Huhu: Mikko Koskinen New York Islandersiin 2018-19?

Edelliset viisi kautta KHL:ssä Pietarin SKAn ja Sibir Novosibirskin organisaatiossa torjunut maajoukkuevahti Mikko Koskinen palaa NHL:ään, uutisoi venäläislehti Sport-Ekspress. Sopimuksesta New York Islandersin kanssa on päästy yksimielisyyteen, mutta virallisesti se allekirjoitetaan vasta heinäkuun ensimmäinen päivä.

5 tykkäystä

Hienoa! Olen aina pitänyt Islandersia sympaattisena jenginä ja onkin ollut ikävä seurata miten huipputason hyökkäys menee lähes täysin hukkaan oman pään luokattoman tekemisen takia. Jos Koskinen onnistuu, vaihtavat valmentajaa ja hommmaavat jonkun kovan maalinedustaluudan oman maalin eteen, niin Isles saattaa olla kovakin jengi ensi kaudella.

2 tykkäystä
1 tykkäys
2 tykkäystä

Islanderisista tulee aina mieleen Tapparaakin pidempi dynastia-aika : Stanley Cupit neljä kertaa peräkkäin 1980-1983, ennen Edmontonin dynastiaa ja ennen NHL:n palkkakattoa. Ehkä seura siksin tuntuu jotenkin sympaattiselta,

2 tykkäystä

Ika Lehkonen jossain höpisi että islandersin pomot oli joskus aikanaan (oisko ollut 90-luvulla) niin pihalla että harkitsivat sumopainijan palkkaamista maalivahdiksi. :joy: Hyvä että sielä on alkanut hyvät tuulet puhaltaa sen johdon jälkeen. Ja edmonton on mun mielestä oiva seura Koskiselle kun Talbot ei hirveen vakuuttavasti pelannut tällä kaudella, niin saattaisi olla ykkösmolarin paikka ihan vietävissä. :thumbsup:

1 tykkäys

Tiedä sitten olisiko tuo sumopainijan sopimus maalivahdiksi ollut yhtään sen heikompi kuin DiPietron aikanaan. :grinning:

1 tykkäys

Totta, ois ollut huomattavasti edullisempi ja kiekkokim tarttunut paremmin. :grin:

Edmontoniin äijä meni lopulta

7 tykkäystä

Mitä sanovat @messi ja muut MV-pelin ymmärräjät (@LeGoaP?) tästä sopimuksesta.

Oma sohva-analyysini on, että ei riitä NHL tasolle. Liian kömpelö liike ja tefloninen kiekkokontrolli sinne, vaikka idässä onkin kova luu.

Peukkua tietysti yritykselle ja toivottavasti hoitaa homman!

Ainakin saa näytönpaikan tässä organisaatiossa mitä nyt talbot ei ole vakuuttanut ykkösvahtina viime kaudella. Jos oilers saa organisoidun puolustuksen koskisen eteen nii uskon että menestyy kokemuksen ja kokonsa ansiosta.

Minä olen hänen suhteensa ollut jo kerran väärässä ja pahasti. Olin monen muun kanssa sitä mieltä, kun hän oli A-junnu, että tuosta kankeasta huonosti liikkuvasta nyt ei ainakaan mokkea tule. No tuli kuitenkin.

Nyt sanon, että hänellä on hyvät mahikset pärjätä vähintään kohtalaisesti, jos mahis annetaan.

1 tykkäys

Noh, ei tuo vielä paha virhe ole.

Kaverini on erityisesti maalivahtien innokas seuraaja ja aikoinaan piti huutonaurua että Pekka Rinteestä NHL-maalivahti :rofl:

Ei liittynyt kauheasti Koskiseen, mutta kuitenkin.

Edit: Koskisesta. Peittäähän tuo ja nykyään liikkuukin, mutta epäilen länkien kolisevan ja ripareiden kanssa vaikeuksia.

Onko kellekkään pistänyt mistään silmään että onko Koskisen sopimus yksisuuntainen? :thinking: Äkkiseltään tulis mieleen ettei hän kaksisuuntaisella sopimuksella KHL:stä pois lähde, mutta ei oo missään ollut missä oon asiasta lukenut.

Jos Koskinen saa vain kunnon mahdollisuuden NHL:ssä, niin voi yllättää positiivisesti. On jo aikaisemmin kosiskeltu rapakon toiselle puolelle, mutta rahan puolesta kannatti jäädä SKA:han.

Koko on Koskisella valtava etu, varsinkin kun pystyy liikkumaan kokoonsa nähden hyvin. Kysymysmerkkinä voidaan pitää sitä, kuinka Koskisella torjuntatyö hoituu kun tilanteita tulee nopeampaa tahtia, kun pelin tempo on nopeampaa pienessä kaukalossa.

Jonkin verran noita oilersin pelejä katsoneena sanoisin että ilman muuta saa näytön paikan. Talbot oli melko epävarma viime kaudella, Brissoitin piti olla kova prospecti mutta änärin puolella on mennyt homma ihan vihkoon ja oilers homman Montoyan kakkosmolariksi hänen tilalleen kun ei vissiin muuta ollut tarjolla. Varsinkin jos sopimus on yksisuuntainen niin lukisin silleen että Koskiselle on kunnon suunnitelmat Edmontonissa. :thumbsup:

Ketju suljettiin automaattisesti 24 tunnin kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.