Huhu: mihin menee Valtteri Kemiläinen 2024-25? (Sparta Praha)

En itse kyllä 3v tarjoaisi enää.

@Juissi27 varmasti Kemiläinen on arvokas, mutta on tosiaan haihattelua että Tappara halvemmalla takuuvarma miehen tilalle saisi. Kemiläisen voi kuitenkin laskea tehtaan takuuksi pisteiden osalta.

Edit. Pitää nyt huomioida myös se että on varakapteeni ja Rauhalan ollessa pois toiminut kapteenina. Jotenkin vaikea uskoa että hänet johonkin IFK:n päästettäisiin säästämisen ilosta, voihan se olla että haluaa uusia haasteita eikä siinä, mutta jotenkin vaikea uskoa että Liigan sisällä siirtyy. Kyllä tuolla ansioluettelolla ulkomailta paikan saa jos ei Tapparassa jatka.

2 tykkäystä

Jep, kuten aikaisemmin sanoin - ja kuten muutkin ovat nyt pudotuspelien aikaan huomanneet - Kemmu on varmin suorittaja, kun kovan paineen alta halutaan kiekottelemalla pois. Ja tämä on tulevaisuuden pelityyli Liigassa. Syöttöprosentit Tapparan parhaimmistoa aina, kantaa vetensä omissa kiekottomana ja YVllä on edelleen pelote. Hänellä noita kannuja kanssa on muutama. Mielellään pitäisin miehen, jos sillä saataisiin Tapparalaista voittamisen kulttuuria pidettyä organisaatiossa.

12 tykkäystä

No ei varmasti saa. Todella tiukkaa tekee saada edes parempaa kalliimmalla.

30 tykkäystä

Olen hyvin vahvasti eri mieltä.
Kemiläisen cvtä ei toki saa mistään, mutta esimerkiksi Matinmikko voi kehittyä Kemiläistä paremmaksi. Pelaajaksi. Ja voin vannoa Matinmikon palkkaa tietämättä että se on vähemmän kun Kemiläisen.

5 tykkäystä

No kyllä jos Matinmikko ensi kaudella täyttää Kemiläisen saappaat, niin aikamoinen ryöstö on tehty :smiley: :smiley:
Voihan toki Eurojackpotkin osua mulle perjantaina, mutta ennemmin sijoitan tonnin indeksiin kuin 500 eurojaskaan.

13 tykkäystä

En kyllä usko että tälläistä roolia Tappara jättäisi voivottelun asteelle. Kyse on kumminkin pakistoon yhdestä tärkeimmästä erikoisalueesta.

Se on tietenkin mahdollista että Tappara sovittaa 1-ylivoiman paikkaa Leskiselle ja muut pääsee koittamaan kakkosessa. Sen näkee sitten miten pakistoon rakenne muodustuu ja lähteekö Kemiläinen.

Mutta kun kyse on yhdestä kapteeniston tärkeästä jäsenestä niin en usko Tapparan Kemiläisestä eroon haluavan sen takia että joku voi mahdollisesti täyttää hänen roolin jos taivaankappalet kohdillaan. Kyllä niitä säästöjä haetaan silloin muualta.

8 tykkäystä

Eihän tässä oo mitään järkee. Sama kun perustelis Levtchin löysien iltojen jälkeen et Rautiainen voi tehä saman varmasti halvemmalla. Kuka vaan voi kehittyä mut valmis pelaaja on valmis pelaaja. Kemiläistä vol 2 et saa haettua vaan sormia napauttamalla jostain. Jos se menis sillein nii kaikilla olis asiat aika hyvin

4 tykkäystä

En sano, että ensikaudella, mutta olettaen sopimus on 2-3 niin ei ole epäilystäkään itsellä, että ei kykenisi Kemiläisen tasolle nousemaan. Matinmikolla on potentiaali todella korkea.

2 tykkäystä

No ei ole :joy:

Rautiainen on junnuissa pelannu koko uransa. Matinmikko miesten kanssa jo useamman vuoden ja on jo iänsä puolesta selvästi lähestymässä tehtaan takuuta. (edit. Paremmin sanottuna prime ikää)

Enkä ole sanomassa, että Matinmikko olisi nyt ykkösviuluun menemässä. Se on nähty, että sen voi antaa epäilemättä Leskiselle. Matinmikko kakkosylivoimaan, kolmospariin kehittymään.

Siinä olette oikeassa, että ei Matinmikko samantien tule takomaan 45 tehopinnaa, mutta sitä en alkujaankaan tarkoittanut.

1 tykkäys

Okei Rautiainen huono esimerkki. Sun viestistä vaan saa semmosen kuvan et ajattelisit et hyppäis vaan suoraan ykkösen ylivoimaan. Nään tän itekkin semmosena kakkosylivoimasta liikkeelle.

