Pientä huhuntynkää luotettavasta lähteestä kuulunut että Leksandsin pudottua Caiton sopimus rauennut ja miestä Tamperelaisseurat kosiskellut. Tapparalla ainakin reilu tarjous pöydällä. Olisi kyllä loistava paikko Matinmikon/Brickleyn tilalle. Rightin ylivoimapakki jonka selkeät vahvuudet hyökkäyspäässä. Mies parhaassa peli-iässä ja kokemusta huippusarjoista löytyy. Caito parhaiten muistetaan Kookoo-paidasta jossa paukutteli takalinjoilla 19-20 kaudella, 59 peliin, 43 pistettä.
Tämä olisi jättimäinen kala. On jo kertaalleen ollut Liigan paras pakki, ainakin hyökkäyssuuntaan, ja varmasti edelleen olisi vähintään 30 pisteen pelaaja. Todennäköisesti ylivoima-aikaa tulisi ja sitä kautta pisteet nousisivat tuostakin.
Hieman mietityttää nuo edelliskaudet. Laskeva käyrä ollut. Toki ymmärrän, että joku Kaski on liian kova suomeen, joten on tämä varmasti ihan pätevä. Posia Rightin kätisyys.
En itse näe laskevaa käyrää, vaan enemmänkin sen, että Liigan taso on tuo suhteessa SHL:n. Teki käytännössä samat pisteet Liigassa ja EBELissä. Ruotsissa on suorittanut samalla tasolla kaudesta toiseen: tehnyt muutaman maalin ja muutaman syötön. Maksimissaan Ruotsissa ollut n. 30 pisteen pelaaja, Liigassa 50.
Minä olisin eniten huolissani Liigan tasosta.
Ruotsinsarjassa sellaista tasaista 25 pisteen luokkaa on just täällä sen 45 pistettä. Leksands aika jämäjengi ja nyt lähtö tuli sarjaporrasta alemmas. Kollektiivinen vajoaminen joukkueen mukana. Samaa oli meillä viimevuonna
Maistuisi kyllä toi Caiton Matti.
Olis Liigan absoluuttista eliittiä aivan varmasti.
Uskoisin vahvasti Jokipakkaefektiin Caitonkin kohdalla. Pari heikkoa kautta ”pursiseuroissa” ja paluu standardiin ni alkaa peli piristymään kummasti. Blichfeldin&Co kanssa pystyy takalinjoilla tekemään sen 50 pistettä tuontuosta
Laskeva käyrä…toivottavasti ei.
Toisaalta ei olisi eka ulkkari, joka tulisi meiltä hakemaan uutta nostetta uralle. Jos vaan Tappara standard maistuu kesälläkin niin olisin valmis toivottamaan tervetulleeksi.
Mulle kelpaa. Vaikka pisteet ovatkin tällä kaudella rehellisesti surkeat niin tuo Caiton lasku on omasta näkövinkkelistä monen asian summa. Lähinnä joukkueen tason lasku ja siten myös ehkä henkisen puolen kamppailua itseluottamuksen kanssa.
Ei olis eka kerta kun Ruotsista tullaan heikoilla tilastoilla hakemaan uutta alkua ja vaihtelua Suomeen ja sitten Liigassa ollaan ihan varteenotettavia pelaajia.
Kyllä mä sanon, että jos/kun Caito pääsee niin henkisesti kun sopimusteksti vapautumaan Leksandista ja sen jälkeen pääsisi Tapparan tasoiseen organisaatioon ja Liigan tasoiseen liigaan hakemaan uutta nostetta palaamaan omalle tasolleen niin kyllä tuossa ykkös yv:n siniviivassa sen +/- 35 pinnaa tekee.
Jos siis Jokipakka halutaan pitää 2yv