Ei väitellä, mielipidekysymyksiä nämä ovat. Mutta voitko heittää ketkä nämä 7-8 maajoukkuepakkia ovat. En ole sitä mieltä, että HIFK:lla olisi huono pakisto, mutta erittäin paljon on Martinin varassa joka on loukkaantunut.
Jatkoajassa huhuillaan Kärppien Gunlerin lähtöä takaisin Ruotsiin loppukaudeksi.
Kuulemma eivät jäisi kauheasti kaipaamaan…
Jos näin tapahtuu, niin ennustelisiko jotain sisään tulevaa hyökkääjää myös, koska leveys hyökkäyksessä ei varmaan riitä päätyyn saakka? Varsinkin kun Ritchien en luottaisi olevan kokoonpanossa koko aikaa mahdollisten pelikieltojen takia…
Gunler oli hyvä pari ensimmäistä peliään mutta sitten taso laski rajusti. En tiedä eikö tullut toimeen Laten kanssa vai mitä, mutta ei kyllä haittaa jos ja kun lähtee. Ei ole ainakaan nostanut tasoaan Havun ottaessa komennon.
Kaleva uutisoi tänään maksumuurin takaa näin:
Pukukopin ovi narisee molempiin suuntiin. Ruotsalaishyökkääjä Noel Gunler suunnannee ensimmäisenä takaisin länsinaapuriin.
Kärpät pyrkii vahvistamaan vielä sekä puolustaja- että hyökkääjäosastoaan.
Onhan se kyllä varsin epäloogista kun lainasopimuksella pelaava veskari vaihtuu kokeneempaan maalivahtiin. Karhunenkin on urallaan voittanut vain kolme liiga mestaruutta ja lainasopparinsa aikana voitti niissä 6:sta pelissä missä pelasi 4 matsia. Samoin tuo Mannerin palkkaaminen se vasta järjetöntä onkin. Eihän tämä kaveri ole saanut Kärpissä ennenkään mitää aikaan, tuurilla päässyt tuonne a-maajoukkueen valmennukseenkin pyörimään remmiin
Noh, ketjun aiheeseen liittyen. Niku kenen perässä useampi liiga seura ilmeisesti on, on aina yhtä luotettavan jatkoajan keskusteluosion mukaan hylännyt jo Ilveksen tarjouksen ja mukana ovat enää Kärpät ja HIFK.
Manner on ihan yhtä väsynyt paluumuuttaja-valmentaja, mitä Marjamäki oli. Varmaan muistat hyvin Mannerin viimeisen kauden:
2020-21 Kärpät, piste-KA 1.672 (7.sija) valmentaja Mikko Manner
2021-22 Kärpät, piste-KA 1.583 (6.sija) valmentaja Lauri Mikkola / Lauri Marjamäki
2022-23 Kärpät, piste-KA 1.600 (7.sija) valmentaja Lauri Marjamäki
2023-24 Kärpät, piste-KA 1.575 (8.sija) valmentaja Lauri Marjamäki / Ville Mäntymaa
Siellä on nyt vähän innostuttu Havun kuumasta alusta, mutta 1,70 pistekeskiarvolla sekin on mennyt. Tätä tasaisen varmaa Liigan Top2 budjetin alisuorittamista sijalle 6-8, sitä se Kärpät on ollut jo viimeiset 4 vuotta.
Varmaan muistat sitten myös kauden 17-18 kun Manner astui Suikkasen potkujen jälkeen penkin taakse ja miten se kausi lopulta päättyi? Ja kukas siellä olikaan Mannerin apuvalmentajana tuolla viimeisellä Mannerin valmentamalla kaudella 20-21? Aivan Lauri Mikkola, joka on alisuorittanut vahvasti jokaisessa valmentamassaan seurassa, sai myös silloin Kärpistä monon kuvan takamukseen. Mutta siis hyviä huomioita kyllä kaiken kaikkiaan.
Mun mielestä ihan looginen jatkumo palkata Kärppien valmentajaksi henkilö joka on toiminut viimeisen 10v ajan organisaatiossa eri valmennus tehtävissä. Samoin myös Mannerin palkkaaminen “havulle” tueksi, Manner kun tosiaan on Kärpille jo tuttu mies vuosien takaa ja varmasti saanut tässä välissä oppia myös ulkomaan reissuilta sekä maajoukkue kuvioista.
Nämähän on varmasti mielipide kysymyksiä jne. Mutta kaikille kun ei ole noita liigahistorian kalleimpia valmentajia tyrkyllä, niin joskus joutuu tyytymään vähän vähempään.