Huhu: Liigan siirtohuhut 2025-26 (pl. Tappara)

Kulttipelaaja Leo Komarovin ura on jatkumassa, mutta osoite on auki. Komarov tähtää nyt ulkomaille, kertoo pelaajan agentuurin edustaja Ilkka Larva.

Pelicansin kanssa puheita

MTV Urheilu kysyi Komarovin tilanteesta myös hänen entisiltä SM-liigaseuroiltaan. Pelicansin kanssa dialogia on ollut. Komarov lähti lahtelaisseurasta maailmalle kauden 2008–2009 jälkeen.

– Kyllä me olemme Komarovin taustajoukkojen kanssa keskustelua käyneet, tiedustelleet hänen tilannettaan. Tässä kohtaa on kuitenkin hyvä todeta, että kyselemme aika monen muunkin pelaajan tilannetta, Pelicansin urheilupomo Janne Laukkanen sanoo.

– Komarov on Pelicans-taustainen pelaaja, joten totta kai hän kiinnostaa meitä, Laukkanen jatkaa.

– Sen verran tiedän, että “Leksa” on omin päin sinne (Pelicansiin) jotain jutellut, mutta siinä ei ole mitään villoja sen enempää. Enemmänkin sellaista yhteydenpitoa, Larva komppaa.

1 tykkäys

Steniuksen tunnen, mutta kuka on Julius Hermonen?

3 tykkäystä

Julius Hermonen on Oulun Kärppien kasvatti joka on monta vuotta Kärppiä koittanut pitää pinnalla otteillansa. Nyt jostain syystä ei enää jatkosopimusta saanut kasvattiseuraansa. Hienoa jos pääsee pellailemaan Ilvekseen.

4 tykkäystä

Kärppien alaketjujen pelaaja. Viime kaudella 11 maalia suht pienellä peliajalla ja ilman ylivoimavastuuta. Ihan hyvä 3-4 ketjun stunttaaja varmasti kun Ratinen loukkaantui.

3 tykkäystä

Toi ois Ilvekselle jopa voitto, Ratinen on omaan silmään yliarvostettu, tehottomuuden perikuva, pörrää mutta harvoin mitään saa aikaan.

Juu, Ratinen on 3-4 ketjun pelaaja ja samaa osastoa on tämä Hermonen. Liekö juuri Ratista tulossa korvaamaan jollain määrä-aikaisella sopparilla kun tämä taisi Lahdessa loukkaantua. Saas nähdä vieläkö tuonne tulee ihan kärkikenttiin joku haku nyt kun Henmanikin näyttäisi olevan tätä bottom6 osastoa mitä toki aiemmat uran tehopisteetkin antoivat olettaa.

1 tykkäys

Jormakkaa kyselty isolle kirkolle tai sitten ei!!

MTV Urheilun tietojen mukaan loukkaantumissumassa tarpova HIFK etsii pelaajia pulaansa ja on tiedustellut myös Jormakan tilannetta. HIFK:n päävalmentaja Olli Jokinen on Jormakalle tuttu käskijä Mikkelistä.
Onko tyytymättömyys konkretisoitunut puheisiin jopa joukkueen vaihtamisesta ja uudesta alusta? Mälkiän mukaan “niin konkreettisista asioista”, eli sopimuksen purkamisesta ei ole keskusteltu.

Jormakkaa ei välttämättä jaksa innostaa Matikaisen - veikkaisin että vähintäänkin intohimoisella - otteella vedetty JyPin kunnianpalautus. En yllättyisi yhtään jos HIFK keksisi käyttöä sille määrälle kokemusta ja johtajuutta, mitä Jormakalle on kertynyt.

Tosin molempien, HIFK:n ja JyPin potentiaali ylläreihin on ilmeisen huomattava.

Ilves on täynnä 3-4 ketjun latureita. Hyvä kun niitä tulee lisää. Tuetaan ihmisten elintasoa :oncoming_fist:t2:

3 tykkäystä

Justhan Matikainen sanoi haastattelussa, että ei ole enää samanlainen kuin ennen. Valmentaa kannustavammin nykyään.

Harmi kun en muista mistä tämän näin.

Ei ollut tämä juttu, mutta saman tyylinen.

– En minä ole persoonana muuttunut mihinkään. Olen tullut ehkä hieman pitkäpinnaisemmaksi ja kärsivällisemmäksi. Samantyyppistä toimintaa tässä tehdään, ehkä hieman rauhallisemmin, Petri Matikainen arvioi.

Oulussa olisi haluttu Julius Hermoselle jatkoja.

Mutta ei oltu valmiita maksamaan.

Jokos painetaan paniikkinappulaa kun äijää on menossa joka suuntaan, ai niin ei me ketään tarvita.

Lukon Kalle Ervastia ollaan viemässä HIFK:iin.

On jäänyt Lukossa 7. tai 8. pakin rooliin ja kun HIFK:issä on puolustajatarvetta niin olisi luonteva siirto. Itselle oli pieni yllätys, ettei Ervastin voimassa ollutta tämän kauden sopimusta purettu keväällä. Kehityspolku on jämähtänyt Raumalla paikalleen. Viime kaudella suuremmalla peliajalla väläytteli sekä Jukureissa että Sportissa. On Olli Jokiselle tuttu pelaaja Floridan akatemiasta. Ilmeisesti Jokisen valmentaessa Mikkelissä oli Jukurit Ervasti perässä. Lisätään vielä, että siirtyi Raumalle HIFK:in junioreista.

Edit.
Ervastin sopimus on purettu:

4 tykkäystä

Sinne meni ja Jere Karjalainenkin

1 tykkäys

TÖRKEETÄ TÖRKEETÄ, Ei mitään muuta!

7 tykkäystä

Ruotsalaismaalivahti Hugo Alnefelt on ollut kesästä asti ilman seuraa, vaikka hänellä oli ensi kevääseen yltänyt sopimus HV71:n kanssa.
Expressenin mukaan Alnefelt on nyt herättänyt kiinnostusta Suomessa. Lehti kertoi, että maalivahtia jahtaavat pääasiassa Ilves, HIFK ja Lukko.

Niklas Rubinin sairastuvalle menettänyt Kärpät puolestaan ei ole Expressenin mukaan erityisen kiinnostunut Alnefeltista, vaan Saksasta riitaisat lähtöpassit saaneesta Jussi Olkinuorasta.

1 tykkäys

Mitähän Ilves tuolla tekisi niin kauan kuin Pavlat ja Taponen ovat terveenä.

Mikäli Pavlatille ja Taposelle ei koppi tartu niin saattaa tehdäkin.

1 tykkäys