No pelannut ja pelannut. Pari kautta Ässien mukana pyöri kiikareilla. Mestiksessä toissakaudella läpilyönti ja viime kausi vahva Ässissä. En kyllä tuolla urapolulla kehuisi miesten kanssa pelaamista.

Se on selvä että Matinmikossa voi olla aineksia kasvaa hyväksikin pelaajaksi, mutta en usko Tapparan ajattelevan mitenkään korvaavan Kemiläistä.

3 tykkäystä

Okei. No mun moka. Ei ollut tarkotus. Kokeilen uudestaan.

Mun mielestäni olisi hyvä ajatella muullakin tyylillä kun Kemiläinen vai one on one korvaaja heti. Maailmassa on muitakin vaihtoehtoja.

Kemiläinen on edelleen pelimies, mutta suunta on alaspäin ja Grönborgin pelityyliin jalat ovat tärkeät. Nyt ensikaudella siellä on 2 hyväjalkaista pakkia. Leskinen ja Matinmikko. Leskinen ykkösviuluun (mielestäni olisi voinut laittaa jo tällä kaudella) ja Matinmikko pienemmillä minuuteilla kehittymään nopeajalkaiseksi Kemiläiseksi. Eikä ole katastrofi jos ei suuresti kehity. On jo nyt Liigatason kiekollinen pakki.

Edit

Pelejä katsoneena kehun sitten itse. Taitava kiekolla kiekolla ja nopea jalalla. Kutikin on hyvä. Ajoittain liian rohkea kiekolla tosin mikä tekee hänestä riskialttiin. Eiköhän Tapparassa opi.

8 tykkäystä

Ei mitenkään mahdoton ajatus, että Tapparan pakit ylivoimalla ensi kaudella olisi Leskinen ja Matinmikko.

2 tykkäystä

Rauhassa pitää mielestäni odotella ketä tuonne tulee. Mikäli Santtu Kinnunen julkaistaan, niin on mielestäni potentiaalinen (Rightin) kakkos ylivoiman viulunsoittaja myös.

Noin muuten itse lähtisin mielummin ensikauteen: Leskinen, Kinnunen, Matinmikko, Vittasmäki osastolla. Kun Kemiläinen, Elorinne, Aalto, Saravo, Mäntylä osastolla. Kieli poskessa kirjoitettu, tottakai

1 tykkäys

Matinmikkoa kun tässä vähän provona jankutan niin hänellä on myös käyttökykyä Ojamäen tontilla. Lähti pari nättiä one timeria koosteissa.

E. Jos siis Kinnunen viivaan niin Matinmikko voidaan laittaa laukomaan. Riippuu toki muustakin joukkueesta, että minkä roolin saa ja onko käyttöä siellä.

Kemiläinenkin sen osaa.

1 tykkäys

Kumma juttu että pelaa pakeista eniten, mutta liike ei riitä🤔

3 tykkäystä

Menestyksen kulmakivi on että, seura uskaltaa uusiutua ja kehittyä kaiken gloorian keskellä…

Kemiläinen on hyvä ja laadukas Liiga pelaaja mutta onko hinta/laatu suhteeltaan Tapparan pelaaja ensi kaudella. En usko…
Tämä kausi on näyttänyt että, se mitä Tappara haluaa olla ei sovi tietyille pelaajille ja Kemiläinen on yksi niistä. Seuraikoni ja osa seuran legendaarista historiaa mutta matka jatkuu muualle.

5 tykkäystä

Oho. Mielipiteitä saa tietysti olla, mutta minut kieltämättä yllätti, että joku ei halua Kemiläisen jatkavan.

Minä pitäisin mielelläni Tapparassa, jos vain Kemiläinen haluaa jatkaa.

17 tykkäystä

Kai se pelaa eniten kun ei ehdi vaihtoon koska on niin hidas :thinking::joy:

4 tykkäystä

Sveitsistä tuskin enää Kemiläinen kuponkia saa. Ruotsin liigaa veikkailisin itse, tyyliin jotain Örebro, Leksand, Timrå. Tai sitten Saksan keskikastin porukoita.

Kaksijakoiset mielipiteet hänestä, runkosarjassa kauheita hasardeja ja pisteet pääosin yv:n syöttöjä. TPS-sarjassa oli mainio, kun taas Kalpa-sarjassa taantui(3.ottelun lopun 6-4 yv:n peluutus menee tosin valmennusjohdon piikkiin - koska “ykkösyyvee” yössä koko Kalpa-sarjan).

Petrattavaa jäi rutkasti loppuotteluihin - kuten koko “ykkösylivoimalla”.

1 tykkäys