. Noh, katsotaan rauhassa.

1 tykkäys

Minulle kelpaa kyllä tämä huhu mikäli sentterit on ensi kaudella näin:

X
Azevedo
Rauhala
Somppi/Rönni

19 tykkäystä

Ilolla otan vastaan Azevedon, kova tekijä vielä Liigaan.

3 tykkäystä

Lehterän ja Mannis-huhujen jälkeen Azevedo tuntuu pettymykseltä jos hän olisi lähtökohtaisesti se ykkössentteri, mutta onhan tuo edelleen kaiken järjen mukaan Liigaan kova tekijä. Jos verrataan toiseen lähes 10v nuorempaan Ex-Lukko-sentteriin Daniel Audetteen niin Azevedon PPG oli itse asiassa parempi Sveitsin liigassa.

Morley ja Azevedo menee lähtökohtaisesti varmaan aika samaan koriin noin tasoltaan, ehkä Azevedo kuitenkin aavistuksen kovempi. Ja ei tuo rightin kätisyys yv:tä ajatellen ole huono kun Levtchi jo sieltä oikealta leftinä löytyy.

1 tykkäys

Voi olla, että ykkössentteri on vielä etsinnässä, kuten Ana kertoili tilaisuudessa torstaina. Muutama paikka on vielä avoinna.

1 tykkäys

Aika lailla samaa mieltä tästä. Sveitsin Liigan “hyytyjä” voi Suomessa olla vielä kovaa tasoa. En yllättyisi jos on kiekollinen kärkisentteri. Tärkeintä nimenomaan että valmentaja tietää mitä saadaan, eikä lähdetä minkään arvan perään.

• Tuntee Liigan
  • Valmentajan entinen pelaaja
  • Sentteri, rightin kätisyys jne. hyviä elementtejä

Veikkaisin että semmoinen Morleyn taso on hyvin lähellä.

3 tykkäystä