Huhu: Missä pelaa Petri Kontiola kaudella 2020-21?

Juu, Tapparalla on tällähetkellä kuusi sentteriä rosterissa jos Jere Virolainen lasketaan mukaan. Jukia en sentteriksi laskenut, vaikkä hänkin noita hommia pystyy hoitamaan.

Kun Tyler ei jatkanut, niin sitten Konnalle ehdottomasti soppari. Konna, Virta, Malinen ja Otto niin kelpaa lähteä ensi kauteen aika luottavaisin mielin.
PS: Taitaa Ville vedättää Konnan puolesta :grin:

8 tykkäystä

Minnekkäs pistetään Smejkal ja Tanus…TuToon?

1 tykkäys

Eikös smejkal ollu sentteri /laituri?

Shemeikka laituriksi ja Tanus taistelee Oton kanssa paikasta.

1 tykkäys

Tää keskustelu pyörii kivasti. Kuitenkin sentteriä tai Konnaa tärkeämpi on hankkia pakkeja jopa kaksin kappalein. Toivottavasti niitä on tarjolla vielä syksyllä.

1 tykkäys

No itse asiassa olen ollut siinä uskossa, että Peltola pärjäsi paremmin viime kaudella KHL:ssa. Kontiola teki enemmän pisteitä, mutta ei onnistunut siinä ykkössentterin roolissa mihin Jokerit häntä kaavaili. Kontiola on pitkään ollut ihan tähtipelaaja KHL:ssa mutta viime kaudella se aika näytti olevan jo ohi.

Liigaan lähtökohtaisesti ihan kärkipään hankinta vielä ainakin yhdeksi kaudeksi, paljon riippuu kuitenkin kunnosta ja terveenä pysymisestä.

Niin, jossain finaaliottelussakin taisi pelata sentterinä kun ei muutakaan voitu.

Finaaliottelujen maininta tosin tuo mieleen, etteihän tuo sentteristö ihan niihin riittävä taida olla. Jollei Smejkal ole sitten tosi hyvä keskellä, mutta luulen että löytää paikkansa laidasta. Toinen vaihtoehto on sitten Tanuksen murtautuminen heti kärkirooliin, mikä sekin tuntuu kovalta vaatimukselta tässä vaiheessa.

Malinen on luotettava pelaaja kolmosketjuun ja alivoimalle, mutta vaikea häntä ihan kärkirooliin finaalijoukkueessa on kuvitella. Kahden ekan kentän senttereitä Tapparalla on siis Patrik Virta ja ?

1 tykkäys

Tapola muistaakseni siinä joukkueen julkaisuhaasttelussa sanoi, että Smejkal on hankittu laituriksi, vaikka pystyy pelaamaan keskellä.

5 tykkäystä

Ei laiteta Tanusta Tutoon eikä ees Tuton taakse, vaan peluutetaan poikaa senterinä peliketjuissa.

14 tykkäystä

Näin ymmärsin minäkin, että lähtökohtaisesti laidassa ja mahdollisten loukkaantumisten tullessa voi paikata keskellä.

2 tykkäystä

On tämä erikoinen ketju. Ei varmaan kukaan epäile, etteikö Konna liigassa pärjäisi ensi kaudella, mutta onko kannattaako sitoa 700k€ kolmen vuoden soppariin, kun ei tiedä missä vaiheessa ikä alkaa painaa liikaa? Yhden vuoden sopparia ei varmaan haeta. Jos taso tippuu sinne tasolle missä Jussi Jokinen ja Lauri Korpikoski viime kaudella pelasi, niin jäljellä ei ole satatonnia liikaa kaudessa tienaava 35 pinnan pelaaja, joka tekee lähinnä pisteet ylivoimalla. Korpikoski sentään paransi hiukan loppukaudesta.

Ikää ei voi suoraan kalenterista katsoa. Kuusela on kevytjalkainen, enkä epäile yhtään, etteikö olisi 40-vuotiaana edelleen Tapparan ykköshyökkääjä. Konnan 36v suhteen epäilen paljon enemmän jo parin vuoden päähän.

1 tykkäys

1+1 vuotinen soppari olisi täydellinen tässä vaiheessa uraa. Riippuu toki paljon Konnan palkkapyynnöstä mutta itse kyllä katsoisin tämän kortin. Pelaaja on paljon muutakin kuin pelkkä iän tuoma numero. Absurdi ajatus etteikö viime kaudella KHL:ssä 35 pistettä tehnyt hyökkääjä pärjäisi liigassa.

6 tykkäystä

Vuoden pahvi olisi hölmöintä mitä seuran kannattaa tarjota jos yhtään taaksepäin katsoo. Monta kertaa nähty että se toinen kausi on ollut aina se parempi kausi uusilla pelaajilla Tapparassa. Päällimmäisinä mieleen tulee Kuuselan paluu KHL:stä ja Savinaisen Vellu.

2 vuotta ja tervetuloa kotiin!

9 tykkäystä

2 vuoden pahvi olisi maksimi minkä itse tarjoaisin, sillä Konna ei tasan varmasti olisi sieltä halvimmasta päästä.

2 tykkäystä

Näkeekö tuon vielä jostain?

1 tykkäys

Smejkal toimi Sparta Prahassa viime kaudella laiturina pääsääntöisesti. Aloituksia toki kertyi, mutta ei pelannut sitä paikkaa suoranaisesti. Tästä kertoo tilastot:

Mä en usko, että kaveri joka viime kaudella aloitti joukkueestaan viidenneksi eniten, ollen täten jonkun sentterin ollessa loukkaantunut hänen korvaajansa, maagisesti muotoutuisi Tapparaan ykkös- tai kakkosketjun sentteriksi.

Eli kyllä me kärkisentteri tarvitaan ja jos se nyt olisi Konna…tai vähän pahaa pelkään että ei kuulu konna suunnitelmiin, mutta jos ei Konnaa niin vähintään joku yhtä hyvä ja nuorempi.

Ja senttereitä meillä on toki Virta, Malinen, Tanus ja Rauhala ja sit vielä Peltola ja Smejkal, jotka homman pystyy hoitaan, mutta mä en nää tossa porukassa yhtäkään ykkössentteriä viime kauden tai edellisten kausien perusteella. Virolaista en laske, koska se ei oo pelannut vielä edes kokonaista a-junnu kautta.

Edit. typot

3 tykkäystä

MTV3 ohjelmistoa oli että kai sen voi katsomosta löytää.

1 tykkäys

”Pidän kaikki ovet auki”

2 tykkäystä

– Intoa pelaamiseen on ehdottomasti. Varmaan puolin ja toisin on hyvä sellainen kausi kerrallaan -ajattelu. Että jos ei lähde kulkemaan, niin en halua roikkua väkisin mukana ja olla kenellekään vaivaksi.

– Jos taas kaikki menee hyvin, niin ei muuta kuin kausi kerrallaan eteenpäin

Joku ristiriita tässä on siihen täällä väitettyyn “Konna haluaa kolmevuotisen ja Tappara tarjoaa yksivuotista.”

47 tykkäystä